کد خبر : 1518432 | 29 فروردين 1397 ساعت 16:11 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

در آینده از احمدزاده و پورغلامی درمورد سقوط ملوان می پرسید؛

الهامی: قم شهری نیست که فوتبال داشته باشد

مربی سابق صبای قم می گوید که مسئولان در گرگان استادیوم 15 هزار نفری می سازند ولی ملوان و نساجی که مردمش عاشق فوتبال هستند، ورزشگاه ندارند !

الهامی: قم شهری نیست که فوتبال داشته باشد

ساکت الهامی مربی فصل گذشته صبای قم در گفتگو با "ورزش سه" توضیحاتی در مورد شرایط این روزهای صبا ارائه داده است. الهامی صحبت های جالبی در مورد نحوه تخصیص سرمایه در فوتبال ایران و نگاه اشتباهی که در برخی قسمت ها وجود دارد، صحبت کرده است.

 

کشوری با سیلی صورتش را سرخ نگه می داشت
صبا 5،6 سال همینطوری بود ولی تا وقتی کشوری بود با سیلی صورت خودش و باشگاه را سرخ نگه می داشت. شرایط مالی زمان ما بدتر بود ولی حالا بازیکنان از رقم هایی حرف می زدند که نشان از این دارد که صبا باید وضع مالی خوبی داشته باشد.


 
بازیکنان زیادی به فوتبال ایران معرفی کردیم
درسال های گذشته بازیکنانی نظیر مهران امیری، امید جهانبخش، مهدی حسینی، کریم اسلامی، روزبه چشمی، جلال علی محمدی، فرشید باقری و خیلی های دیگر در صبا فرصت رشد پیدا کردند و به فوتبال کشور معرفی شدند. شرایط سخت بود ولی مدیریت صادق بود. صحبت هایی که در برنامه 90 دیدم واقعا خنده دار بود و فکر نمی کنم اصلا جایش در تلویزیون بود! 

 

با صحبت هایی که شنیدم صبا پول دارترین تیم است! 
وقتی از رقم هایی صحبت می کردند که تازه من  متوجه شدم صبا پول دارترین تیم ایران است. این ها که به هیچ کس پول ندادند و از طرفی پول هم گرفتند. شرایط بسیار بدی بود و واقعا تاسف خوردم. برای صبا زحمات بسیازری یادی کشیده شد بدون مزد و مواجب. بنده خدا صمد آقا که الان خانه نشین شده و امثال ما زحمات زیادی برای تیم کشیدند. 

 

قم شهری نیست که فوتبال داشته باشد
بدترین خط دفاعی تاریخ، بیشترین تعویض مربی و خیلی اتفاقات دیگر در صبای امسال رخ داده است. چاه باید خودش آب داشته باشد. قم شهری نیست که فوتبال داشته باشد چون نه ساختار دارد و نه می خواهند که داشته باشد. شما ببینید استان هایی مثل آذربایجان و خوزستان را. خوزستان آلوده ترین استان کشور است ولی ببینید چند تیم در لیگ یک دو و دسته های پایین تر دارد. این نشان می دهد که مردمش با فوتبال زندگی می کنند، تازه این تیم هایی است که من می دانم و خیلی از تیم های دیگر در این استان ها حضور دارند. در سوی دیگر قم تیم کیمیا فرآیند را داشته که سقوط کرده و اتفاقات خوبی برای تیم های دیگر این استان نیفتاده. قم از نظر اقتصادی شهر ضعیفی نیست و تاثیرگذار است. آدمی مثل رضا کشوری به همه برای فراهم کردن پول رو می زد ولی هیچ وقت از بازیکن پول نخواست. یا حتی علی دایی که پولش را نگرفت. صبا هیچ وقت در این سال ها از مرز 40،50 درصد پرداختی قردادهایش بیشتر نشد.

 

قم بهتر است در فوتسال سرمایه گذاری کند
الان هم نمی شود کاری کرد و باید قبلا به صبا توجه می شد. قم فوتسال خوبی دارد. مثلا گرگان بسکتبال خوبی دارد. مثلا در جویبار بچه ها از همان بچگی کشتی گیر هستند. مشکل از صبا نیست و باید در جایی سرمایه گذاری شود که پتانسیل وجود دارد. 

 

کدام فوتبالیست با پول فوتبالیست شده !
فقط می خواهم یک سوال بپرسم؟ کدام فوتبالیستی برای فوتبالیست شدن پول داده است. مثلا در بازیگران سینما کسانی که از ابتدا در تئاتر کار کرده اند، همیشه موفق بوده اند.

 

در گرگان استادیوم می سازند ولی ملوان و نساجی ورزشگاه ندارند! 
ملوان تیمی است که مردم برایش می میرند، در گرگان استادیوم 15 هزار نفری ساخته اند، ولی نساجی و ملوان استادیوم ندارند. الان هم امکانات ما در حد 20 کشور برتر آسیا نیست ولی استعدادهای زیادی داریم. مثلا اگر مربی دیگری به جز امیرقلعه نویی بود، یا خارجی بود، چه کار می کردیم؟! کسی منکر شفر و برانکو نیست ولی باید ببینیم در نیم فصل دوم کدام ها بهتر عمل کرده اند. فوتبال ما پتانسیل دارد و با کمترین امکانات کار می کنند. صبا هم از این موضوع مستثنی نیست.

 

چند سال دیگر با پورغلامی و احمد زاده تماس می گیرید
الان راه آهن، استقلال اهواز کجا هستند. زمانی برای بازی ما در استقلال اهواز 12 هزار نفر می آمدند. شما هم در آینده به آقای احمدزاده و پورغلامی زنگ می زنید تا در مورد سقوط ملوان بپرسید.

دیدگاه‌ها