کد خبر : 1516644 | 22 فروردين 1397 ساعت 10:42 | 33.8K بازدید | 0 دیدگاه

گرگ ها الگوی بازگشت بانوی پیر؛

رئال - یووه؛ فاجعه بارسا برای مادرید تکرار می شود؟

یوونتوس چیزی برای از دست دادن ندارد و همین نکته ممکن است گریبان رئال مادرید را بگیرد.

رئال - یووه؛ فاجعه بارسا برای مادرید تکرار می شود؟

 

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه پیش از دربی مادرید، از عبارت قهوه تلخ برای توصیف آن استفاده شد و رئال مادرید بازی را بهتر آغاز کرد، اما هر 2 طرف در تلاش برای حفظ انرژی خود برای بازی های مهم پیش رو بودند و با توجه به اینکه هم برای زیدان و هم سیمئونه حفظ آمادگی بازیکنان مهم تر از هر چیزی بود، در نهایت هنگامیکه سوت پایان زده شد، غرور هر 2 تیم حفظ شد.

 

1294527

 

با توجه به سلطه بارسلونا بر لالیگا، موفقیت زیدان و سیمئونه در فصل جاری تنها با عملکرد آنها در رقابت های اروپایی سنجیده می شود و به همین دلیل، در پایان دربی مادرید نشانه ای از تنش یا عصبانیت در چهره هیچ یک از طرفین دیده نمی شد.

 

برای رئال مادرید، ریسک کردن در خصوص دیدار امشب برابر یوونتوس هیچ توجیهی نداشت و به همین دلیل حتی رونالدو هم از تعویض دقیقه 60 خود ناراحت نشد. زیدان در فصول اخیر به فرمولی برای هدایت ستاره ها دست یافته که سرمربیان پیشین هرگز قادر به انجام آن نبودند و این روش کاملا در فصل گذشته اروپا موفق عمل کرد و زیدان درس های دیگری نیز از اتفاقات اخیر در لیگ قهرمانان آموخته است.

 

1294514

 

در سال 2015، رئال مادرید تحت هدایت کارلتو با درخشش ستاره های شالکه از جمله هونتلار و لروی سانه، به دشواری و در مجموع با نتیجه 4-5 در برنابئو موفق به صعود برابر رقیب آلمانی شد. این سناریو یک سال قبل از بازی با شالکه نیز در خانه دورتموند تکرار شد و علیرغم پیروزی 0-3 در مادرید، کهکشانی ها با دریافت 2 گل از رویس در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار گرفتند.

 

اما از زمان انتصاب زیدان، فرمول موفقیت در لیگ قهرمانان کشف شده زیرا او در دومین دیداری که هدایت رئال مادرید در اروپا را بر عهده داشت، برابر ولفسبورگ ابعاد ماجرا را کشف کرد. در آن مقطع، کهکشانی ها به برتری 0-3 در خانه نیاز داشتند؛ اما امشب، آنها باید برد 0-3 دور رفت خود برابر یوونتوس را حفظ کنند.

 

این که یوونتوس با ذهنیت "چیزی برای از دست دادن وجود ندارد" راهی میدان شود، باعث خطرناک تر شدن رویکرد تیم آلگری می شود، همانند بوکسوری که در آستانه ناک اوت شدن است و به همین دلیل، درنده تر و ناامید تر به سوی حریف می رود. پس زیدان باید برای حملات ابتدایی بیانکونری آماده باشد و فراموش نکنیم در مرحله قبل، ایگواین در تورین طی 10 دقیقه ابتدایی 2 بار دروازه تاتنهام را باز کرد.

 

ستاره سابق رئال مادرید که در گذشته خیلی در برنابئو محبوب نبود، پر از انگیزه است و تنها منطقه ای که در دوران حضور زیدان در رئال مادرید هنوز فوق العاده ظاهر نشده، خط دفاعی این تیم است. در 2 فصل اخیر و به جز دیدار هفته قبل برابر یوونتوس، تیم زیزو تنها موفق به ثبت 4 کلین شیت در لیگ قهرمانان شده بود که 2 بار آن برابر آپوئل بود.

 

1293382

 

همچنین تنها تغییرات زیدان نسبت به هفته قبل، در خط دفاعی خواهد بود و این همان موضوعیست که ممکن است باعث کامیابی بیانکونری شود. راموس به دلیل محرومیت و ناچو به علت مصدومیت، در دیدار برگشت غایب هستند و اگرچه سرمربی رئال مادرید قصد داشت در دربی به واران استراحت بدهد؛ اما آسیب دیدگی وایخو امکان این تغییر را از او گرفت و اگر این مدافع جوان به بازی امشب نرسد، واران تنها مدافع تخصصی رئال مادرید خواهد بود.

 

اما حتی اگر وایخو به این دیدار برسد، انجام اولین بازی در لیگ قهرمانان برابر تیمی مانند یوونتوس خطرناک خواهد بود و تیم آلگری نیز بی شک وی را مورد هدف قرار خواهد داد.

 

مقابل اتلتیکومادرید، زیدان به ایسکو، بنزما، کاسمیرو و مودریچ استراحت داد و احتمالا ترکیب امشب او همانند بازی تورین خواهد بود. مانند همیشه، رونالدو تمام کننده اصلی ترکیب قوهای سپید خواهد بود و زیدان به ستاره پرتغالی خود که در سودای شکستن رکورد 17 گل در یک فصل لیگ قهرمانان متعلق به خودش است، اعتماد خواهد کرد.

 

1283378

 

ماکسی آلگری دیروز گفت: "در فوتبال، هر چیزی می تواند اتفاق افتد. ما روز بدی در تورین داشتیم و همین اتفاق می تواند برای رئال در مادرید رخ بدهد."

 

اما به هر حال تاریخ نظر دیگری دارد. سایت یوفا در گزارشی مدعی شد در 49 دیداری که بازی رفت با برتری 0-3 تیم مهمان به پایان رسیده، حتی یک بار هم تیم پیروز از گردونه رقابت ها حذف نشده است.

 

این آمار هم می تواند کمک حال زیدان باشد و هم فشار را روی او افزایش دهد. یک یا حتی 2 گل زودهنگام از سوی یوونتوس، می تواند رئال مادرید را به خطر اندازد و زیدان و تیمش می خواهند با مقاومت 90 دقیقه، گام بلندی برای رقم زدن یک هت تریک تاریخی در فتح لیگ قهرمانان بردارند.

دیدگاه‌ها