کد خبر : 1520902 | 09 اردیبهشت 1397 ساعت 19:43 | 142.9K بازدید | 0 دیدگاه

ظهور یک سرمربی جدید در فوتبال ایران

جواد نکونام؛ صعود از دیوار افتخار

اعتماد به نفس فوق‌العاده جواد نکونام بعد از پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل فجرسپاسی در هفته گذشته بی‌جهت نبود.

جواد نکونام؛ صعود از دیوار افتخار

به گزارش "ورزش سه"، نکونام در اولین سال مربیگری حالا یک صعود دراماتیک و استثنایی را به لیگ‌برتر جشن گرفته است. درست وقتی که داور سوت پایان دیدار نساجی و راه‌آهن را به صدا درآورد. درست در لحظه‌ای که او جلوتر از بازیکنان برای شادی به آسمان می‌پرید، مشخص بود که یک سرمربی جدید به فوتبال ایران اضافه شده است.


نکته جالب این است که نکونام در آغاز تجربیات مربیگری از تیم خونه‌به‌خونه شروع کرد. او که صحبت‌های مفصلی درباره حضورش در تیم تراکتورسازی به گوش می‌رسید با تغییر نظر مدیرعامل به این تیم بابلی رفت تا با نتایج خوب نشان بدهد باوجود جوانی یک مربی آینده‌دار و صاحب سبک است. دوران حضور نکو در بابل البته زودتر از حد انتظار به اتمام رسید و او به دلیل اختلاف شدید با مدیران خونه به خونه این تیم را ترک کرد. با این حال بازگشت او در فاصله 9 هفته به اتمام لیگ دسته اول دوباره تنور رقابت را بین نساجی و خونه به خونه اوج گرفته روشن کرد و دو تیم نفس به نفس تا هفته آخر پیش رفتند. جالب اینکه نساجی بعد از تساوی بدون گل در مسجدسلیمان در دو هفته قبل از اتمام لیگ دسته اول به نظر ناامیدترین تیم در بین شانس‌های صعود به نظر می‌رسید اما محاسبات نکونام جواب داد و او امروز با پیروزی پرگل مقابل راه‌آهن با تفاضل گل بهتر راه صعود به لیگ‌برتر را هموار کرد تا اولین و دومین تجربه سرمربیگریش نتیجه ای کاملا شیرین در پی داشته باشد.


سبک مربیگری نکونام وام گرفته از سرمربیان بزرگی است که او با آنها کار کرده بود. چهره هایی مثل کارلوس کی‌روش که تا قبل از انتخاب سرمربی تیم امید، کاپیتان سابقش را شایسته‌ترین فرد برای تصاحب این پست می دانست.


نکونام که دوران ملی اش از مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2002 آغاز شده و رکورددار بازی ملی در فوتبال ایران است، در سیر پله به پله‌اش بعد از پایان نافرجام در تیم‌ملی حالا با جاه‌طلبی خاص خود، یک سرمربی مدعی و جوان در فوتبال ایران است. به عکس های مهدی ابراهیمی از لحظات پایانی پیروزی امروز نساجی نگاه کنید و این مربی با آتیه فوتبال ایران را دقیق تر ببینید. او جواد نکونام است، راه را باز کنید.

 

 

 

 

 


عکس ها: مهدی ابراهیمی

دیدگاه‌ها