کد خبر : 1516172 | 20 فروردين 1397 ساعت 11:15 | 88.6K بازدید | 4 دیدگاه

آکیرا نیشینو، سرمربی جدید سامورایی های آبی

شوک به فوتبال ژاپن؛ هلیلهوژیچ اخراج شد

وحید هلیلهوژیچ، سرمربی تیم ملی ژاپن، در فاصله دو ماه تا آغاز رقابت های جام جهانی اخراج شد.

شوک به فوتبال ژاپن؛ هلیلهوژیچ اخراج شد

به گزارش "ورزش سه"، کوزو تاشیما، رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن، امروز در یک نشست خبری، رسما اعلام کرد که هلیلهوژیچ از کار برکنار شده و ساعتی بعد آکیرا نیشینو، سرمربی سابق گامبا اوزاکا، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور معرفی شد.

با توجه به زمان این تغییر، جانشین هلیلهوژیچ، فرصت بسیار کمی برای اماده کردن سامورایی های آبی برای جام جهانی و قرار گرفتن مقابل تیم‌های کلمبیا، لهستان و سنگال خواهد داشت. ژاپن سه بازی دوستانه نیز تا پیش از شروع جام جهانی خواهد داشت.

 

 

1031164

 

 

هلیلهوژیچ در تابستان 2015 هدایت ژاپن را برعهده گرفت و برای ششمین بار این تیم را به جام جهانی رساند. آنها در مرحله مقدماتی، بالاتر از عربستان سعودی و استرالیا، صدرنشین گروه بودند.

 

با این حال، فشارها بر سرمربی 65 ساله پس از تساوی مقابل مالی و شکست مقابل اوکراین در دیدارهای دوستانه باعث شد تا در نهایت او از هدایت آبی ها کنار گذاشته شود. دیدار بعدی دوستانه ژاپن برای جام جهانی، روز 30 می مقابل غنا خواهد بود.

 

نیشینو پیشتر سابقه هدایت تیم‌های پایه ژاپن را داشته و موفقیت های چشمگیری نیز با این تیم به دست آورده است از جمله پیروزی مقابل تیم برزیل در المپیک 1996 که روبرتو کارلوس و رونالدو نیز در آن حضور داشتند. حالا او تنها 70 روز فرصت دارد که سامورایی های آبی را برای اولین دیدارشان مقابل کلمبیا آماده کند و پس از آن نیز باید به مصاف تیم‌های لهستان و سنگال برود.

 

کوزو تاشیما ، رئیس فدراسیون ژاپن در این رابطه گفت:" ما تصمیم گرفتیم که یک مربی داخلی، در فاصله دو ماه مانده به جام جهانی انتخاب شود."

 

نیشینو در زمان بازی 12 بازی برای تیم ملی ژاپن نیز انجام داد ولی شهرت او به خاطر موفقیت‌هایش با تیم گامبا اوزاکاست. او سال 2008 توانست اولین قهرمانی این تیم را در لیگ ژاپن کسب کند.

دیدگاه‌ها