کد خبر : 1516406 | 21 فروردين 1397 ساعت 10:17 | 115.8K بازدید | 281 دیدگاه

متن کامل گفت و گوی بی سرانجام درباره جلسه با کی‌روش

نظر بدهید؛ با برانکو موافق‌اید یا مخالف؟

هرقدر عادل فردوسی پور تلاش کرد تا مقدمات جلسه رودرروی برانکو و کی روش را فراهم کند، سرمربی پرسپولیس زیربار نرفت. به نظر شما حق با کی روش است یا برانکو؟

نظر بدهید؛ با برانکو موافق‌اید یا مخالف؟

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ بعد از قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر هفدهم شب گذشته به برنامه نود رفت و به موضوعات مختلفی که از سوی مجری برنامه مطرح شد، پاسخ داد. یکی از این مسائل اختلاف برانکو با کی روش بود که سرمربی پرسپولیس تاکید داشت هیچ مشکلی با کسی ندارد.


فردوسی پور در این گفتمان بارها سعی کرد مقدمات جلسه برانکو و کی روش را برای همفکری بیشتر فراهم کند اما برانکو با تکرار این جمله که  «من مشکلی با کسی ندارم» از جواب دادن به این پرسش طفره رفت. البته برانکو چند بار هم به کی روش درباره صحبت هایش طعنه هایی زد که نشان دهد علاقه ای به جلسه رودررو با سرمربی تیم ملی ندارد.


مشروح بخش مربوط به صحبت های فردوسی پور و ایوانکوویچ درباره اتحاد باشگاه ها و تیم ملی در ادامه آمده است:


فردوسی پور: آقای برانکو! شما سال 2006 در جام جهانی سرمربی ایران بودید و خیلی قبل از این مسابقات سختی کشیدید. آن زمان انتظارات را بالا برده بودند و می گفتند ما پرتغال ، مکزیک و آنگولا را باید ببریم. در داخل کشور هم چند دستگی ایجاد شده و تیم متحد نبود. شما زخم خورده و رنج کشیده این بحث هستید. حالا 12 سال گذشته و به نظر می رسد این یک دژاوو برای فوتبالمان شده و به نظر می رسد جو کنونی جو جام جهانی نیست. دو دستگی وجود دارد. انتظاری که همه اهالی فوتبال دارند این است که کی روش، برانکو و شفر که دانش خود را به ایران آورده اند در یک جبهه باشند. قطعا رودررو قرار گرفتن ها کمکی به فوتبال ملی و باشگاهی نمی کند. برای اینکه تعامل برقرار شود و وفاق ملی به وجود بیاید، چه می شود کرد؟


برانکو: من واقعا نمی دانم مشکل کجاست. نمی خواهم دوره خودم را با این دوره مقایسه کنم. آن زمان مشکلات زیادی بود. خیلی حمله ها به من می شد. در 4 سالی که من سرمربی تیم ملی بودم، بهترین نتایج را در تاریخ ایران کسب کردیم. تا جایی که می دانم، در حال حاضر تیم ملی حداکثر امکانات را در اختیار دارد. هر چیزی که کادرفنی خواسته، آقای تاج و مدیریت ایشان به آن عمل کردند. من نمی دانم مشکل کجا است.


فردوسی پور: شاید یک جلسه رودررو میان شما و کی روش سوءتفاهم هایی که برخی اطرافیان ایجاد کردند، را برطرف کند. مثلا یک اتفاق مثبت این است که بازی ایران و سوریه لغو شد. این بازی برای در اختیار گرفتن بازیکنان در اختیار باشگاه ها انجام شد. شما بدون واسطه و اطرافیان اگر با کی روش حرف بزنید، شاید در فاصله 65 روز مانده به جام جهانی جلسه رودررو کمک کند.


برانکو: من و شفر هیچ وقت مشکلی برای تیم ملی ایجاد نکردیم. هیچ برنامه تیم ملی را هم بهم نزدیم. نمی دانم مشکل کجا است. اگر شما مربی پرسپولیس و استقلال بودید و مثلا می خواستید در فاز مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بازی کنید، واکنش تان در قبال رفتن بازیکنان تان به تیم ملی چه بود؟ آیا بازیکنانی که در لیگ های اروپایی توپ می زنند، می توانند به اردوی تیم ملی بیایند. تاثیرات این کار چیست؟ البته اگر آنها بتوانند در 40 روز بازیکن را به سطح رونالدو و مسی برسانند، من کلا تیمم را در اختیارشان می گذارم. خیلی هم خوشحال خواهم شد که به این سطح برسند، چون همه بهره خواهند برد. من از شما می پرسم اگر خودتان باشید، چه می کنید؟


فردوسی پور: اینکه مربیان باشگاهی بازیکنان خود را در اختیار داشته باشند، حق طبیعی شان است. برای همین هم کادرفنی تیم ملی بازی ایران و سوریه را لغو کرد تا بازیکنان حضور داشته باشند. بحث این است که در زمان سرمربیگری شما در تیم ملی، صبا درگیر بازی های آسیایی بود. آن زمان صبا علی دایی، سهراب بختیاری زاده، یحیی گل محمدی و ... را در اختیار داشت. شما با بیلد آلمان یک مصاحبه کرده  و گفته بودید تمام ابتکار تیمم روی مهدوی کیا، فریدون زندی، علی کریمی و وحید هاشمیان است که بد شانسی بزرگ مصدومیت شان است. این قضیه ای نیست که بشود مطلق حق را به یک طرف داد. کی روش می خواهد بازیکنانش را در اختیار داشته باشد و طرف دیگر مربیان باشگاهی هم می خواهند بازیکنان را در آسیا مورد استفاده قرار دهند. من می گویم همانطور که شفر به تمرین تیم ملی رفت، برانکو هم به دیدار تیم ملی برود و با کی روش صحبت کند. همه انتظار دارند تیم ملی در جام جهانی عملکرد مثبت داشته باشد و این وفاق ملی را همه می خواهند.


برانکو: من دو مساله را روشن کنم. نه صبا باتری و سپاهان زمانی که سرمربی تیم ملی بودم، بازیکنان شان را ندادند. در حالی که آنها در مرحله ای از لیگ قهرمانان بازی می کردند که نتایج شان اهمیتی نداشت. بازی هایی بود که برای رسیدن به مرحله دیگر برگزار می شد و یک تیم حذف می شد. اما الان مسئله ما بخش حذفی رقابت ها است. من نمی خواهم بگویم آن زمان چه مشکلاتی داشتیم. متاسفانه بهترین بازیکنان من مصدوم شدند. از علی کریمی و مهدوی کیا گرفته تا وحید هاشمیان و بقیه. شما می توانید از بازیکنان من بپرسید. صد بار به آنها گفتم هرگز در پرسپولیس برای کسی مشکلی ایجاد نخواهم کرد. هرگز به خودم اجازه نمی دهم که نگذارم بازیکنی به تیم ملی برود. بلکه افتخار می کنیم اگر هر بازیکنی در تیم ملی بازی کند. هیچ جا مشکلی نمی بینم.در سال 2006 علی دایی و سهراب و یحیی گل محمدی 15 روز قبل از جام جهانی بدون یکروز استراحت به اردوی تیم ملی آمدند. با این حال من مشکلی در شرایط کنونی نمی بینم.


فردوسی پور: اگر بستری برای مذاکره و دیدار رودررو فراهم شود، شما مشکلی ندارید؟


برانکو: ایشان به هر حال کادرفنی خودش را دارد و من چه کمکی می توانم انجام دهم؟ اگر فدراسیون تصمیم بگیرد که بازیکنان به تیم ملی ملحق شوند، خیلی ساده است.


فردوسی پور: من فقط می گویم که دوقطبی برانکو- کی روش به نفع فوتبال ما نیست. این دو قطبی کمکی به فوتبال ما نمی کند.


برانکو: من با هیچ کس مشکلی ندارم. آیا از من شنیدید که ناراحت شوم، به کسی توهین کنم و یا کسی را تحقیر کنم؟ الان مشکل کجا است؟ بازیکنانی که دعوت شوند، خواهند رفت.


فردوسی پور: الان شفر با کی  روش جلسه گذاشتند و گفتند که مثبت بوده است. اگر چنین جلسه ای قرار به برگزاری اش باشد، مشکلی ندارید؟


برانکو: استقلال که بازیکن خواهد داد. من نمی دانم قدم مثبتی که می گویید کجا انجام شده است؟ همه دعوت هایی که از بازیکنان ما شده با کمال احترام پذیرفتیم.


***
با توجه به طولانی شدن اختلافات کی روش و برانکو از شما فوتبالدوستان می خواهیم نظرات خود را در این خصوص بیان کنید. مشخص شدن اینکه برای مردم و خصوصا فوتبالدوستان لیگ قهرمانان آسیا یا تیم ملی کدامیک مهم تر است می تواند خیلی از مسائل را روشن کند. به همین خاطر در قسمت کامنت ها برای ما و طرفداران نظرات خود را در این باره ارسال کنید.

دیدگاه‌ها