کد خبر : 1518292 | 25 اردیبهشت 1397 ساعت 17:10 | 82.7K بازدید | 0 دیدگاه

این رابطه به سرانجام خواهد رسید؟

مشکل جدید نیمار؛ مرد دمدمی مزاج آلمانی!

توماس توخل علیرغم توانایی فنی ممکن است در طول راه با ستارگانی چون نیمار مشکل پیدا کند.

مشکل جدید نیمار؛ مرد دمدمی مزاج آلمانی!

به گزارش "ورزش سه"، ناصر الخلیفی رئیس باشگاه PSG معمولا به اهدافی که به آن علاقه دارد دست پیدا می کند. هنگامی که او در سال 2011 این باشگاه را خرید، اهداف خود را برای پاری سن ژرمن مشخص کرد؛ امضای "مسی بعدی" و تلاش برای فتح لیگ قهرمانان.

 

موفقیت در فوتبال معمولا یک شبه حاصل نمی شود اما حالا پاری سن ژرمن بهترین بازیکن زیر 30 سال و زیر 20 سال جهان یعنی نیمار و امباپه را در اختیار دارد اما علیرغم فراوانی استعدادهای جوان در ترکیب و سلطه بر لاشامپیونا، اونای امری در لیگ قهرمانان ناموفق بود و با قبول شکست 2-5 برابر رئال مادرید از گردونه رقابت ها حذف شد.

 

1288355

 

با وجود ستاره هایی مانند نیمار و امباپه، حالا پی اس جی به کسی روی نیمکت نیاز دارد که راه غلبه بر رئال مادرید و دیگر بزرگان اروپا را بداند؛ حالا که قرار است توماس توخل، سرمربی سابق دورتموند هدایت پاری سن ژرمن را بر عهده گرفته، با توجه به سابقه درگیری او با ستاره های بزرگ، باید دید آیا او گزینه مناسبی برای مدیریت نیمار است یا خیر؟

 

تردیدی در مورد توانایی های فنی توخل وجود ندارد و می دانیم او به سبک گواردیولا کار می کند. در دورتموند، تیم توخل با سیستم مختلف و با توجه به سبک بازی رقبا بازی می کرد؛ از سیستم 1-3-2-4 و 3-3-4 شبیه به پی اس جی تا حتی 1-4-1-4 و 2-5-3 و هر سیستمی که فراخور سبک بازی حریف بود. این سبک بی شک در لاشامپیونا نیز جواب خواهد داد، زیرا سرمربی آلمانی علاقمند به مالکیت توپ و تسلط بر رقبا هم با توپ و هم بدون توپ است. در دوران هدایت دورتموند توخل اخباری که در مورد ملاقات وی و گواردیولا منتشر شده بود را تایید کرد.

 

این 2 سرمربی در یک محفل خصوصی در مونیخ برای شناخت بیشتر نسبت به یکدیگر و ایجاد یک رابطه بهتر با هم ملاقات کردند اما بحث به سرعت به موضوعات تاکتیکی کشیده شد و توخل از نمکدان و فلفدان برای تببین سیستم ها و روش های متخلف مورد استفاده بهره برد و بحث به حدی بالا گرفت که حاضران در محل می ترسیدند این مکالمه به درگیری کشیده شود اما در نهایت پیش از بازگشت به میز، صحبت های توخل و گواردیولا به پایان رسید.

 

 

1296686

 

شور و هیجان توخل بخشی از دلایل تبدیل شدن او به یک سرمربی قابل احترام است و شور و شوق وی در زمین بازی در تیم های او نیز مشهود است، اما همانند گواردیولا، توخل نیز یک شخصیت پیچیده و ستیزه گر دارد. در دورتموند، ارتباط توخل با هانس یوآخیم واتسکه شکرآب شد و اوتمار هیتسفلد، سرمربی سابق BVB ادعا کرد حضور توخل در ادامه راه برای دورتموند فاجعه است که در نهایت این اتفاق هم رخ نداد و سرمربی جوان آلمانی جدا شد.

 

سه روز پس از فتح جام حذفی در سال 2017، توخل از سمت خود در دورتموند اخراج شد. واتسکه معتقد بود که توخل که مورد توجه تیم های بزرگی از جمله آرسنال نیز بود فردی کنترل گراست. مدیر دورتموند در نامه ای سرگشاده خطاب به هواداران دورتموند نوشت: "موضوع بین ما مورد ارزشهای اساسی مانند اعتماد، احترام، مهارتهای تیمی و ارتباطی، اعتبار و هویت است."

 

طبیعت کنترل گرای توخل به دقیق ترین جزئیات زندگی بازیکنان، از جمله برنامه های غذایی و رژیم خاصی پرداخته و او نقش مهمی در نقل و انتقالات یک باشگاه ایفا می کند. همین رویکرد باعث شد اسون میسلینتت از مدیران باشگاه از حضور در تمرینات منع شده و در نهایت دورتموند را به مقصد آرسنال ترک کند. دیگر ترکش های سبک رفتار توخل، جدایی مت هوملس در سال 2016 و انتقال او به بایرن مونیخ بود.

 

1192629

 

هنگامیکه توخل تصمیم گرفت پیش از فینال جام حذفی برابر فرانکفورت نام نوری شاهین را از لیست خارج کند، کاپیتان اشملزر گفت: "این اتفاق واقعا من را متعجب کرد و من دلیل آن را درک نکردم. مربی باید توضیح دهد چرا این کار را انجام داد. همه ما پشت سر نوری شاهین هستیم."

 

همچون زمان خروج او از دورتموند، دوران حضور توخل در ماینتس نیز به تندی به پایان رسید. هارالد استروتز، رئیس باشگاه، سرمربی سابق خود را متهم به خیانت کرد و توخل به مذاکره با باشگاه های دیگر، متهم شد.

 

1289851

 

پس یکی از بازیکنان پاری سن ژرمن که احتمالا با برخورد توخل مواجه می شود، نیمار خواهد بود. گران ترین بازیکن جهان، تابستان گذشته بارسلونا را به مقصد پاریس ترک کرد اما در فصل اول خود در پاریس به طور مستمر مورد انتقاد قرار گرفت. عدم حضور نیمار از برخی بازی های PSG در این فصل نیز منجر به انتشار اخباری در مورد حق نیمار برای انتخاب حضور در کدام یک از بازی ها گردید تا این بازیکن برای بازی های سرنوشت ساز آماده باشد.

 

این موارد مشکلات بالقوه ای است که توخل باید در پاریس با آن برخورد کند. اگرچه توخل بدون شک می تواند با هوش فوتبالی خود پاری سن ژرمن را به تیمی هجومی تبدیل کند، سوال اینجاست که آیا طبیعت دمدمی مزاج توخل به وی اجازه خواهد داد تا به بهترین شکل ممکن از نیمار و دیگر ستاره های این تیم استفاده کند؟

 

منبع: سایت گل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها