کد خبر : 1514985 | 15 فروردين 1397 ساعت 09:00 | 26.8K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد تمام انگلیسی چمپیونزلیگ را چه کسی می برد؟

کلوپ- گواردیولا: نبرد ابدی ذهن های زیبا

ماموریت بزرگ پپ گواردیولا فرا رسیده است؛ شکست دشوارترین رقیب دوران مربیگری اش، یورگن کلوپ.

کلوپ- گواردیولا: نبرد ابدی ذهن های زیبا

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا در طول سالهای اخیر به همه افتخارات در عرصه مربیگری دست یافته و بارها مربیان بزرگ دنیای فوتبال را مغلوب دانش خود کرد اما یورگن کلوپ، تنها سرمربی دنیای فوتبال است که در نبردهای رودررو، شرایط بهتری از سرمربی سیتیزن ها داشته است.

 

علیرغم برتری 0-3 با بایرن و 0-5 روی نیمکت سیتی مقابل کلوپ، گوردیولا در 12 بازی برابر رقیب امشب خود صاحب 5 برد، یک تساوی و 6 شکست شده است. در ادامه، 6 باری که کلوپ موفق شد مچ گواردیولا را بخواباند را به اختصار بررسی خواهیم کرد؛

 

دورتموند 4-2 بایرن (سوپرجام آلمان، 27 ژوئن 2013)

 

پپ گواردیولا که پس از سپری کردن دوره ای استراحت در نیویورک به تازگی هدایت بایرن را بر عهده گرفته بود، انتظار نداشت در همان بدو ورود با چنین شکست سنگینی مواجه شود.

 

1293370

 

اما دورتموند آماده کلوپ که مدتی قبل حتی به فینال لیگ قهرمانان نیز راه یافته بود، با دبل رویس، تک گل گوندوغان و گل به خودی فن بویتن موفق شد 4 بار دروازه بایرن را باز کند.

 

دورتموند با این پیروزی، انتقام شکست فینال لیگ قهرمانان برابر بایرن را گرفت و خوشامدگویی تندی به پپ گواردیولا، سرمربی پرافتخار بارسلونا ابراز داشت.

 

بایرن 0-3 دورتموند (بوندسلیگا، 14 آوریل 2014)

 

با توجه به اینکه گواردیولا در بازی رفت بوندسلیگا با برتری 0-3، انتقام بزرگی از دورتموند پس از شکست در دیدار سوپرکاپ گرفته بود، حالا نوبت کلوپ و تیمش بود که برای انتقام به میدان بروند.

 

1293374

 

تنها مدتی قبل از این دیدار مشخص شده بود که قرار است در تابستان پیش رو، لواندوفسکی از دورتموند راهی مونیخ شود و به همین دلیل، کلوپ ستاره لهستانی خود را نیمکت نشین کرده بود.

 

اما دورتموند با ارائه نمایشی فوق العاده و با گلهای رویس، هافمن و میخیتاریان موفق شد مقتدرانه رقیب متمول خود را مغلوب کند اما حتی این پیروزی نیز تاثیری در روند بوندسلیگا نداشت و بایرن تحت هدایت پپ، قهرمانی را از آن خود کرد.

 

دورتموند 2-0 بایرن (سوپرکاپ، 13 آگوست 2014)

 

چند ماه قبل بایرن موفق شد با گلهای روبن و مولر در فینال دی اف بی پوکال زنبورها را مغلوب کند و حالا موعد انتقام فرا رسیده بود.

 

1293378

 

جریان مسابقه و حواشی پیش از آن تا حد زیادی تحت تاثیر انتقال جنجالی رابرت لواندوفسکی، گلزن سابق دورتموند قرار گرفته بود اما تیم کلوپ در همان اولین بازی نشان داد بدون ستاره های خود نیز راه غلبه بر گواردیولا را به خوبی می داند.

 

با گلهای اوبامیانگ و میخیتاریان، دورتموند موفق شد در سوپرکاپ با 2 گل رقیب دیرینه را مغلوب کند. در آن سالها اگرچه معمولا باواریایی ها فاتح جام های مهم داخلی بودند، اما دورتموند تحت هدایت کلوپ هر از چند گاهی و در بازی های مستقیم، با اقتدار بایرن را شکست می داد.

 

بایرن 1 – 1 دورتموند (برتری 0-2 دورتموند در پنالتی، نیمه نهایی جام حذفی، 28 آوریل 2015)

 

در دیداری جنجالی و به یادماندنی، در نهایت این دورتموند بود که در ضیافت پنالتی های عجیب موفق به راهیابی به فینال دی اف بی پوکال شد.

 

1293371

 

در جریان بازی، تک گل لواندوفسکی با گلزنی اوبامیانگ پاسخ داده شد تا در نهایت ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص کند.

 

در اتفاقی عجیب 4 بازیکن بایرن به نام های فیلیپ لام، ژابی آلونسو، ماریو گوتزه و مانوئل نویر به شکل متوالی پنالتی های خود را از دست دادند تا دورتموند با تبدیل کردن 2 پنالتی به گل، راهی فینال شود. البته این پیروزی برای زنبورها خوش یمن نبود و آنها در فینال مغلوب ولسفبورگ شدند.

 

لیورپول 1-0 منچسترسیتی (لیگ برتر، 31 دسامبر 2016)

 

بعد از نبردی به یادماندنی در بوندسلیگا، گواردیولا تنها چند ماه پس از انتصاب کلوپ به عنوان سرمربی لیورپول، هدایت سیتیزن ها را بر عهده گرفت تا فصل جدید رقابت آنها آغاز شود.

 

1293375

 

در اولین دیدار لیگ برتری، لیورپول در تمام طول 90 دقیقه حاکم توپ و میدان بود و اگرچه با گل اوایل بازی واینالدوم تنها با یک گل حریف را مغلوب کرد؛ اما نمایشی به مراتب بهتر از سیتی ارائه داد.

 

این پیروزی باعث شد تا لیورپول با اختلاف 4 امتیازی بالاتر از سیتی در جدول قرار بگیرد و برای اولین بار در پایان یک سال میلادی، تیم های کلوپ وضعیت بهتری از تیم گواردیولا در جدول داشته باشند.

 

لیورپول 4-3 منچسترسیتی (لیگ برتر، 2018 ژانویه 2018)

 

برتری 0-5 دور رفت سیتی برابر لیورپول که با اخراج جنجالی سادیو مانه در ابتدای بازی همراه شد، بزرگترین پیروزی گواردیولا مقابل کلوپ بود و سرمربی آلمانی در سودای انتقام و رقم زدن اولین شکست سیتی در لیگ برتر بود.

 

1293372

 

گل دیدنی چمبرلین با تک گل لروی سانه در نیمه اول پاسخ داده شد؛ اما لیورپول در نیمه دوم طوفانی بزرگ به پا کرده و موفق شد تنها طی 9 دقیقه، 3 بار توسط مانه، فرمینو و صلاح دروازه ادرسون را باز کرده و در آستانه خلق نتیجه ای درخشان قرار بگیرد.

 

اگرچه برناردو سیلوا و گوندوغان در دقایق پایانی 2 بار دروازه کاریوس را باز کرده و سیتی را در آستانه بازگشت قرار دارند؛ اما لیورپول در نهایت 3-4 سیتی را مغلوب کرده تا تنها شکست لیگ برتری آنها را رقم بزند؛ اتفاقی که هنوز هم پا بر جای مانده است.

دیدگاه‌ها