کد خبر : 1519022 | 01 اردیبهشت 1397 ساعت 17:03 | 27.5K بازدید | 0 دیدگاه

شفیعی : قرارداد من با ذوب‌آهن تا پایان فصل است

حذف یک تیم از بین ما و استقلال ناخوشایند است

خالد شفیعی که از بازی مقابل لکوموتیو تاشکند برگشت نشان داد حضورش در ترکیب ذوب‌آهن خیلی موثر است و می‌توانند جلوی هر حریفی عملکرد خوبی داشته باشند.

حذف یک تیم از بین ما و استقلال ناخوشایند است

به گزارش "ورزش سه"  و به نقل از ایران ورزشی ،ذوب‌آهن با تساوی مقابل لکوموتیو موفق شد به دور یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و حریف استقلال شود. خالد شفیعی مدافع باتجربه ذوب‌آهن در مورد این بازی حساس، بازی لیگ مقابل پرسپولیس، شرایط تراکتور و... حرف‌هایی جالبی دارد.


ذوب‌آهن مقابل لکوموتیو تاشکند بالاخره توانست نتیجه لازم را بگیرد و صعود کند تا حریف استقلال در مرحله یک هشتم پایانی شود. صعود و تقابل با استقلال را چطور ارزیابی می‌کنی؟
 خدا را شکر منهای سختی‌های که در این مسیر کشیدیم با بازی خوبی که مقابل لکوموتیو انجام دادیم و به مساوی رسیدیم توانستیم صعود کنیم. البته در این بازی می‌توانستیم برنده باشیم اما یک گل شانسی خوردیم که با این حال خدا را شکر صعود کردیم. در کل ما مقابل لکوموتیو بازی خوبی انجام دادیم که صعودمان را قطعی کرد. در مرحله بعد هم مقابل استقلال 2 بازی داریم که در دور رفت میزبان هستیم که امیدواریم در بازی رفت به پیروزی خوبی برسیم.


یعنی می‌خواهید در دور رفت کار را تمام کنید؟
 ان‌شاءا... ، تمام تلاش‌مان این است که در همین بازی رفت نتیجه خوبی بگیریم و راه صعود را هموار کنیم.


اینکه در مرحله حذفی یک هشتم پایانی مقابل استقلال بازی دارید، ظاهرا چندان خوشایند نیست...
 خب به هر حال اینکه به اجبار یکی از تیم‌های ایرانی در این مرحله باید حذف شود ناخوشایند است اما فوتبال حرفه‌ای است و باشگاه ذوب‌آهن هم خیلی خوب تلاش می‌کند که به مرحله بعد صعود کنیم.


قبل از این بازی هم 2 بازی سخت دارید که یکی از آنها را فردا مقابل پرسپولیس باید انجام دهید...
 بله، ما 2 بازی لیگ داریم که 2 فینال برای ماست چون بازی‌های حساسی هستند. ما تمام تلاش‌مان این است که این 2 بازی را با پیروزی به پایان ببریم تا به چیزی که می‌خواهیم برسیم.


با توجه به اینکه قهرمانی پرسپولیس مسجل شده، فکر می‌کنی الان کار راحت‌تری مقابل این تیم دارید؟
 پرسپولیس این شایستگی را داشت که قهرمان شود و خیلی زود هم به آن رسید. پرسپولیس بازی‌های خوبی پشت سر گذاشت و به نظرم اینطور نیست که آنها بی‌انگیزه شده باشند و در بازی‌های باقیمانده خوب کار نکنند. به هر حال پرسپولیس کادرفنی بادانشی دارد که بدون شک ما روز سختی مقابل آنها خواهیم داشت.


به هر حال ذوب‌آهن میزبان است و در مدت اخیر هم هواداران به خوبی از تیم‌تان  حمایت کردند...
 بله، ان‌شاءا... در این بازی حساس هم به ورزشگاه بیایند و حمایت کنند چون در این بازی به حمایت‌شان نیاز داریم تا بتوانیم ببریم.


چقدر امیدوار هستی که ذوب‌آهن به نایب قهرمانی برسد؟
 ان‌شاءا... تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که امتیازهای کامل را بگیریم. فوتبال است و چیزی قابل پیش‌بینی نیست. ما تمام تمرکزمان روی بازی‌های خودمان است و فقط برای موفقیت ذوب‌آهن در 2 بازی آینده تلاش می‌کنیم. اگر خدا بخواهد نایب قهرمان می‌شویم.


شکایت از تراکتورسازی به کجا کشید؟
 من از تراکتورسازی طلب دارم و وکیلم پیگیر است اما اطلاع دقیق ندارم که الان در چه مرحله‌ای است. به هر حال با مدیریت خوب الیاسی صددرصد تراکتور به روزهای خوب برمی‌گردد.


این فصل تراکتور شرایط خیلی بدی داشت و نه در آسیا و نه در لیگ نتوانست موفق باشد. با توجه به اینکه سال‌ها در این تیم حضور داشتی، دلیل آن را چه می‌دانی؟
 ببینید همیشه باید کار را به آدم‌هایی سپرد که کاربلد باشند. دیار آذربایجان مدیران موفق و بزرگی دارد که می‌توانند به این تیم کمک کنند. مثلا الیاسی از جنس مردم است و رگ و ریشه آذری دارد. الیاسی جزو مدیران بادرایت، با اخلاق و خیلی خوبی است که می‌تواند روزهای خوبی را برای تراکتورسازی رقم بزند. برای تراکتورسازی و تیم‌های تبریزی باید کسی بیاید که فقط لب و دهن نباشد و فقط حرف نزند. مدیر باید عمل کند و وقتی کار تمام شد بگوید که آن را انجام داد. متاسفانه کسانی آمدند که بدهی و بدبختی برای باشگاه رقم زدند و رفتند. مدیرانی باید برای این باشگاه‌ها بیایند که همه این‌ها را مدیریت کند. در ورزشی‌ها و فوتبالی‌ها امثال زنوزی دل‌شان برای فوتبال می‌سوزد و می‌توانند باشگاه را حمایت کنند. باشگاه‌های پرطرفدار باید دست امثال این مدیران باشد، نه اینکه 30 میلیارد بدهی بگذارند. این مدیران نباید باشند. کسانی که به واسطه رتبه‌ای می‌آیند. باید این مدیران را بازخواست کرد و از آنها بخواهند عملکردشان را کامل و شفاف گزارش کنند. اینکه چه کرده‌اند و چه نکرده‌اند. امیدوارم این اتفاق بیفتد تا عملکرد مدیران مشخص شود. به هر حال از همه این‌ها بگذریم، من معتقدم تراکتور به روزهای خوبش برمی‌گردد.

 

از این مساله بگذریم، چه تصمیمی برای آینده‌ات و فصل بعد داری؟
 قرارداد من با ذوب‌آهن تا پایان فصل است که بعد از این 2 بازی در مورد آینده‌ام تصمیم می‌گیرم.

دیدگاه‌ها