کد خبر : 1517776 | 27 فروردين 1397 ساعت 13:05 | 36.8K بازدید | 0 دیدگاه

زیر نظر او دوست دارید 15 دقیقه بیشتر بازی کنید

ژاوی و لذت بازی کردن برای گواردیولا

کاپیتان سابق بارسلونا معتقد است که موفقیت در لیگ برتر، یکی از بزرگترین دستاوردهای پپ گواردیولاست.

ژاوی و لذت بازی کردن برای گواردیولا

به گزارش "ورزش سه"، بعد از رتبه سومی فصل گذشته، منچسترسیتی این فصل توانست با اقتدار قهرمان لیگ برتر شود تا پپ گواردیولا به هفتمین قهرمانی اش در سه لیگ معتبر فوتبال اروپا برسد.

اما ژاوی، کاپیتان سابق بارسلونا، که 4 فصل رویایی را زیر نظر گواردیولا سپری کرد، معتقد است که برای بازیکنانی که در تیم های این مربی بازی می کنند، دستاورد بزرگتر، لذت بردن از بازی است.

او که هفته گذشته برای پشت سر گذاشتن دوره های مربیگری فیفا به مادرید رفته بود، به اسپورت میل گفت:" همه جام ها را به یاد میاورند و این چیزی است که در رزومه شما به عنوان بازیکن قرار می گیرند اما چیزی که بیشتر از پیروزی ها و قهرمانی ها از آن دوره در ذهن من مانده، این است که چقدر از بازی کردن لذت می بردم.

چقدر از تمرینات هر روزه لذت می بردم. از صحبت های داخل تیم؛ آنالیز حریفان. او به ما می گفت که در هر بازی باید چطور بازی کنیم، چطور باید در زمین فضا پیدا کنیم.

 

1296239

 

در فوتبال همیشه دو نکته وجود دارد: به چه هدفی باید برسید و چطور باید به آن دست پیدا کنید. همه تقریبا اینکه چطور به آن رسیدید را به خاطر می سپارند تا آن کاری که انجام داده اید را.

اگر از بازیکنان سیتی بپرسید که آیا از بازی کردن لذت می برند، همه آنها خواهند گفت بله. احتمالا قبلا آنها در هر بازی 30 بار لمس توپ داشتند اما حالا 60 بار شده. همه مدافعان بیشتر صاحب توپ می شوند و مهاجمان بیشتر در جریان بازی هستند. بازیکنان از بازی کردن برای او لذت می برند و این مشخص است.

تیم های گواردیولا از بازی کردن لذت می برند زیرا آنها مالک توپ هستند و تیم های دیگر به دنبال آن می دوند.

در تیم های گواردیولا، وقتی به پایان بازی می رسی، با خودت فکر می کنی: خب، می توانستم برای 10 یا 15 دقیقه دیگر بازی کنم."

سیتی این فصل هم نتوانست در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به توفیقی دست پیدا کند اما ژاوی معتقد است که موفقیت گواردیولا در جا انداختن سبک بازی اش در انگلیس، یکی از بزرگترین دستاوردهای او در دوران مربیگری اش بوده است.

 

 

1296240

 

 

" این یک دستاورد بزرگ برای اوست. در انگلیس رقابت زیادی وجود دارد. تیم های زیادی هستند که می توانند قهرمان لیگ شوند. من یک سال قبل، وقتی از او انتقاد می شد، مصاحبه ای انجام دادم و گفتم که او به زمان نیاز دارد. اگر در مورد او صبور باشند، او به موفقیت می رسد.

مربیگری با قضاوت آنی و انتقاد همراه است اما او اگر بهترین مربی دنیا نباشد، یکی از دو یا سه مربی برتر دنیاست بنابراین فشار روی او زیاد است. او منچسترسیتی را قهرمان کرد و این را به شکل ویژه ای انجام داد."

 

 

 

1294388

 

گواردیولا معمولا در کنار زمین جنب و جوش زیادی دارد و با حرکات دست، دستوراتش را به بازیکنان منتقل می کند. ژاوی در مورد این موضوع گفت:" وقتی می بینید که او از منطقه فنی در حال حرکاتی با دست است، در بیشتر اوقات دارد فضاهای خالی را به ما نشان می دهد. اینکه فضای خالی در این سمت یا آن سمت است. یا اینکه ما در کدام سمت باید صاحب توپ شویم که موقعیت سه در مقابل دو بسازیم."

بارسلونا در سال 2009 موفق شد در سانتیاگو برنابئو، رئال را 6-2 شکست بدهد و ژاوی از تغییراتی که گواردیولا در آن دیدار در تاکتیک تیمش ایجاد کرد، گفت:" در آن دیدار او مسی را در پست شماره 9 گذاشت. او می دانست که اگر مسی رو به عقب حرکت کند، مدافعان رئال مادرید برای پرس کردن او جلو نمی آیند و این باعث می شد که من، آندرس اینیستا و مسی با دو هافبک مرکزی رئال در موقعیت دو در مقابل سه قرار بگیریم. او دائما داد می زد که اینجا باید بازی کنید! اینجا بازی کنید!

اگر بتوانید مطمئن شوید که بازیکنانی مانند کوین دی بروین، ایلکای گوندوگان و داوید سیلوا زمان و فضای لازم را داشته باشند، آنوقت نیمی از جنگ را برده اید."

دیدگاه‌ها