کد خبر : 1516310 | 20 فروردين 1397 ساعت 19:22 | 13.6K بازدید | 0 دیدگاه

دتمار هامان:

کلوپ برای اثبات خود به قهرمانی نیاز دارد

دیتمار هامان، ستاره سابق تیم لیورپول بر این باور است که یورگن کلوپ برای اثبات توانایی های خود، به یک عنوان قهرمانی با قرمزها نیاز دارد.

کلوپ برای اثبات خود به قهرمانی نیاز دارد

به گزارش "ورزش سه"، هامان پیش از این عملکرد لیورپول در فصل17-2016 را زیر سوال برده است؛ زمانی که آنها با شکستی که مقابل ساوتهمپتون متحمل شدند، آرسنال را راهی مرحله پلی آف رقابتهای لیگ قهرمانان کردند و خود شانس کسب سهمیه را از دست دادند. اینگونه به نظر می رسد که انتقادهای دیتمار هامان تاثیر چندانی روی یورگن کلوپ نذاشته است، با این حال این هافبک سابق آلمانی هنوز بر این باور است که تا زمانی که تیم لیورپول به یک عنوان قهرمانی دست پیدا نکند، نمی توان با اطمینان گفت که حضور کلوپ روی نیمکت این تیم مثمر ثمر بوده است.


قرمزپوشان امیدوارند تا در پایان فصل جاری بتوانند جزءِ چهار تیم نخست جدول رده بندی باشند و هنوز شانس خود برای کسب نایب قهرمانی را نیز از دست نداده اند. در سوی دیگر، روز سه شنبه باید به مصاف منچسترسیتی بروند که در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان برابر آنها موفق به کسب پیروزی 3-0 شدند.


البته ثبات تیم لیورپول در فصل جاری هامان را تحت تاثیر قرار داده و در گفتگویی که با وی شده از نقاط قوت قرمزپوشان نیز غافل نبوده است.

 

او در مصاحبه با "اومنی اسپورت" گفت: مطمئنا شاهد تغییراتی در این تیم بوده ایم. آنها  ثبات خوبی از خود نشان داده اند. می توان از عملکرد خوب آنها در برابر سیتی و چلسی تمجید کرد. اما مسئله مهم این است که در پایان رقابتها چه عنوانی نصیب تیم می شود. در چند سال اخیر لیورپول در کسب عنوانی درخور ناکام بوده است. برای اولین بار است که یک ثبات نسبی در تیم به وجود آمده. به نظرم می توانند در آینده برای رسیدن به جایگاهی که شایسته اش هستند تلاش کنند؛ قهرمانی در لیگ یا جام حذفی و یا حتی در لیگ قهرمانان. بازیکنان لیورپول توانایی کسب این عناوین را دارند و این در عمل ثابت شده، چراکه تیم روند صعودی خوبی داشته. در تمام این چند سال اخیر من تیم را به این خوبی ندیده بودم.

 

 

1293646


عملکرد تیم رو به بهبود است، ولی همیشه سخت ترین قدم، قدم آخر است. درگذشته هم موقعیتهایی داشته اند؛ چندسال پیش بود که به نیمه نهایی رسیدند. بنابراین به آینده تیم خوشبین هستم و کمی نظرم راجع به کلوپ تغییر کرده است. اما تازمانی که موفق به کسب مقام اول نشوند، نمی توانم حضور اورا در لیورپول مثمر ثمر بخوانم."


منچسترسیتی نیز پس از شکست 3-0 در برابر لیورپول، به روند ناکامی های خود ادامه داد و با شکستی که در برابر قرمزپوشان شهر منچستر متحمل شدند، نتوانستند در همان بازی قهرمانی خود در لیگ را مسجل کنند. به باور هامان به یک معجزه نیاز است تا بتوان پپ گواردیولا و یارانش را از رسیدن به دومین عنوان قهرمانی خود (پس از قهرمانی در جام اتحادیه) در این فصل محروم کرد. او عقیده دارد که گواردیولا به خوبی توانسته تفکرات خود را در بازیهای تیم پیاده کند. او اضافه کرد: "او با سرعتی باورنکردنی تیم خود را بهبود بخشید. به نظرم سبک بازی ای که برای تیمش در لیگ جزیره در نظر گرفته، متفاوت از چیزی است که در بارسلونا و بایرن تجربه کرده بود. اما اگر به بازیکنانی که از قبل داشته و بازیکنانی که به ترکیب تیم اضافه کرده نگاهی بیندازید، پیشرفت چشم گیر تیم، غیر قابل انکار خواهد بود؛ کوین دی بروین و نیز لروی سانه که عملکردش خوب بود، اما اکنون بهتر شده است. من انتظار داشتم او تیمش را به روزهای اوج برگرداند، اما نه به این سرعت."

دیدگاه‌ها