کد خبر : 1513597 | 07 فروردين 1397 ساعت 17:57 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

می خواهم با فروش بازیکنان به تراکتور سود برسانم

ساغلام: در تبریز همه خواهان تمدید قراردادم هستند!

سرمربی تیم تراکتورسازی اعلام کرد مدیران و هواداران این باشگاه خواهان تمدید قراردادش هستند!

ساغلام: در تبریز همه خواهان تمدید قراردادم هستند!

به گزارش "ورزش سه"، ارطغرول ساغلام سرمربی ترکیه ای تراکتورسازی در گفت و گویی مفصل با سایت فاناتیک ترکیه صحبت های جالبی را درباره سبک فوتبال ایران، وضعیت اداره فوتبال کشورمان، شرایط کار در تبریز و ادامه فعالیتش در تراکتورسازی انجام داد که گزیده ای از آن را در ادامه می خوانید:


همیشه آینده نگر هستم


من همیشه آینده نگر هستم. زندگى ام را به پاى فوتبال گذاشته ام. به صورت حرفه اى فوتبال بازى کرده ام. در سرمربى گرى به موفقیت هایى رسیده ام. فارغ التحصیل آکادمى ورزش هستم و ٣ سال هم دوره ى ارشد گذرانده ام.٧ سال دوره  آموزشى دیده ام.در بین مربیان از لحاظ سطح آموزشى شاید حتى بهترین باشم.


گفتند بیا و تراکتور را نجات بده


در ترکیه یک بار بین فصل تیم گرفتم.همیشه در ابتداى فصل عهده دار تیم مى شدم اما امسال با توجه به این که این فصل در ترکیه شرایط کارى فراهم نشد، به کسانی که از ایران پیشنهاد همکاری دادند، جواب مثبت دادم. آنها به من گفتند بیا و تیم ما را نجات بده. من هم به درخواست شان پاسخ مثبت دادم.


30 میلیون ترک حامی تراکتورسازی هستند


تبریز از شهر وان ترکیه 3 کیلومتر فاصله دارد! اینکه شوخی است ولی واقعا من فاصله زیادی در تبریز احساس نمی کنم. در ایران 30 میلیون ترک زبان از تراکتورسازی حمایت می کنند. نزدیک ٣٠ میلیون ترک در ایران زندگى مى کنند که این موضوع را من هم وقتى به آنجا مى رفتم نمى دانستم.


از 3 سال پیش از ایران پیشنهاد داشتم


من از 3 سال پیش پیشنهادهایی از ایران داشتم اما هر بار به دلایلی نتوانستم به فوتبال ایران بیایم. حالا اما بالاخره پذیرفتم که چنین اتفاقی رخ بدهد.


در ایران مربیان به بازی هوایی اعتقاد دارند


در ایران، بازى با توپ هاى بلند بسیار زیاد است. من با حضورم در تراکتورسازی، بازى با پاسکارى هاى متعدد را شروع کردم. تیمى ساختیم که در طى ٩ بازى انجام گرفته، در ٨ بازى حاکم زمین بود و تماشاگر از این بازى لذت مى برد.


مدیران منصوب می شوند و حق پخش نداریم!


در ایران مدیران منصوب مى شوند. به عنوان مثال مدیر عامل ما از یک باشگاه دیگر آمده و ممکن است دو سال بعد هم به باشگاهى دیگر برود. حق پخش نداریم و بازى ها بدون کد (رایگان) پخش مى شوند.


می خواهم تراکتور از فروش بازیکنان سود کند


براى من این مهم است که ببینم آیا از لحاظ اقتصادى چیزى به باشگاه اضافه مى کنم یا نه.  در بورسااسپور،باشگاه از لحاظ اقتصادى در دشوارى هاى بسیارى قرار داشت و در این شرایط فروش بازیکن بسیار اهمیت دارد. انس،باکامبو،شنر،اُزان. اگر این فروش ها نبودند،وضعیت بورسااسپور بسیار سخت بود. ما آنجا ٢٨ میلیون یورو از فروش بازیکنان داشتیم. حالا هم در تراکتورسازی دوست دارم این اتفاق را رقم بزنم. توجه داشته باشید که این فقط قهرمانى نیست که مهم است.


در تبریز دوست دارند قراردادم تمدید شود


قرارداد من 20 آپریل با تراکتورسازی به پایان می رسد. اگر لازم باشد به ترکیه برگردم، برمی گردم اما واقعیت این است که با هیچ باشگاهی برای فصل بعد مذاکره ای نداشتم.  الآن در باشگاهى مشغول هستم و من در رابطه با این باشگاه تصمیمم را اعلام نکرده ام. کار درستى نیست که قبل از دیدار با آن ها با باشگاه دیگرى مذاکره کنم. از طرفی براى ادامه کار در تراکتور حمایت هاى بسیارى وجود دارد. مدیران باشگاه و هواداران بسیار از ما راضى اند. ٢ ماه شده است که در ایران هستیم و باید روند را به خوبى بررسى کنم. با این حال اگر توافق کنیم، قراردادم را تمدید می کنم.


به خاطر هواداران تراکتور به ایران آمدم


تنها عامل رغبت من به کار در ایران هواداران هستند. روز اولی که به ایران رفتم، هزاران نفر براى استقبال از من آمدند. در تبریز عشق،احترام و حس مالکیت وجود دارد. تراکتور یک تیم ترک است. طرفداران بالاى سر تیمشان سرمربى ترک مى خواهند. حتى اگر ببازند، بازهم سرمربى ترک را مى خواهند. استادیوم تبریز ٧٠ هزارنفری است. در بازى هفته قبل ٤٥ هزار نفر با حضور در ورزشگاه مسابقه را از نزدیک تماشا کردند.من هم گفتم اگر در ترکیه کار نمی کنم، ماجراجویى متفاوتى را تجربه کنم. به ایران رفتم و لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کردم.

دیدگاه‌ها