کد خبر : 1516926 | 23 فروردين 1397 ساعت 12:23 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

استقبال ضعیف و دلسردی ستاره‌های قهرمان لیگ

روز گذشته صندلی های خالی زیادی در ورزشگاه آزادی دیده می شد و این اتفاق خوشایند پرسپولیسی ها نبود.

استقبال ضعیف و دلسردی ستاره‌های قهرمان لیگ

به گزارش "ورزش سه"، دو فصل پیش در هفته بیست و هشتم، ورزشگاه آزادی جای سوزن انداختن هم نداشت! سرخ ها در حالی به مصاف نفت تهران رفتند که در کورس قهرمانی بودند و در مقابل نفت هم نه موفق به گلزنی شدند و نه موقعیت های متعددی ایجاد کردند و حتی در پایان بازی شکست خوردند اما در آخر، 100 هزار پرسپولیسی ایستاده تیم ایوانکوویچ را تشویق کردند و نمونه ای زیبا از یک هواداری خالص را به معرض نمایش گذاشتند.

 

اما این فصل، سرخ ها در حالی گام به میدان هفته 28 گذاشتند که دومین قهرمانی متوالی را جشن گرفته بودند و با اقتدار در صدر جدول قرار داشتند اما ورزشگاه آزادی یکی از خالی ترین روزهای پرسپولیسی اش را تجربه کرد. تنها 15 هزار هوادار در ورزشگاه حضور داشتند که عده ای از آن هم تا حدی از تصمیمات سرمربی تیمشان ناراضی بودند.

 

 

البته جدال با پارس جنوبی حساسیت زیادی نداشت اما این توجیه خوبی برای عدم استقبال از تیم قهرمان نیست. شاید وسط هفته بودن بازی، دلیل خوبی برای این موضوع باشد اما نباید فراموش کرد در سرمای زمستان 95، در روز کاری و ساعت 15 طرفداران پرسپولیس استقبالی 80 هزار نفره در بازی با تراکتور از تیمشان داشتند.

 

البته عدم صدور فراخوان های متعدد از سوی باشگاه پرسپولیس می تواند یکی از دلایل باشد اما نوع بلیت فروشی و قیمت نسبتا گرانش نقش مهم تری در این حضور ضعیف داشت.

 

پرسپولیسی ها در لیگ سیزدهم، به بلیت الکترونیکی عادت نداشتند و همین موضوع یکی از دلایل استقبال ضعیفشان از بازی تیم علی دایی بود اما در دو فصل بعدی، فروش اینترنتی بلیت جا افتاد و طرفداران هم از آن استقبال کردند ولی این فصل پس از واگذاری بلیت فروشی به باشگاه، نوع بلیت فروشی همچون گذشته شد و ایجاد صف های طویل برای خرید بلیت و معطلی هواداران، کمی از ذوق و انگیزه آن ها کاست. البته به نظر می رسد باشگاه ها برای لیگ هجدهم برنامه دیگری دارند و ایجاد سامانه ای برای فروش بلیت اینترنتی باید در دستور کار قرار بگیرد.

 

 

به هر روی، به نظر می رسید بازیکنان تیم قهرمانِ لیگ انتظار ورزشگاهی پرتر را داشتند و این موضوع در عملکردشان تاثیر مستقیمی داشت. در تیم های پرطرفداری چون پرسپولیس، ستاره ها انتظار دارند همانطور که در فضای مجازی هواداران پرتعدادی دارند، در آزادی هم دوست داران زیادی داشته باشند.

 

حضور پرتعداد هواداران در بازی های تیم های پرسپولیس و استقلال، موتور متحرک آن ها در زمان نمایش های ضعیف و عقب افتادن از حریف می شود و بازیکنان را به حمله و پیش روی، فرا میخوانند.

 

حالا یک آزمون مهم برای طرفداران سرخپوش وجود خواهد داشت و آن هم جدال با ژاوی و یارانش است. پرسپولیسی ها که لقب ارتش سرخ را برای خود برگزیده اند، باید حمایتی 80 هزار نفری از تیمشان داشته باشند و همچنین با طرح هایی بهتر و زیباتر، از پرسپولیس در مقابل تیم قدرتمند قطری حمایت کنند، چرا که در این برهه تیم برانکو ایوانکوویچ بیش از هرچیز به حمایت استادیومی هواداران نیاز دارد.

 

 

(عکس از امیرحسین خیرخواه)

دیدگاه‌ها