کد خبر : 1513965 | 09 فروردين 1397 ساعت 18:19 | 34.2K بازدید | 0 دیدگاه

کمیته داوران فیفا 99 داور منتخب را اعلام کرد

داوران ایرانی درلیست داوران جام جهانی

36 داور و 63 کمک داور حاضر در جام جهانی مشخص شدند و نام سه داور ایرانی نیز در میان این نفرات دیده می شود.

به گزارش "ورزش سه " کمیته داوران فیفا 36 داور و 63 کمک داور را از 46 کشور مختلف جهان برای قضاوت در مسابقات جام جهانی انتخاب کرد. براساس گزارش کمیته داوران فیفا این داوران طی پروسه ای سه ساله از سال 2014 با قضاوت در رقابت های فیفا زیر نظر قرار  داشته و براساس مولفه هایی چون مهارت داوری، شخصیت، سطح درک از فوتبال ، توانایی بازی خوانی و شناخت تاکتیک های به کار برده شده توسط تیم ها ...انتخاب کرده است.


همچنین طی سه سال گذشته سمینارها و کلاس های متعدد برای آماده سازی داوران با تمرکز بر بازی عادلانه و جوانمردانه، محافظت از بازیکنان و زیبایی فوتبال و همچنین تداوم در قضاوت برگزار شده است. همچنین در حدود  دو هفته دیگر و در نشستی که  در نیمه دوم آوریل در مرکز انجمن فوتبال ایتالیا با حضور این داوران منتخب برگزار می شود علاوه بر بررسی آخرین مقررات داوری داورانی که قرار است به عنوان داور ویدئویی کار کنند نیز مشخص می شوند. بعد از این سمینار کمیته داوران فیفا اسامی داوران حاضر در جام جهانی و مسئولیت هایشان را به طور رسمی اعلام خواهد کرد.
داوران ایرانی در انتظار جام جهانی


در لیست 99 نفره اعلام شده توسط کمیته داوران فیفا نام سه داور ایرانی به چشم می خورد. علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان سه داور ایرانی هستند که از منطقه آسیا برای قضاوت در رقابت های جام جهانی انتخاب شده اند و دو هفته دیگر مشخص خواهد شد که آیا در بازی های جام جهانی به عنوان داور اصلی قضاوت خواهند کرد یا نه؟   از منطقه آسیا شش تیم داوری در این لیست حضور دارند اما تجربه و عملکرد تیم داوری ایران در سال های اخیر این امیدواری را به وجود آورده که در این دوره از جام جهانی تیم داوری از ایران حضور داشته باشد. در میان داوران وسط و در کنار علیرضا فغانی سرشناس ترین داور منطقه روشن ایرماتوف ازبکستانی است که او نیز شانس قضاوت در جام جهانی را دارد.

 

1292317

 

1292316

دیدگاه‌ها