کد خبر : 1522617 | 18 اردیبهشت 1397 ساعت 11:04 | 30.8K بازدید | 0 دیدگاه

الجزیره بهتر بود و برد

افاضلی: پرسپولیس به استراحت نیاز دارد

پرسپولیس در حالی که انتظار می رفت با دست پر از امارات خارج شود در برابر الجزیره شکست خورد تا بازی برگشت برای سرخ ها حساس تر از تصورات قبلی باشد.

افاضلی: پرسپولیس به استراحت نیاز دارد

به گزارش" ورزش سه" پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان و در بازی رفت به مصاف الجزیره رفت و در حالی که انتظار می رفت بتواند از پس تیم اماراتی برآید با نتیجه سه بر دو مغلوب شد تا برای صعود به مرحله بعد به دنبال برد در آزادی باشد. هومن افاضلی مربی سابق تیم ملی و سرمربی نفت تهران در لیگ هجدهم درباره بازی پرسپولیس گفت:« پرسپولیس در شروع بازی تحت تاثیر میزبانی حریف قرار گرفت اما آرام آرام از زیر فشار بیرون آمد و بازی را کنترل کرد و به گل هم رسید. اتفاقا زمان خوبی هم به گل رسید.»


او افزود:« تیم میزبان طبیعتا در نیمه دوم برای جبران نتیجه به میدان می آمد و راهی به غیر از حمله نداشت. به نظرم پرسپولیس باید ضمن اینکه محتاطانه عمل می کرد به حملات هم چشم می داشت، آن ها باید بازی را کنترل کرده و مالکیت بیشتری داشتند اما ریتم بازی را به حریف سپردند و شکست خوردند.»


افاضلی همچنین گفت:« پرسپولیس زیر فشار گل خورد و دو بار هم توانست به بازی برگردد ولی فکر می کنم در این بازی الجزیره تیم بهتری از پرسپولیس بود. همانطور که برانکو هم اعتراف کرد الجزیره تیم بهتری بود و بازی را هم برد.»


او اضافه کرد:«نتیجه سه بر دو در زمین حریف نتیجه بدی نیست و به نظرم پرسپولیس می تواند این نتیجه را جبران کند.» او که سابقه همکاری با برانکو در تیم ملی را دارد درباره تعویض های برانکو گفت:« برای اینکه بتوانیم راجع به تعویض ها نظر بدهیم باید در کنار تیم زندگی کنیم. به نظرم بهترین قضاوت را کسی را دارد که کنار تیم است و از شرایط بازیکنان خبر دارد. وقتی بازیکنان تعویضی به زمین آمدند به نظرم مشخص شد که چرا برانکو اینگونه تعویض کرده است.»


افاضلی در رابطه با عدم بازی کردن بازیکنانی مثل محسن مسلمان و بشار رسن هم گفت:« پرسپولس 2-4-4 خطی بازی می کند و در این روش هافبک های کنار باید توانایی بازی در وسط زمین را هم داشته باشند. پرسپولیس اما در حال حاضر فشارش بیشتر از کناره ها است و بازیکن پاسور فانتزی به دردش نمی خورد. در این سیستم مبتنی بر دو هافبک کناری است و آنها باید سرعتی و تکنیکی باشند و از بازیکن مقابلشان عبور کنند و به نظرم امیری و احمدزاده در این روش گزینه های مناسب تری هستند. »


او در این باره که چرا برانکو تغییر سیستم داد با وجود آنکه تیمش نتایج خوبی هم می گرفت گفت:« تغییر تاکتیک همیشه یا به دلیل کمبود بازیکن است یا به فرم بدنی و سبک بازی بازیکنان مربوط می شود. »


افاضلی با اشاره به اینکه پرسپولیس فصول سختی را پشت سر گذاشته و نیازمند یک ریکاوری است گفت:« این تیم در سه سال گذشته بیشترین فشار را داشته و می توان گفت پراسترس ترین تیم ایران بوده است، در لیگ دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی گرفته و در آسیا هم تا مراحل بالا پیش رفته است، بازیکنان ملی پوش زیادی دارد و به نظرم این تیم نیازمند استراحت و ریکاوری اساسی است.»


او در انتها نیز با اشاره به شانس پرسپولیس برای صعود گفت:« من فکر می کنم پرسپولیس در آزادی شانس خوبی دارد به خصوص اگر هوادارها ورزشگاه را پر کنند.»

دیدگاه‌ها