کد خبر : 1521326 | 11 اردیبهشت 1397 ساعت 19:03 | 116.9K بازدید | 0 دیدگاه

تمام ضررهای گسترش به خاطر لوکا است

نصیرزاده: استقلال دو بازیکن ما را می خواهد

گسترش فولاد در حالی لیگ هفدهم را در رتبه نهم به پایان رساند که تیم هایی مثل سپاهان و استقلال خوزستان با سابقه قهرمانی در لیگ برتر و تراکتورسازی تیم اول شهر تبریز در رده های پایین تری در جدول قرار گرفتند.

نصیرزاده: استقلال دو بازیکن ما را می خواهد

به گزارش" ورزش سه" تیم دوم شهر تبریز در لیگ هفدهم روزهای بهتری را نسبت به تراکتورسازی تیم اول عاشقان فوتبال تبریز سپری کرد هرچند این تیم در این فصل نسبت به فصل گذشته یک رده پایین تر قرار گرفت. هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل گسترش فولاد در لیگ امسال در رابطه با فصلی که گذشت گفت:« امسال برای من به عنوان اولین سال مدیریتم در یک باشگاه فوتبال سال خوبی بود. من 18 سال مدیریت فوتبال تدریس می کردم اما وقتی وارد کار اجرا شدم دیدم چه تفاوت زیادی دارد.»


او افزود:« من متوجه شدم که رسانه ها، بازیکنان و هواداران فکر می کنند که هرچه پول وارد باشگاه می شود باید به بازیکنان داده شود. فکر می کنند باشگاه خوب باشگاهی است که به بازیکنان پول بدهد و کسی متوجه این نیست که مسایلی چون دارو و موارد پزشکی، لباس، هتل، غذا، حمل و نقل بیشترین هزینه های یک باشگاه را تشکیل می دهند.»


به استقلال بازیکن می دهیم


نصیرزاده همچنین گفت:« زمانی که ما به ایتالیا رفتیم باشگاه آث میلان 106 بازیکن در اختیار داشت. این یعنی هیچ محدودیتی برای گرفتن بازیکن وجود ندارد ولی در ایران سخت گیری های زیادی انجام می شود. در فوتبال ما با وجود الزام به داشتن آکادمی اما باشگاه ها با محدودیت در داشتن بازیکن مواجه هستند. به نظر من فدراسیون باید سقف تعداد بازیکن را بردارد.»


مدیرعامل گسترش فولاد درباره درآمدزایی این باشگاه از فروش بازیکن در ابتدای فصل گفت:« ما در هر باشگاه از چهارطریق می توانیم درآمدزایی کنیم. حق پحش تلویزیونی، فروش محصولات، اسپانسر و در آخر نقل و انتقال بازیکن. ما در ابتدای فصل در زمینه نقل و انتقال بازیکن درآمدزایی خوبی داشتیم به خصوص آن که از باشگاه هایی درآمدزایی کردیم که از دولت پول می گیرند. اگر چه هزینه فروش بازیکن به ما به صورت اقساط بود اما برای باشگاه درآمدزایی شد.»


نصیرزاده در رابطه با مبلغ انتقال داریوش شجاعیان به استقلال که یکی از گرانترین نقل و انتقالات فصل بود هم گفت:« باشگاه استقلال خوش حسابی کرد و اقساط مربوط به شجاعیان را پرداخت کرد و الان فقط یک قسط آن ها مانده است. همین خوش حسابی آن ها باعث شد که امسال هم راحت تر با آن ها مذاکره کنیم.»


او در این رابطه که آیا استقلال بازیکنی را در این فصل نیز از گسترش فولاد در نظر دارد گفت:« بله استقلالی ها روی دو بازیکن ما نظر دارند و صحبت های مقدماتی را با نماینده های ما انجام دادند. البته هنوز هیچ چیز مشخص نیست اما خوش حسابی استقلالی ها می تواند آن ها را در اولویت قرار دهد.»


ضررهای حضور لوکا


کارشناس سابق داوری فوتبال ایران در ادامه اما به وضعیت مالی این باشگاه پرداخته و گفت:« ما امسال نسبت به سال گذشته دریافتی کمتری از اسپانسر داشتیم و بخشی از بدهی های گذشته را پرداخت کردیم. امسال جزو باشگاه هایی بودیم که کمترین شکایت را داشتیم.»


او اضافه کرد:« امسال اما سرمربی و مربیان خارجی و دو بازیکن بی کیفیت خارجی که به دستور سرمربی به تیم اضافه شدند به ما ضرر زدند. دو بازیکن بی کیفیت خارجی که یکی را لوکا معرفی کرده و دیگری را گفت نمی خواهم باعث شد که ما پول این بازیکنان را بدهیم. خود لوکا هم به خاطر حضور در گسترش فولاد 75 درصد از پولش را از ما گرفت و بازیکن گرجستانی ما کاخا که بازیکن بسیار خوبی بود به اراده ایشان از تیم رفت و ما 50 هزار دلار به این بازیکن دادیم. درواقع ما به خاطر تشخیص ها و نظرات لوکا امسال ضررهای زیادی کردیم. بازیکنی به اسم دراگان زارکوویچ از صربستان به تیم ما آمد که بسیار ضعیف بود و با گرفتن پول از اینجا رفت. این ها زیان هایی بود که ما از خارجی ها خوردیم هرچند ما دو بازیکن خارجی خوب (ادسون هنریکه و فرناندو دخسوس) در تیممان داریم که از بازیکن های خوب لیگ هستند و از این دو بازیکن سود خواهیم برد.»


او گفت:« اگر زیان های لوکا را کنار بگذاریم باشگاهی بوده ایم که نسبت به سال گذشته درست است که یک رتبه سقوط کرده ایم اما صرفه جویی بیشتری در هزینه کرده ایم. نباید فراموش کنیم این تیم هایی که جام می برند با پول هایی است که از دولت می گیرند. در واقع باشگاه ها با پول دولت جام می گیرند و بخش خصوصی نمی تواند با دولت رقابت عادلانه ای داشته باشد.»

دیدگاه‌ها