کد خبر : 1522129 | 16 اردیبهشت 1397 ساعت 10:23 | 24.9K بازدید | 0 دیدگاه

میناوند: پیروانی تخلف کرده باشد سرم را می‌دهم

بعد از اعلام محرومیت افشین پیروانی برخی پیشکسوتان پرسپولیس با انتشار پست‌هایی در اینستاگرام حمایت خود را از مدیر محروم تیم محبوب شان اعلام داشتند.

میناوند: پیروانی تخلف کرده باشد سرم را می‌دهم

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنانی مثل مهرداد میناوند، رضا شاهرودی، ادموند بزیک و‌... که پیروانی در زمان بازیگری کاپیتان آنها بوده با انتشار عکس پیروانی و البته جملاتی مثل «‌افتخار می‌کنم کاپیتان ما در پرسپولیس بودی» از او حمایت کرده‌اند. البته عصر دیروز مهرداد میناوند با انتشار پستی جدید از وزیر ورزش درخواست کرد تا به موضوع محرومیت پیروانی رسیدگی شود‌. در این پست هشتگ پیروانی نباید محروم بشه دیده می‌شد. هشتگی که پیشکسوتا‌ن پرسپولیس آن را در فضای مجازی ترویج دادند. گفت و‌گوی ایران ورزشی با مهرداد میناوند را بخوانید:

 

پستی که در اینستاگرام منتشر کردید پر سر و صدا و تند بود.


 بحث من این است که کلی اتفاقات عجیب و غریب در این فوتبال وجود دارد بدون اینکه کسی متوجه شود اما به یکباره سرپرست پرسپولیس را کنار می‌گذارند. اتفاقات زیادی در فدراسیون می‌افتد چه مربوط به افراد داخلی، چه خارجی. خیلی وقت است می‌خواهم با این اتفاقات کنار بیایم چون به جام جهانی نزدیک هستیم نه به خاطر کی‌روش و فدراسیون بلکه فقط به خاطر بچه‌های تیم ملی که قرار است در جام جهانی بازی کنند. الان دو مساله ذهنیت من را به هم ریخته. اینکه چطور دو ماه، دو ماه و نیم با یک خبر بازی می‌کنند. من روزی دو سه ساعت مطلب درباره پرسپولیس می‌خوانم چون این تیم ماست و دوستش دارم اما دو سه ماه است با این خبر دارند بازی می‌کنند آن هم در شرایطی که پرسپولیس قهرمان شده. در این کشور طرف 30 هزار میلیارد برداشته و رفته یا سران فدراسیون دو هزار تا تخلف کرده‌اند که هیچ اتفاقی برایشان نیفتاد اما حالا افشین پیروانی را محروم می‌کنند. من سنگ افشین را به سینه می‌زنم چون می‌دانم آدم پاکی است و این مسائل به پرسپولیس لطمه می‌زند. فصل قبل وقتی تیم‌های عربی حق پرسپولیس را خوردند و میزبانی را از این تیم گرفتند هیچ کمکی به این تیم نشد اما حالا خودمان به خودمان ضربه می‌زنیم. واقعا چطور نتوانستند برای این دو بازی دندان روی جگر بگذارند و اگر قرار بر دادگاه یا هر مساله دیگری بود را بعد از این دو بازی برگزار کنند. البته من به پاک بودن افشین ایمان دارم چون 25 سال است این آدم را می‌شناسم.


اما رای آقای پیروانی با جزییات منتشر شده و به تخلف ایشان اشاره دارد.


 هر اتفاقی افتاده که البته معتقدم چیزی نیست افشین می‌رود و از خودش دفاع می‌کند اما باید این دو بازی را اجازه می‌دادند برگزار شود. من از محبت‌های آقای گرشاسبی هم ممنونم اما باشگاه هم باید موضعش را در این مساله مشخص می‌کرد. متاسفانه در باشگاه پرسپولیس یکسری آدم حضور دارند که به خاطر رفتن به جام جهانی حرف نمی‌زنند و درباره آدمی که سال‌ها برای این باشگاه زحمت کشیده با سیاست حرف می‌زنند.


چرا خود آقای پیروانی حرف نمی‌زند و از خودش دفاع نمی‌کند؟


 به دلیل اینکه رفته استیناف تا حقش در آنجا معلوم شود. موضوع مشخص است و آن کارت‌های هدیه است اما من می‌دانم به این خاطر که کی‌روش و بازیکنان تیم ملی با افشین چپ نیفتند حرفی نمی‌زند تا جام جهانی.


می‌گویند درست بعد از اینکه پیروانی از علی کریمی حمایت کرد این پرونده علیه او رو شد؟


 من خیلی چیزها می‌دانم اما وارد جزییات نمی‌شوم چون الان صلاح نیست اما من از وزیر محترم ورزش که خیلی ایشان را دوست دارم و می‌دانم ورزشی هستند خواهش می‌کنم رسیدگی کنند چون معتقدم خیلی چیزها را به ایشان نمی‌رسانند. فدراسیون فوتبال اجازه ندارد این کار را انجام دهد چون این تیم 40 میلیون هوادار دارد. اینکه نمی‌گذارند سرپرست تیم همراه تیم برود یعنی اینکه در حال خودزنی هستیم. متاسفانه سرپرست باشگاه هم حمایت نمی‌کند و فدراسیون هم این روش را در پیش گرفته که اگر اینطور باشد باید از من بترسند چون من هیچ جایگاهی در فوتبال ندارم و موقعیت علی کریمی را هم ندارم تا محرومم کنند. الان هم حاضرم برویم محضرخانه 82 بازی ملی‌ام را به نام آقای تاج بزنم. الان ما برای یک کلاس مربیگری از تهران باید برویم اهواز. بروید بپرسید چه آدم‌هایی می‌روند کلاس مربیگری و اصلا برای چه دنبال این کار می‌روند چون نصف‌شان دنبال زد و بند هستند در حالی که فدراسیون نمی‌تواند بازیکنان بزرگ تیم ملی‌اش را اداره کند.


برخی می‌گویند مشکل افشین پیروانی یک مساله شخصی است و به تیم پرسپولیس لطمه‌ای نمی‌زند.


 مگر می‌شود نزند؟ یادتان هست وقتی موضوع طارمی پیش آمد گفتند صلاح و خواست خدا بوده. مگر می‌شود تیم بدون سرپرست برود و اتفاقی نیفتد. البته امیدوارم نیفتد اما فکرش را بکنید الان اگر پرسپولیس از این مرحله عبور کند چقدر سال بعد می‌تواند خودش را ترمیم کند. حتی اگر پنجره نقل و انتقالاتی هم باز نشود می‌تواند خودش را ترمیم کند اما دقیقا در این مرحله می‌آیند اینطور رفتار می‌کنند. من می‌گویم این رای داخلی بود و چه اتفاقی می‌افتاد اگر دو هفته بعد اعلام می‌شد؟


ظاهرا قرار بوده بعد از دو بازی با الجزیره اعلام شود اما مشخص نیست اشتباه سهوی بوده یا عمدی که زودتر اعلام شده.


 شما که مطبوعاتی هستید نمی‌دانید، ما هم نمی‌دانیم، شاید خودشان هم ندانند.


بعد از اینکه شما آن پست را منتشر کردید پیشکسوتان پرسپولیس هم در حمایت از افشین پیروانی برآمدند.


 معلوم است که حمایت می‌کنند. من خودم اگر مشکلی برای یکی از ما پیش بیاید به تک تک بچه‌ها زنگ می‌زنم و وظیفه خودم می‌دانم که حمایت کنم. اگر علی کریمی، خداداد یا علی دایی باشد فرقی ندارد چون ما فقط همدیگر را داریم. من الان دو تا مساله را می‌گویم؛ اینکه باید مساله شخصی افشین پیروانی را نگه می‌داشتند هر چند می‌دانم او کاملا بی‌گناه است و اگر اینطور نباشد سرم را می‌دهم.


 و البته اینکه پیروانی خودش فرد متمولی است و نیاز به این پول‌ها ندارد.


 بله اصلا چنین رقمی خنده‌دار است. کل فوتبالیست‌ها می‌دانند اگر مشکلی برای کسی پیش می‌آمد افشین کمک می‌کرد. اصلا خود من واسطه بودم و چند بار افشین گفت بدون اینکه کسی بداند از طرف من بوده برو پول را بده و مشکل را حل کن. دایی و کریمی هم می‌دانند. الان فردا اگر پیروانی تبرئه شود می‌توانند خودشان را ببخشند که با حدس و گمان رای داده‌اند؟ ببینید چقدر سر پیراهن‌های تیم ملی، اردوها و مسائل دیگر تخلف بوده اما صحبتی نشد. الان هم از شخص آقای وزیر که به ایشان علاقه دارم خواهش می‌کنم به این مساله ورود کنند چون این آقایان اینکاره نیستند.

دیدگاه‌ها