کد خبر : 1517201 | 24 فروردين 1397 ساعت 18:31 | 45.2K بازدید | 0 دیدگاه

ضعیف ترین نتایج تاریخ لیگ برتر با مربی دو میلیاردی

تراکتور- ساغلام، نزدیک به خط پایان

با توجه به نتایجی که تراکتورسازی در لیگ هفدهم کسب کرده به نظر می رسد همکاری با ارطغرول ساغلام برای فصل آینده غیرممکن باشد.

تراکتور- ساغلام، نزدیک به خط پایان

به گزارش "ورزش سه"، تراکتورسازی در ادامه نتایج ضعیف خود به سپیدرود رشت نیز باخت تا مشخص شود بحران این تیم به سادگی حل شدنی نیست. این تیم بعد از باز شدن پنجره نقل و انتقالات در زمستان بازیکنان طراز اول و خوبی را به خدمت گرفت، از این رو مسئولان باشگاه برای احترام به خواسته هواداران مبنی بر جذب یک مربی ترکیه ای، ارطغرول ساغلام را با قراردادی 4 ماهه و با قیمتی گزاف جذب کردند اما این مربی نشان داد توانایی های فنی اش با کارنامه ای که دارد، کمی متفاوت است.


ساغلام در تراکتورسازی همه امکانات ممکن را در اختیار داشت. او با قراردادی به ارزش 380 هزار دلار برای 4 ماه گران ترین مربی خارجی شاغل در ایران لقب گرفت و از این رو 4 دستیار ترکیه ای نیز با دستمزدهای مناسب همراه خود به ایران آورد. این مربی همچنین دو بازیکن خارجی از مسئولان باشگاه خواست که آنها جذب شدند اما خروجی کار ساغلام با امکاناتی که در اختیارش قرار گرفته، همخوانی ندارد.


ساغلام در چند ماهی که هدایت تراکتورسازی را برعهده داشته، ضعیف ترین نتایج ممکن را کسب کرده و حالا کار به جایی رسیده که این تیم 30 امتیازی است و روی کاغذ حتی خطر سقوط به دسته پایین تر را هم احساس می کند. هرچند که بعید است سرخپوشان تبریزی بار دیگر به لیگ یک برگردند.


تیم تحت هدایت ساغلام در لیگ برتر 8 بازی انجام داده که از این بازی ها 3 تساوی، دو برد و 3 باخت عایدی داشته، همچنین این مربی ترکیه ای در لیگ قهرمانان آسیا نیز در 5 مسابقه روی نیمکت تراکتورسازی نشسته که 3 باخت و دو مساوی به دست آورده است. 


در مجموع ساغلام در 13 بازی سرمربیگری تراکتور را برعهده داشته که 5 مساوی، 6 باخت و فقط دو برد توانسته به دست بیاورد. کسب فقط دو پیروزی از 13 بازی ممکن به خوبی نشان می دهد که این مربی ترک تبار آنطور که درباره اش تبلیغات شده بود، مربی قدرتمندی نیست و نمی تواند دردی از سرخپوشان دوا کند. به عبارت بهتر ساغلام فقط 15 درصد بازی هایش را با برد پشت سر گذاشته و 46 درصد مسابقات را شکست خورده است که هرگز عملکرد خوبی نیست.


تیم ساغلام نه تنها در خط دفاعی ساختار لازم را ندارد که در خط حمله نیز زور گلزنی در آن مشاهده نمی شود. مقایسه آمار گل های زده و خورده تراکتورسازی در زمان سرمربیگری ساغلام به خوبی نشان می دهد که او نتوانست در بحث فنی نیز تغییر زیادی روی تیم ایجاد کند و حالا کار به جایی رسیده که تراکتورسازی برای بقا در لیگ برتر تلاش می کند.


تراکتورسازی در هیچ سالی اینقدر بد نتیجه نگرفته و به همین خاطر می توان این تیم را صاحب ضعیف ترین نتایج تاریخ تراکتور در لیگ برتر دانست. در چنین شرایطی به نظر می رسد باید کار ساغلام را بعد از انجام دو بازی باقیمانده در لیگ برتر هفدهم با تراکتورسازی تمام شده بدانیم. احتمالا در پایان لیگ هفدهم مربی ترکیه ای ایران را ترک خواهد کرد و جای خود را به مربی دیگری خواهد داد. اگرچه درباره سرمربی بعدی تراکتورسازی گمانه زنی هایی شده است اما مسئولان باشگاه هیچ اظهارنظر رسمی در این خصوص نداشته اند، اما چیزی که مشخص است، پایان کار ساغلام با تراکتورسازی در پایان لیگ برتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها