کد خبر : 1517790 | 27 فروردين 1397 ساعت 13:18 | 114.1K بازدید | 2 دیدگاه

آدیداس چه طراحی هایی را برای پیراهن ها در نظر گرفته است؟

کیت ایران؛ همچنان آفتاب- مهتاب ندیده!

ماجرای رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی به روزهای تعیین کننده خود نزدیک شده است.

کیت ایران؛ همچنان آفتاب- مهتاب ندیده!

به گزارش ورزش سه، در فاصله 59 روز مانده تا شروع جام جهانی تیم های مختلف خود را در جمیع جهات برای حضور در این تورنمنت آماده می کنند. در همین راستا سرمربیان مشغول بررسی عملکرد بازیکنان خودی و همچنین آنالیز حریفان هستند و بازی های تدارکاتی تیم ها نیز تا حدود زیادی مشخص و قطعی شده است.

 

یکی از مسائلی که همیشه در آستانه جام جهانی اهمیت ویژه پیدا می کند و همچنین مورد توجه و پیگیری هواداران در سراسر دنیا هم قرار می گیرد، بحث انتخاب پیراهن های ویژه جام جهانی است که طراحی های خاصی هم دارند؛ نکته ای که در بازی های دوستانه اخیر تیم های ملی در روزهای فیفادی هم مشهود بود و تیم های ملی با لباس های ویژه خود در آن بازی ها حاضر شدند.

 

کمپانی های مطرح تولید لباس، محصولات ویژه خود را برای اکثر تیم های ملی حاضر در جام جهانی ارائه کرده اند و حالا همه می دانند که هر تیم با چه لباس ویژه ای در مهم ترین تورنمنت فوتبال جهان شرکت می کند. در این بین کمپانی آدیداس زودتر از سایر رقبا این کار را انجام داد و لباس های طراحی شده خود را چند ماه پیش رونمایی کرد. کشورهای آلمان، اسپانیا، آرژانتین، بلژیک، کلمبیا، مکزیک، روسیه، سوئد، مصر و ژاپن در جام جهانی لباس های آدیداس می پوشند و پیراهن های آنها ماه ها قبل مشخص و ارائه شده است.

 

1296261

*مطابق این جدول کمپانی آدیداس لباس‌های 12 کشور را برای رقابت‌های جام جهانی 2018 تامین می‌کند.

 

اما تیم ملی ایران که گفته می شد (و می شود) با آدیداس همکاری دارد، در جمع لباس های رونمایی شده جایی نداشت. مسئولان فدراسیون فوتبال ایران مصرانه معتقدند که همکاری ایران با این کمپانی مطرح کاملا حرفه ای و مثل سایر کشورهاست اما این همه تاخیر در رونمایی از لباس ها چندان منطقی به نظر نمی رسد و حرف آنها را تایید نمی کند. چند مرتبه تاخیر در زمان هایی که فدراسیون ایران در این باره اعلام کرده هم به وجود آمده و حالا در آخرین اعلام، روز بازی دوستانه مقابل ازبکستان (28 اردیبهشت) تاریخ رونمایی رسمی از لباس تیم ملی ایران عنوان شده است.

 

لباس تیم ملی آلمان الهام گرفته از پیراهن دهه 90 این تیم است. شکل خطوطی که روی لباس اصلی آنها اضافه شده به همین منظور است و رنگ لباس دوم ژرمن ها نیز به همین دلیل تغییر کرده است. 

 

 

1296266

 

1296246

 


همچنین اسپانیا پیراهن هایی را در جام جهانی بر تن می کند که مشابه سال 1994 است و خطوط کناری لباس با رنگ های خاص به همین منظور اضافه شده اند.

 

1296264

 

پیراهن های آرژانتین هم در این دوره به شکل راه راه سنتی طراحی شده که البته مشخصا در رنگ آبی آن تغییرات اندکی رخ داده است. ضمن اینکه پیراهن دوم آلبی سلسته با رنگ تیره و خطوط سفید و آبی که در آن وجود دارد، یکی از زیباترین لباس های جام جهانی پیش رو خواهد بود.

 

1296265

 

طرح لباس های کلمبیا هم بسیار زیبا زده شده و شاید شکیل ترین پیراهن های چند دهه اخیر این تیم باشد.

 

1296251

 

بلژیکی ها که به شیاطین سرخ اروپا معروف هستند، امسال لباسی زیبنده تر از همیشه دارند. رنگ قرمز پیراهن آنها بسیار غالب تر از همیشه شده و مانند تیم هیجان انگیزی که دارند، لباس هایی بسیار جذاب هم به تن می کنند.

 

1296252

 

مکزیک هم مجددا با طرح هایی که در دو طرف پیراهنش دیده می شود، مانند کلمبیا پیراهن خاصی در جام جهانی دارد.

 

1296253

 

 لباس تیم ملی روسیه هم با وجود اینکه طراحی ساده ای دارد، اما مشخص است که جزو طرح های ویژه آدیداس برای میزبان جام جهانی بوده است.

 

1296254

 

تیم ملی سوئد که به شکلی خاص و با حذف ایتالیا و هلند راه به جام جهانی پیدا کرد، امسال با پیراهن هایی به رنگ همیشه در جام جهانی حضور می یابد. البته توسط شرکت آدیداس، خطوط موربی به لباس سوئدی ها اضافه شده که یادآور پیراهن اوایل دهه 90 این تیم است.

 

1296267

 

تیم ملی ژاپن هم که تنها تیم آسیایی استفاده کننده از لباس های آدیداس ( تا به اینجا و بدون احتساب ایران) به شمار می رود، خطوطی زیبا روی پیراهنش اضافه شده و با لباس ساده همیشگی تفاوت دارد. همچنین گفته می شود شماره پیراهن های سامورایی ها منقش به تصاویری از انیمیشن خاطره انگیز فوتبالیست ها خواهد بود که این، خود به جذابیت هرچه بیشتر لباس آنها می افزاید. 

 

1296259

 

کشور مصر هم که پس از 28 سال دوباره جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده، در این تورنمنت از لباس های آدیداس استفاده می کند. پیراهن اصلی یاران محمد صلاح قرمز رنگ است و احتمالا لباس دوم آنها یکی از سورپرایزهای جذاب این دوره خواهد بود.

 

1296260

 

موضوع مهم دیگر این است که حتی پیراهن های دوم این تیم ها هم زیبایی منحصر به فردی دارند و با ظرافت طراحی شده اند. بنابر این دلایل و طبق تصاویری که در ذیل قرار میگیرند، احتمالا به راحتی می توان تشخیص داد که لباس تیم ملی ایران به صورت ویژه از سوی آدیداس برای جام جهانی طراحی شده یا اینکه به شکل دیگری تهیه شده است.

 

یکی از نکات جالب درباره بحث لباس تیم های جام جهانی این است که تیم ملی مراکش، رقیب آفریقایی ایران در جام جهانی هم هنوز لباس های رسمی خود برای این تورنمنت را نشناخته است. البته در مورد این تیم، شرکت آدیداس رسما اعلام کرده که وجود فروشگاه های تقلبی فراوان در این کشور به خصوص شهر کازابلانکا، علت تاخیر ایجاد شده در رونمایی لباس شیرهای اطلس است.

 

دیدگاه‌ها