کد خبر : 1519142 | 02 اردیبهشت 1397 ساعت 10:59 | 30.7K بازدید | 0 دیدگاه

چرا کی‌روش نکونام را برای تیم امید پیشنهاد کرد؟

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص نظراتش برای انتخاب سرمربی تیم امید توضیحات مهمی ارائه داد.

چرا کی‌روش نکونام را برای تیم امید پیشنهاد کرد؟

به گزارش ورزش سه، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با خبرورزشی مطالبی را در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی امید و پیشنهادهای او برای این پست اظهار داشت.

 

کی روش درباره پیشنهاد جواد نکونام گفت: بگذارید این مسئله را شفاف بگویم تا همه بدانند. اخیرا توهین ها و تهدیدهایی از طریق موبایل و ایمیل به دست من رسید و گفته می شد که من در انتخاب مربی تیم امید دخالت کرده ام. در رسانه ها هم چیزهایی در این باره نوشتند. ابتدا باید بگویم که من ابدا صندلی خودم را ترک نکردم که به فدراسیون بروم و کسی را پیشنهاد بدهم یا دخالتی کنم. من از ابتدا به جز نفرات کادر خودم، در انتخاب مربیان هیچ تیمی دخالت نداشته ام؛ اما نکته اینجاست که رئیس فدراسیون از من خواست نظرم را بدهم و در این خصوص به او پیشنهادهایی ارائه کنم.

 

سرمربی پرتغالی تیم ملی افزود: شما برای این کار دو راه کلی دارید. راه اول این است که مربی را انتخاب کنید و بعد یک سیستم در قد و قواره او برگزینید و راه دوم این که ابتدا یک سیستم فنی درست برپا کنید و سپس نفر مناسب را در این سیستم قرار بدهید. انتخاب من البته راه دوم است؛ اما فدراسیون ایران در هفت سال گذشته اول مربی انتخاب کرده و بعد کت و شلواری خریده که اندازه اش کند. این سیستم درستی نیست و منصوریان، پیروانی، وینگادا و خاکپور هم در همین سیستم کار کردند و رفتند. من نمی گویم حرف خودم درست است اما این سیستم کارآمد نیست و کسی در دنیا با آن نتیجه نمی گیرد.


کی روش در ادامه گفت: اگر سیستم درست برپا شود و بعد مربی انتخاب کنند، من نظرم را می دهم اما در غیر این صورت اصلا به من ربطی ندارد.

 

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص نفراتی که پیشنهاد داده بود نیز خاطرنشان کرد: من گفتم که مربیان ایرانی را زیاد نمی شناسم اما نفراتی مثل دایی، گل محمدی، ویسی و ... می توانند از عهده کار بربیایند و در تیم امید موفق شوند؛ اما اگر دنبال یک گزینه هستید که هم جوان باشد، هم آرزوهای بزرگ و جاه طلبی داشته باشد و هم از اعتبار بین المللی برخوردار باشد، تنها شخص مناسب جواد نکونام است. من وقتی چنین حرفی می زنم، قطعا فکت لازم را برایش دارم تا ثابت کنم. استراکچرها و سیستم پایه ای و مدرن اینجا را خودم ساخته ام و می توانید آنها را ببینید. البته اگر کسی نظری مخالف من دارد، به آن احترام می گذارم.

 

کی روش درباره احتمال اضافه شدن نکونام به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان نیز اشاره کرد: نمی توانم در این باره حرفی بزنم چون او در حال حاضر با ما نیست و سرمربی تیم نساجی است.

دیدگاه‌ها