کد خبر : 1522519 | 17 اردیبهشت 1397 ساعت 22:27 | 21.6K بازدید | 0 دیدگاه

ربیع خواه یا سیدجلال؟ جای هر دو خالی بود

پرسپولیس در حالی بازی را به الجزیره باخت که نماینده امارات هیچ برتری تاکتیکی خاصی نسبت به تیم برانکو ایوانکوویچ نداشت.

ربیع خواه یا سیدجلال؟ جای هر دو خالی بود

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت نیمه نخست را با پیروزی یک گله به پایان رساندند اما مبخوت، رومارینیو و مبارک سه بار دروازه پرسپولیس را باز کردند تا الجزیره دست بالاتر را نسبت به پرسپولیس داشته باشد.

اما این شکست در حالی رقم خورد که شاگردان سرمربی هلندی انسجام تاکتیکی کمتری نسبت به پرسپولیس داشتند و از لحاظ تیمی نیز سرخ ها نسبت به آن ها برتر بودند. اما اشتباهات فردی و استفاده بهینه از فرصت ها الجزیره را به برتری ارزشمند خانگی رساند؛ گل اول با از دست دادن توپ توسط شجاع خلیل زاده و سپس عملکرد ضعیف انصاری در دفاع حاصل شد. در گل دوم هافبک دفاعی های پرسپولیس یا در صحنه غیبت داشتند یا این که بسیار خنثی عمل کردند و مدافعان نیز به سادگی جا ماندند. در آخرین گل نیز گادوین منشا یارگیری بسیار عجیب و مبتدیانه ای داشت و البته، علیرضا بیرانوند نیز می توانست نمایش بهتری در هر کدام از این موقعیت ها داشته باشد.

 

اشتباهات مهلک مدافعان و هافبک دفاعی های پرسپولیس، نشان داد که جای سیدجلال حسینی و محسن ربیع خواه تا چه حد در ترکیب پرسپولیس خالی بود. عملکرد سیدجلال که بر هر کسی عیان است و ربیع خواه نیز الحق و الانصاف یکی از بازیکنان خوب پرسپولیس بود که حداقل همیشه در مقابل مدافعان حاضر بود و با قطع توپ، توپگیری یا ایجاد برتری نفری، اجازه کار را در اکثر موارد به بازیکنان خلاق حریف نمی داد.

 

حال غیبت کمال در بازی برگشت نیز کار را برای پرسپولیسی ها بسیار سخت تر خواهد کرد و جانشینان احتمالی (ماهینی و نوراللهی) باید تلاش بیشتری در کارهای دفاعی داشته باشند.

دیدگاه‌ها