کد خبر : 1519184 | 02 اردیبهشت 1397 ساعت 14:00 | 34.7K بازدید | 0 دیدگاه

پنج اشتباه بزرگ کونته بعد از قهرمانی با چلسی

بعد از باخت های پیاپی چلسی امیدهای این تیم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نابود شد.

پنج اشتباه بزرگ کونته بعد از قهرمانی با چلسی

به گزارش "ورزش سه"، این مربی ایتالیایی پس از عملکرد بدی که داشت در این مقاله به پنج اشتباه بزرگ او پس از قهرمانی پی میبریم.


1.حماسه دیگو کاستا

پس از یک تابستان پر هرج و مرج، کونته از طریق یک تماس به دیگو کاستا گفت که دیگر هیچ جایی در برنامه های او ندارد. وقتی که چلسی در راه قهرمانی قدم بر می داشت دیگو کاستا ستاره آن ها بود،به نظر میامد که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیشنهاداتی داشته باشد اما هیچ خبری از پیشنهادات نبود. قبل از پیوستن به اتلتیکو کاستا چاره ای جز ماندن در چلسی نداشت. جایگزین او آلوارو موراتا عملکرد چندان جالبی از خود نمایش نداد. عملکرد او در دیدار های اخیر چلسی نشانگر عدم اعتماد به نفس او است.

 

 

1291420

 


2.عملکرد ضعیف در نقل و انتقالات

یکی از مهم ترین عوامل ناکامی های کونته در این فصل،خرید های او در پنجره های نقل و انتقالات بود. قبل از موراتا مهم ترین هدف چلسی روملو لوکاکو بود که منچستر یونایتد،موفق به خرید مهاجم بلژیکی شد. پیش از موراتا تمرکز روی دیگر خرید ها بیشتر شد،اما خریدن بازیکنانی مانند آنتونیو رودیگر،داوید زاپاکاستا،دنی درینک واتر یا تیمونه باکایکو هیچ سودی نداشت. می توان گفت که بزرگترین اشتباه کونته در نقل و انتقالات بود. شایعاتی مبنی بر خریدن الکسیس سانچز ،ویرجیل فن دایک و الکس ساندرو بود اما آن ها در ژانویه راس بارکلی،امرسون پالمیری و الیویر ژیرو را خریدند.


3.اندک بازی های پیش فصل


یکی از اشتباهات او تعداد کم بازی های پیش فصل بود،آن ها تنها سه بازی پیش فصل داشتند. سه هفته مانده به شروع رقابت های جذاب لیگ جزیره بود که چلسی اولین بازی پیش فصل خود را انجام داد. آبی پوشان لندن نسبت به سال 2015 در بازی های پیش فصل یک بازی کمتر بازی کردند.
همین تعداد کم بازی های پیش فصل تاثیراتی روی آمادگی بازیکنان داشت و باعث شد که آمادگی کمتری داشته باشند.

 

 

1281483

 


4.از دست دادن جوانان آینده دار


اگرچه تیم چلسی باشگاه استعدادیابی است و استعداد های زیادی را پرورش داده است اما یکی از اشتباهات کونته اجازه دادن به جوانان برای ترک کردن چلسی بود. رابین لوفتوس چیک مجاز بود که به کریستال پالاس برود و نتانیل چالوبه با مبلغ پنج میلیون یورو به واتفورد رفت. جایگزینان آن ها دنی درینک واتر و راس بارکلی با مبلغ 45 میلیون یورو بودند. که به اندازه مبلغی که بابت آن ها داده شده بود ارزش نداشتند. دیگر خروجی های چلسی عبارت اند از :ناتان آکه که در بورنموث می درخشد،دومینک سولانکه و تامی ابراهام و میشی باتشوایی که به مراتب بهتر از آلوارو موراتا است.
کونته می توانست از جوانان بهتر استفاده کند و آنان را در ترکیب اصلی خود قرار دهد.


5.درگیری با خوزه مورینیو


 حتی برای یک سرمربی پرشور مانند کونته قرار گرفتن در جنگ لفظی با خوزه مورینیو، کار شایسته ای نیست. درواقع نوعی حواس پرتی است که او را از هدف خویش یعنی قهرمانی لیگ جزیره دور می کند. پس از تساوی برابر نورویچ سیتی کونته رقیب خود مورینیو را یه مرد کوچک خطاب کرد درحالی که عملکرد خوبی را پس از پنج تساوی پشت سر هم کسب نمی کرد.


مثل اینکه حواس پرتی ها اثر کرده بود و کونته بیشتر درگیر مسائل خارج از زمین بود. در طی آن مدت چلسی روزگار خوشی را طی نکرد. این دو رابطه ای یخ زده را تجربه کرده اند. درگیری بین اقای خاص و کونته زیان هایی برای تیم چلسی داشته است.

 

مترجم : امیررضا ایمانی
منبع : اسکواکا

دیدگاه‌ها