کد خبر : 1519138 | 02 اردیبهشت 1397 ساعت 10:47 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

بیرانوند – رشید مظاهری؛ جنگ گلرهای جام جهانی

جدال پرسپولیس – ذوب آهن شاید از نظر سرخ‌ها با توجه به قهرمانی زودهنگام اهمیت چندانی نداشته باشد اما در اردوگاه حریف این شرایط متفاوت است.

بیرانوند – رشید مظاهری؛ جنگ گلرهای جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند همانند فصل گذشته در ترکیب پرسپولیس موفق عمل کرده و این تیم حداقل از حیث دریافت گل بار دیگر برترین آمار را از آن خود کرده است. شماره یک تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ با 15 کلین شیت یک عملکرد رویایی از خود به جا گذاشته است. 


بیرانوند در دومین فصل حضورش در پرسپولیس 71 بازی را پشت سر گذاشته است. او 49 بازی در لیگ برتر، 3 بازی در جام حذفی، 18 بازی در لیگ قهرمانان آسیا و یک بازی در سوپرکاپ در ترکیب این تیم حاضر بوده و در این مدت هم از حیث آمار تیمی و هم آمار فردی روزهای خوبی را پشت سر گذاشته تا بر پایه آن به شماره یک قابل اعتماد کارلوس کی‌روش در تیم ملی نیز تبدیل شود.


او در این 71 دیدار توانسته آمار 41 کلین شیت ثبت کند تا رکورد جالب توجهی را از آن خود کرده باشد. بیرانوند طی دو فصل لیگ برتر 30 بازی را بدون دریافت گل پشت سر گذاشته و در لیگ قهرمانان دو فصل اخیر نیز مجموعا 9 بازی بدون دریافت گل، یک بازی در جام حذفی و یک بازی هم در سوپرکاپ موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است. 


هر چند در این میان بارها به نقش قدرت خط دفاعی پرسپولیس و حضور سیدجلال حسینی و در این فصل نیز شجاع خلیل زاده اشاره شده اما مطمئنا نباید از توانایی فنی و کیفی بیرانوند هم در محوطه جریمه به سادگی گذشت. بیرانوند علیرغم دریافت گل‌های عجیب اما خصوصا طی هفته‌های اخیر نمایش بی‌نقصی از خود به جا گذاشته تا در آستانه جام جهانی خود را کاملا آماده نشان دهد.


او امروز یک جدال فردی در فولادشهر نیز پیش رو خواهد داشت. بیرانوند در گفتگوی چند روز قبل خود با ورزش سه نیز به این نکته اشاره کرده بود که علیرغم حضوری فیکس در مقدماتی جام جهانی، مشخص نیست در روسیه نیز شماره یک تیم ملی باشد و کارلوس کی‌روش همچنان روی شش گلر نظر دارد و او هم شانسی برابر با پنج دروازه‌بان دیگر دارد و باید تا روز پایانی در تلاش باشد تا جایگاه خود را حفظ کند. همین مساله هم باعث شده تا او قول این را بدهد تا از انجام حرکات خطرساز روی دروازه که یکی از آنها دریبل‌ مهاجمان حریف بود دست بکشد.


بیرانوند – رشید مظاهری؛ جدال دو گلر مدعی حضور فیکس در تیم ملی که امروز در فولادشهر و در ترکیب ثابت دو تیم، علاوه بر جنبه تیمی این بازی به دنبال نمایش فردی خود نیز هستند تا نشان دهند همچنان برای رقابت حضور در روسیه آماده و در شرایط برتری به سر می‌برند. بیرانوند اما امروز قادر خواهد بود با یک کلین شیت دیگر رکورد فصل گذشته خود را ارتقا بخشد و در سمت مقابل نیز رشید مظاهری به دنبال این است تا با بسته نگه داشتن دروازه خود به یازدهمین کلین شیت این فصل دست پیدا کند. 

دیدگاه‌ها