کد خبر : 1516601 | 22 فروردين 1397 ساعت 08:11 | 162.7K بازدید | 0 دیدگاه

پنچ پرده از پرواز جالوروسی و سقوط بارسلونا

رم، رم باشکوه، رم، رم رویا پرداز

حمیدرضا صدر به سقوط بارسلونا در زمین رم پرداخته، به پرواز از نوع جالوروسی...

 رم، رم باشکوه، رم، رم رویا پرداز

به گزارش "ورزش سه"، حمیدرضا صدر به بازی دیشب تیم های فوتبال رم و بارسلونا پرداخته است.



 
یک: اولین شکست بارسا


تیم بدون باخت فصل سرانجام شکست خورد. بارسای شکست ناپذیر سرانجام به زانو درآمد. ماموریتی که رئال، آتلتیکو و یووه هم در آن ناکام مانده بودند توسط رمی هایی که فصل را با پایین و بالا رفتن سپری کرده اند، به انجام رسید. آن ها "ماموریت غیرممکن" را "ممکن" کردند. آنها که در نوکمپ 1-4 خرد شده بودند در خانه با سه گل بارسا را به زانو درآوردند و عجیب ترین نتیجه این فصل اروپا را رقم زدند.


بارسا پارسال هم در همین مرحله در زمین یووه 0-3 شکست خورده و از لیگ قهرمانان بیرون افتاده بود، ولی فقط یازده تیم در تاریخ شصت و سه ساله قهرمانی اروپا چنین فاصله ای را جبران کرده بودند. در کنار همه اینها یووه، یووه بود و کسی برای پایتخت نشین های ایتالیایی شانسی برای صعود برابر غول های شکست ناپذیر اسپانیا قائل نبود و این قرعه میان همه نبردهای مرحله یک چهارم، بدیهی ترین فرجام را به رخ می کشید.

 

1294916


 
دو: نبرد دی فرانچسکو و والورده


یادمان نرفته بود شکست چهار گله رم در نوکمپ بازتابنده نبرد جانانه رم در بارسلونا نبود. یادمان نرفته بود دو گل کاتالان ها را خود رمی ها وارد دروازه خودشان کرده بودند. این بار سیستم 2-1-4-3 دی فرانچسکو برای بارسا چنان غیرمنتظره بود که اینیستا در گفتگوی پس از بازی به آن اشاره کرده. تمهید قرار دادن ناینگولان در پشت سر پاتریک شیک جوان و ادین ژکو کهنه کار در خط حمله کارساز از آب درآمده بود. استروتمن نزدیک به نیانگولان قرار داشت و کولارف، دروسی و فلورنزی پشت سر آنها قرار داشتند و مانولاس، فازیو و خسوس خط دفاعی را شکل داده بودند. پرسینگ فوق العاده رمی ها مردان والورده را به بند کشید. رمی ها هم بیشتر ضربه های کرنر نواختند (شش برابر سه)، هم بیشتر شوت زدند (چهارده برابر شش) و هم بیشتر خطا کردند (نوزده برابر هفت)، تصاحب توپ آنها هم فقط شش درصد کمتر از بارسلونایی ها بود.


پیکه در دقایق اولیه به زحمت و با آن تکل، کولارف را متوقف کرد و شیک می توانست از توپ ارسال شده توسط فازیو بهتر استفاده کند. محافظه کاری والورده که سرجیو روبرتو دفاعی را جای پائولینیو تهاجمی در ترکیب قرار داده بود نشان از بیم مربی بارسا از برتری مردان میانی رم می داد. جایی که خیلی ها پرسیدند "آیا ارنستو والورده و ستاره هایش ماموریت شان را تمام شده می پنداشتند؟"

 

1293539


شش دقیقه سپری شد تا کاپیتان دروسی با پاسی یادآور بهترین پاس های پیرلو، ژکو را روانه دروازه تراشتگن کند. بارسا در نیمه دوم هم در محوطه جریمه اش محبوس می شد و ژکو بداقبال بود که داور پس از خطای پیکه سوتش را به صدا درنیاورد. پرسینگ رم بود که مسی را طی ضدحمله کولارف مجبور به عقب نشینی کرد و تراشتگن را به واکنش برابر شوت ناینگولان و ضربه سر دروسی وادار ساخت. همان پرسینگ هرگز به سوارز اجازه نداد دفاع سه نفره رم را پشت سر بگذارد. مسی که نیم از گل های بارسا در این فصل برتافته از او بوده متوقف شده بود که یعنی بارسا متوقف شده بود.


زمان دشمن رم بشمار می رفت و به سرعت سپری می شد. حتی وقتی دروسی در دقیقه 58 دروازه بارسا را پس از خطای پیکه از روی نقطه پنالتی گشود و انتقام گل به خودی هفته پیش را گرفت هم کمتر تصور می کرد بارسا حذف شود. بیش از نیم ساعت به پایان دیدار باقی ماند بود. مسی، سوارز، راکیتیچ و اینسیتا در میدان بودند و یک گل برای بارسا همه چیز را تمام می کرد... ولی دقیقه 82 فرا رسید و مردان والورده مات شدند. چنگیز آندر توپ را سانتر کرد و مانولاس همان بازیکنی که در نوکمپ دروازه خودش را باز کرده بود ضربه نهایی را با سرش نواخت.  نواخت و نتیجه در مجموع دو دیدار شد 4-4. جایی که تک گل ژکو در نوکمپ مترادف بود با صعود باورنکردنی جالوروسی .


 
سه: ستاره های رمی


کاستاس مانولاس، مدافع یونانی رم با آن گل در صف بزرگان باشگاه قرار گرفت. او در قلب دفاع رم احتمالا بهترین بازی زندگی اش را ارائه داد، دیواری ساخت نفوذ ناپذیر، هم با مسی و سوارز جنگید و هم گل پیروزی بخش را زد... کاپیتان دنیله دروسی در سی و چهار سالگی اش همان "گرگ رمی" شد که نعره هایش همه را به مبارزه از ته دل فرا خواند. او نقش رهبری که می توانست آن ضربه پنالتی سرنوشت ساز را بزند با شایستگی بازی کرد. ادین ژکو بهترین بازیکن میدان، هم نقش مرد سنتی نوک حمله را بازی کرد و هم نقش مرد بازیگردان در یک سوم زمین بارسا را. بسان دیدار رفت گل زد و در لیگ قهرمانان شش گله شد.

 

1294930


 
چهارم: از اوون تا کوتینیو


کوتینیو در نیم فصل با هیاهوی فراوان از لیورپول راهی بارسلونا شد. با او جدایی مایکل اوون از لیورپول و پیوستنش به رئال مادرید را دوره کردیم. او راهی مادرید شد و لیورپول در همان فصل، لیگ قهرمانان را فتح کرد. حالا لیورپول راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شده و کوتینیو در زیر آفتاب داغ کرانه های بارسلونا، صعود اروپایی لیورپول را در هوای بارانی شمال انگلیس دنبال می کند.

 

1280592


 
پنج: نیمه نهایی غیرمنتظره


بارسا برای سومین سال پیاپی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان حذف شد. حذف شد و مثل منچستر سیتی با سه گانه وداع کرد. آیا پرواز 2105 بارسا آغازی بر پایان درخشش کاتالان ها در اروپا بوده؟


رم برای اولین بار پس از 1984 راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شد  تا طرفداران جالوروسی  سه شنبه شب، دهم آوریل 2018 را فراموش نکنند. پیروزی رمی ها، پیروزی فوتبال ایتالیا هم بود. ایتالیای غایب در جام جهانی بهانه ای برای لبخند زدن پیدا کرده. لاتزیو در آستانه راهیابی به نیمه نهایی لیگ اروپا قرار گرفته و رم تیم چهارم جدول سری آ، صدرنشین لالیگا را پشت سر گذاشته و میهمان ناخوانده نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شده. از 2008 به بعد فینال های لیگ قهرمانان با یکی از سه تیم بارسا، رئال و بایرن سپری شده اند و حالا شاید - و فقط شاید - آن نوار پاره شود.

 

 

دیدگاه‌ها