کد خبر : 1514014 | 09 فروردين 1397 ساعت 20:32 | 15.9K بازدید | 0 دیدگاه

ساکت: کی‌روش درخواست تعطیلی لیگ را نداشته است

دبیرکل فدراسیون فوتبال معتقد است انتظار بازیکنان تیم ملی از یار دوازدهم، حمایت همه جانبه و جلوگیری از هرگونه حاشیه سازی برای تیم ملی است.

ساکت: کی‌روش درخواست تعطیلی لیگ را نداشته است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص اعلام تعطیلی لیگ از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال گفت:


تاکنون نشنیده ام کارلوس کی روش درخواست کرده باشد که لیگ فوتبال تعطیل شود. ضمن اینکه ایشان عدم بازی بازیکنان ملی پوش در باشگاهها را نخواسته و درک درستی از اهداف مربیان و باشگاه ها را دارد.


وی افزود: آنچه که بسیار اهمیت دارد، آماده سازی همه جانبه تیم ملی فوتبال برای جام جهانی است که بزرگترین رویداد بین المللی فوتبال است و میلیاردها بیننده به آن چشم دوخته اند و قلب همه ایرانیان برای یک حضور قدرتمند و شایسته پس از چهار سال  در آن می تپد. با توجه به شرایط پیش روی تیم ملی ، باید راهکاری برای ایجاد شرایط بهتر بازیکنان در رقابتهای جام جهانی و مسابقات آینده در نظر گرفته شود که بدون شک تمام همت وتلاش فدراسیون و کادر فنی بر این امر خواهد بود.

 

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: کی روش اهمیت خاصی برای مربیان داخلی قائل بوده و معتقد است با در نظر گرفتن شرایط خودمان و همچنین مشکلاتی که از طریق برنامه های جام باشگاههای آسیا فراهم شده، بازیکنان داخلی ما نیاز به آماده سازی، حفظ آمادگی و ریکاوری ویژه تری دارند. در واقع مشکل مطرح شده از سوی کارلوس کی روش به خاطر برنامه ریزی و تقویم جام باشگاههای آسیا است که مرحله یک شانزدهم آن در بدترین زمان ممکن برنامه ریزی شده است.


وی ادامه داد: این موضوع و هشدار را ماهها قبل، سرمربی تیم ملی فوتبال یادآور شد و فدراسیون فوتبال نیز طی نامه ای رسمی موضوع را به کنفدراسیون فوتبال آسیا هشدار داد که درگیر شدن همزمان باشگاههای ایران، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان آن هم در مرحله یک شانزدهم جام باشگاههای آسیا و همچنین اردوهای آماده سازی برای جام جهانی، یک چالش فنی، ورزشی و اجرایی را به وجود می آورد و درخواست تغییر این امر اعلام شد.


محمدرضا ساکت در ادامه یادآور شد: آن موقع فدراسیون فوتبال با دیدگاهی که از برنامه ریزی کی روش منتج شده بود، دغدغه امروز تیم ملی، بازیکنان ملی و مربیان محترم باشگاه ها را تبین و تحلیل کرد. امروز بایستی راهکاری را جستجو کنیم. راهکاری که هرچه باشد شاید بهتر از شرایطی است که پیش رو داریم. 5 تیم صعود کرده به جام جهانی در فیفادی 10 مسابقه انجام داده اند که تنها یک برد صورت گرفته و این امر برای موقعیت فوتبال آسیا هشدار دهنده است و در واقع برنامه ریزی و تقویم مناسب تری را که پیش از این خواسته شده بود، مجددا یادآوری کرد.


وی ادامه داد: یکبار نشنیده ام که سرمربی تیم ملی فوتبال درخواست تعطیلی لیگ را داشته باشد و در عین حال در حین برنامه ریزی و اقدامات اداری و اجرایی تیم ملی، دغدغه سلامت، حفظ و ارتقاء آمادگی بازیکنان تیم ملی را کادر فنی و دست اندرکاران تیم یادآور شده و این موضوع را نیز به فدراسیون یادآور شده است.


دبیرکل فدراسیون گفت: وضعیت عملکرد فنی بازیکنان تیم ملی در ایران و اقصی نقاط جهان به طور مستمر و لحظه ای توسط کادر تیم ملی از طریق روشهای مختلف علمی، ورزشی و نرم افزارهای پیشرفته در حال ارزیابی، اندازه گیری، تحلیل و پایش است و مستندات کامل و دقیقی در اختیار ایشان و کادر فنی وجود دارد که در تمامی برنامه ریزی ها مباحث پزشکی، آماده سازی و ریکاوری بر اساس و متکی به این برنامه ها صورت می گیرد.


ساکت با اشاره به اینکه یار دوازدهم تیم ملی فوتبال در جام جهانی هواداران ایرانی هستند، گفت: در جام جهانی پیش رو، یار دوازدهم گستره ای از مردم ایران است که به عنوان یار دوازدهم با تپش قلبهای خودشان، انرژی مثبت را به تیم ملی و بازیکنان تیم ملی و باشگاه های پرتلاش ما تزریق می کنند. یار دوازدهم بدون شک امروز، مردم و رسانه ها هستند که انتظار بازیکنان تیم ملی از آنان حمایت همه جانبه و جلوگیری از هرگونه حاشیه سازی برای تیم ملی است.


دبیرکل فدراسیون گفت: صحبتهای دلگرم کننده نوروزی ریاست محترم جمهور به موضوع 5ستاره بودن فوتبال ایران و حمایت های ارزشمند همه جانبه ای که وزارت ورزش و جوانان، هیات رئیسه، روسای هیات فوتبال استانها، مدیران، مسئولین و کادر فنی باشگاه ها و هواداران غیرتمند باشگاه ها و رسانه ها از تیم ملی دارند، باعث خواهد شد تا شاهد حضور گستره ایران به عنوان حامی بززگ از تیم ملی فوتبال کشورمان در بزرگترین آوردگاه فوتبال جهان باشیم و این توقعی همه جانبه است که طی ۷۵ روز آینده، روزهای همبستگی ملی برای فوتبال کشور ایجاد شود.


ساکت تصریح کرد: انتخاب گروه داوری ایران جهت قضاوت در جام جهانی 2018 را به خانواده فوتبال و داوری تبریک عرض می کنم.این عزیزان تحت حمایت همه جانبه فدراسیون خواهند بود‌.

دیدگاه‌ها