کد خبر : 1520390 | 07 اردیبهشت 1397 ساعت 19:13 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

سالی که سپاهان همه چیز را از دست داد

اندوه نقش جهان در اختتامیه فصل تلخ

فصل تلخ پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران با شکست این تیم برابر استقلال به پایان رسید.

به گزارش "ورزش سه"، برای سپاهان بدتر از این نمی شد. فصلی که با امید زیادی برای جبران فصل بد شانزدهم آغاز شده بود پایانی فاجعه بار برای طلایی های اصفهان داشت. انگار نه انگار که این تیم 5 قهرمانی در لیگ برتر به دست آورده و به فینال رقابت های لیگ قهرمانان و جام باشگاه های جهان رفته است. نتایج سپاهان در این فصل آنقدر بد و ناامیدکننده بود که کمتر خاطره ای از آن تیم قدرتمند و مدعی باقی ماند.


سپاهانی که با عبدالله ویسی و استیماچ و دیگران در لیگ شانزدهم در رتبه پنجم بازی ها را به پایان رسانده بود در لیگ هفدهم در پایان فصل چهاردهم شد. این یعنی سپاهان بعد از دو تیمی که به لیگ دسته اول سقوط کردند سومین تیم ضعیف این فصل از رقابت ها بوده است و جالب است که این تیم از استقلال خوزستان، پدیده ، سپیدرود  گسترش فولاد در رتبه ای پایین تر قرار گرفت. 


سپاهان فصل تلخش را می توانست با یک برد خانگی مقابل چشم هوادارانش با خاطره ای خوب به پایان برساند اما نمایش ضعیف این تیم برابر استقلال و در نهایت شکست در نقش جهان چیزی جز اعتراض و انتقاد تند سکوها به همراه نداشت. روی سکوهای نقش جهان امروز نام های متفاوتی فریاد زده شدند. برخی هواداران قلعه نویی برخی نوید کیا و برخی دیگر گزینه های خودشان را فریاد زدند و این یعنی سپاهان اگر مدیریت نشود فصل آینده هم می تواند صرف بحران های تازه تر شود.


ماموریت ابراهیم زاده حالا در اصفهان تمام شده به نظر می رسد او می توانست در این هفته ها نقش منجی را در شهر زادگاهش و تیمی که با آن خاطرات خوشی داشت بازی کند اما نتایج سپاهان حتی می تواند پایانی برای بازگشت کوتاه مدت ابراهیم زاده به لیگ برتر باشد. 


چهره سپاهان در لیگ هفدهم؟ می تواند سوال بزرگی باشد که پاسخ آن در جیب مدیران تصمیم گیرنده این باشگاه است. پرافتخارترین تیم ایران در سه فصل اخیر به اندازه کافی تاوان تصمیمات اشتباهی که در این سال ها اتخاذ شده را داده است.  حضور از اوج در رتبه چهاردهم و قهرو ناامیدی هواداران تاوان کمی نیست. تصمیماتی که با هدف انقلاب و پوست اندازی در سپاهان آغاز و با قلع و قمع ستاره ها و بازیکنان قدیمی همراه بود برخلاف آنچه دست اندرکاران این پروژه فکر می کردند نه تنها چهره سپاهان را نو نکرد و تغییر نداد بلکه حالا از یکی از قدرت های ایران تنها یک نام باقی گذاشته است. سپاهان با هدف انقلاب اساسی دست به نابودی تمامی آنچه در این سال ها به دست آورده بود زد و حالا بازسازی این تیم پروژه بزرگی است که مدیریتی قوی می خواهد. 


فصل تلخ سپاهان هرچه بود به پایان رسید و موضوع مهم آینده این تیم در لیگ هفدهم است. دوری یک ساله دیگر از رقابت های لیگ قهرمانان می تواند تبدیل به فرصتی برای بازسازی سپاهان باشد. در این بین انتخاب ها به خصوص انتخاب کادرفنی آینده این تیم و برنامه ریزی های کلان باشگاه برای ساختن یک تیمی بزرگ می تواند سرنوشت سپاهان را در فصل بعد مشخص کند. همه در انتظار بازگشت سپاهانی پرقدرت هستند اما این نیز مشخص است که این یک پروژه دشوار و خطرناک است و می تواند آینده یکی از بهترین باشگاه هایی فوتبال ایران را تهدید کند.

 

1298546

 

1298547

 

1298548

دیدگاه‌ها