کد خبر : 1520890 | 09 اردیبهشت 1397 ساعت 19:15 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

راه‌آهن 0 نساجی قائمشهر 6

لیگ یک/ نساج‌ها لیگ یک را به لیگ برتر دوختند

نساج ها پس از 24 سال موفق شدند راهی سطح اول فوتبال ایران شوند. آنها در بازی پایانی موفق شدند شش بار دروازه راه آهن را باز کنند و به عنوان نایب قهرمان لیگ یک به لیگ برتر برسند.

لیگ یک/ نساج‌ها لیگ یک را به لیگ برتر دوختند

به گزارش "ورزش سه"، بدون تردید یکی از مهم ترین و حساس ترین بازی های امسال لیگ دسته اول امروز در ورزشگاه تختی تهران برگزار شد. جایی که تیم نساجی مازندران در یکی از بازی های هفته پایانی لیگ دسته اول باید به مصاف راه آهن تهران می رفت. دیداری که در آن، سرخ پوشان علاوه بر کسب سه امتیاز باید با حداقل پنج گل به پیروزی می رسیدند تا خیال خود را از صعود راحت کنند.


بازی این دو تیم در حالی آغاز شد که چشم و گوش نیمکت نشینان اغلب تیم ها به بازی دیگر بود چرا که نتایج آن دیدارها نیز در انتخاب نام تیم صعود کننده موثر بود. نساج ها بازی را با حملات خود آغاز کردند تا بتوانند در همان نیمه اول کار را یکسره کنند. حملات فراوان نساج ها در میانه های نیمه اول بالاخره جواب داد و محمد عباس زاده از روی نقطه پنالتی در دقیقه 29 گل را به ثمر رساند. پس از این گل بود که موتور گلزنی سرخ پوشان روشن شد و آنها در حملات بعدی خود طعم باز کردن دروازه حریف خود را می چشیدند تا در نهایت به هدف نهایی خود رسیدند.


مجتبی ممشلی در دقیقه 41 بازی دومین گل بازی را برای مازنی ها به ثمر رساند و در حالی که بازی با همین نتیجه در حال رسیدن به پایان نیمه اول بود، دومین پنالتی نیز نصیب قائمشهری ها شد. توپی که می توانست خیال این تیم را بابت نیمه دوم راحت کند اما این اتفاق نیفتاد و این بار محمد عباس زاده نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند.


در نیمه دوم نیز همانطور که پیش بینی می شد حملات پیاپی بازیکنان نساجی بازی آغاز نیمه ای پرتلاطم را نوید می داد. شاگردان نکونام پس از آمدن میدان تنها 8 دقیقه زمان می خواستند تا بتوانند به دروازه حریف خود برسند و در دقیقه 53 باز هم محمد عباس زاده توانست برای تیمش گلزنی کند. گلی که ادامه بازی را برای تیم مهمان تسهیل می کرد و آنها را همچنان به صعود به لیگ برتر امیدوار نگه می داشت.


نساج ها که برای صعود باید حداقل 5 گل وارد دروازه حریف می کردند همچنان تیم راه آهن را به توپ می بستند تا در نهایت بتوانند به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنند. نتیجه ای که در دقیقه 72 و با گلزنی احسان پیرهادی رسیدن به آن راحت تر شد. پس از این گل نساجی هنوز یک گل برای قطعی کردن صعود خود می خواست و 7 دقیقه بعد این اتفاق افتاد و احسان پیرهادی این بار توانست با گلزنی دوباره خود شادی را به اردوی مازندرانی ها بیاورد.


پس از این گل خیال شاگردان نکونام تا حد زیادی از صعود راحت شد اما با توجه به غیرمترقبه بودن نتایج بازی های دیگر، آنها نمی توانستند خیال خود را راحت ببینند علی الخصوص که در بابل، تیم رقیب موفق شده بود از حریف خود پیش بیفتد اما در وقت های تلف شده آب پاکی روی دست همه پیگیران لیگ یک ریخته شد و یک ضربه سر زیبا ششمین گل را برای قائمشهری ها به دنبال داشت تا با توجه به زمان باقی مانده در بازی های مختلف، نساجی خود را لیگ برتری شده بداند.


دقیقه ای بعد همین اتفاق رسما افتاد و داور با به صدا درآوردن سوت پایان بازی، خیال همه قائمشهری ها را از حضور در لیگ برتر راحت کرد. پیروزی پرگل سرخ پوشان شمالی در نهایت این تیم را برای اولین بار لیگ برتری کرد. اتفاقی که باعث شد تا نساج ها پس از 24 سال باز هم به سطح اول فوتبال ایران باز گردند.


نکته جالب و البته خوشحال کننده در این بازی حضور تعداد کثیری از هواداران نساجی در ورزشگاه تختی تهران بود. هوادارانی که زندگی خود را وقف فوتبال و نساجی کردند و در نهایت نیز مزد حمایت های خود را گرفتند. حمایت هایی که باعث شد تا این تیم بالاخره بتواند به لیگ برتر برسد. درست به مانند تیم سپیدرود در پایان بازی های فصل قبل.

دیدگاه‌ها