کد خبر : 1521029 | 10 اردیبهشت 1397 ساعت 09:43 | 23.2K بازدید | 0 دیدگاه

گل موسی مرگا به دروازه بدون امیر

شکست دقایق آخر در شب تلخ عابدزاده

ماریتیمو در روزی که دروازه بان ایرانی اش را در همان نیمه اول به خاطر اخراج از دست داد در نهایت با یک گل مغلوب حریف قدرتمند خود شد.

شکست دقایق آخر در شب تلخ عابدزاده

به گزارش" ورزش سه" امیرعابدزاده دروازه بان ایرانی ماریتیمو در ادامه روند موفقیت آمیزش در فوتبال پرتغال روز یکشنبه یکی از مهمترین مسابقاتش را برابر پورتو برگزار کرد. این بازی که از هفته سی و دوم لیگ برتر پرتغال و در زمین ماریتیمو برگزار می شد البته که حواشی زیادی هم داشت. بخش مهمی از این حواشی مربوط به شایعه عجیبی بود که طی روزهای قبل از این مسابقه درباره عابدزاده در یکی از نشریات پرتغالی به راه افتاد. در هفته گذشته روزنامه آبولا چاپ پرتغال ادعا کرد که باشگاه پورتو پیشنهاد رشوه 200 هزار دلاری به امیرعابدزاده داده است تا در بازی ماریتیمو برابر پورتو عملکرد ضعیفی داشته باشد. موضوعی که بازتاب گسترده ای درکشور پرتغال داشت.


با این وجود روز یکشنبه و در ورزشگاه ماریتیمو ، این تیم با حضور امیرعابدزاده در ترکیب اصلی به مصاف پورتو رفت و در نهایت با گل دقیقه 88 موسی مارگا این بازی را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد. با این نتیجه پورتو در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت های لیگ پرتغال با 82 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و با 5 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، بنفیکا تا حدودی قهرمانی اش را مسجل کرد.  مرگا اهل کشور مالی است و در این فصل در 27 بازی 22 گل به ثمر رسانده است.


اما نکته مهم این بازی اینجا است که ماریتیمو بازی را در شرایطی واگذار کرد که 9 نفره بود. امیرعابدزاده دروازه بان ایرانی ماریتیمو در دقیقه 39 بازی با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد ضمن اینکه روبین رافائل سوسا دیگر بازیکن ماریتیمو نیز در دقیقه نود با دریافت کارت قرمز زمین بازی را ترک کرد.

 

1299134


این بازی پرحاشیه برای دروازه بان ایرانی و ملی پوش ماریتیمو در نهایت تلخ به پایان رسید. عابدزاده بعد از ماه ها تلاش توانسته بود دروازه بان اصلی ماریتیمو در لیگ برتر پرتغال شود و این اتفاق مهمی برای او به شمار می آمد که به واسطه همین حضور در ترکیب اصلی به اردوی تیم ملی دعوت و یکی از شانس های حضور در جام جهانی روسیه شد. ماریتیمو هم با این باخت در رده ششم قرار گرفت و در صورتی که دو بازی آینده اش را برابر چاوز و اسپورتینگ ببرد و تیم ریوآوه در کسب نتیجه ناکام باشد این شانس را دارد که به رتبه پنجم برسد. در فوتبال پرتغال فاصله چهار تیم اصلی این کشور با دیگر تیم ها بسیار زیاد است به طوری که معمولا قهرمانی ها میان سه تیم اصلی پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ است و براگا نیز همواره ضلع چهارم این مربع قدرت را تشکیل می دهد.

دیدگاه‌ها