کد خبر : 1518092 | 28 فروردين 1397 ساعت 12:28 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

رفیق قدیمی رییس، فراتر از سرپرست کاروان

نقش سجادی در کمیته ملی المپیک چیست؟

به نظر می رسد نقش معاون سابق وزارت ورزش در کمیته ملی المپیک فراتر از سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی است.

به گزارش "ورزش سه"، سیدرضا صالحی امیری با وجود اینکه انتخاب خودش در مجمع ۲۵ دیماه سال ۹۶ کمیته ملی المپیک به عنوان رییس از پیش تعیین شده بود، در انتخاب سایر پست ها دخالتی نداشت. همین اتفاق باعث شد تا افرادی که برای هیات اجرایی و سمت های دیگر همچون دبیرکل، خزانه دار و نواب رییس انتخاب می شوند، رابطه نزدیکی با رییس فعلی کمیته ملی المپیک نداشته باشند.

 

1296521


یکی از اقدامات اولیه صالحی امیری در کمیته ملی المپیک انتصاب نصرالله سجادی به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ بود. سجادی که توسط صالحی امیری در سال ۹۲ به عنوان معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش منصوب و تا سال ۹۵ در این سمت باقی ماند، بار دیگر توسط دوست قدیمی خود به بخش مدیریتی ورزش ورود کرد.


البته با توجه به سابقه طولانی مدت نصرالله سجادی در بحث سرپرستی کاروان های اعزامی به بازی های آسیایی و المپیک هیچ انتقادی به انتخاب صالحی امیری وارد نبود. با این حال در ماههای اخیر به نظر می رسد نقش سجادی در کمیته ملی المپیک از سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی فراتر رفته و او به عنوان معتمد آقای رییس اداره خیلی از امور را در دست گرفته است. 

 

1296522


سجادی که این روزها به شدت درگیر برنامه ریزی برای حضور موفق کاروان ایران در بازی های آسیایی است، در ساختمان کمیته ملی المپیک مستقر شده و در اکثر جلسات مهم کنار صالحی امیری حضور دارد. به عنوان مثال در دیدار رییس کمیته ملی المپیک با رییس اتحادیه جهانی سه گانه، سجادی هم در جلسه حضور داشت؛ با اینکه این ملاقات هیچ ارتباطی به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ نداشت.


از سوی دیگر به نظر می رسد شاهرخ شهنازی به عنوان دبیرکل مثل دوره قبلی که با ریاست کیومرث هاشمی فعالیت می کرد، اختیارات زیادی ندارد. 


به هر حال فعلا سجادی با عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ در کمیته ملی المپیک حضوری پررنگ دارد؛ اما باید دید صالحی امیری بعد پایان این ماموریت چه برنامه ای برای نگه داشتن دوست قدیمی اش در کمیته ملی المپیک خواهد داشت.

 

1296523

دیدگاه‌ها