کد خبر : 1523415 | 22 اردیبهشت 1397 ساعت 11:08 | 49.7K بازدید | 1 دیدگاه

چند دلیلی ساده برای اینکه ...

چرا پرسپولیس الجزیره را می‌برد؟

پرسپولیس برای صعود به مرحله بعدی رقابت های لیگ قهرمانان علاوه بر مسایلی چون تعداد گل زده در خانه حریف و بازی در ورزشگاه آزادی مقابل هوادارانش چند دلیل دیگر برای پیروزی برابر الجزیره دارد.

به گزارش " ورزش سه" روز دوشنبه پرسپولیس در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الجزیره امارات برود.  بازی رفت دو تیم در ابوظبی و در زمین الجزیره در حالی با نتیجه سه بر دو به نفع حریف اماراتی رقم خورد که نماینده ایران از نظر قدرت فنی وسبک بازی می توانست بازنده این مسابقه نباشد. با این وصف پرسپولیس در بازی برگشت شانس زیادی دارد که با کسب یک برد خوب به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، آن ها علاوه بر امتیاز میزبانی و حضور هوادارانشان که احتمالا ورزشگاه را پرخواهند کرد یک شانس و چند دلیل مهم دیگر برای برد دارند و مجموعه این ها می توانند تیم داوری چینی این مسابقه باشند. بله آقای ما نینگ داور چینی بازی پرسپولیس و الجزیره به لطف آنچه در کارنامه سه ساله حضورش در لیگ قهرمانان دیده می شود می تواند مهره شانس سرخ های ایران برای صعود لقب بگیرد.


 آقای معلم ، آقای شانس


مانینگ 38 ساله متولد 1979 در فاکسین ایالت لیئونینگ و معلم کالج فنی و حرفه ای وکسویی است. این داور چینی از فصل 2015/2016 اجازه حضور در رقابت های چمپیونزلیگ آسیا را پیدا کرد و در این مدت تبدیل به یکی از داورانی شد که قضاوت هایش برای تیم های ایرانی و به خصوص پرسپولیس خوش یمن بوده است. او در اف سی چمپیونز لیگ و در سه فصل ، 7 بازی را سوت زده و 36 کارت زرد و 5 کارت قرمز داده است.  با این وجود حضور مانینگ در این بازی باعث می شود نوعی خوش شانسی برای پرسپولیس به حساب بیاید هرچند لازم به یادآوری است که این یک تحلیل و نگاه ژورنالیستی است و نه یک تحلیل و مقاله علمی اما هیچکس در این دنیا نمی تواند منکر وجود شانس و اقبال شود.

 

  • چند دلیل ساده برای برد پرسپولیس


اولین دلیل: 3 خاطره خوش


پرسپولیسی ها تا قبل از بازی دوشنبه شب در آزادی خاطرات خوشی از قضاوت ما نینگ دارند. این داور چینی در دو فصل اخیر سه بازی پرسپولیس را قضاوت کرده که پرسپولیس در هر سه بازی به برتری رسیده است. او در همین فصل بازی برگشت دو تیم الوصل و پرسپولیس را در دوبی قضاوت کرد که این بازی را نماینده ایران با نتیجه یک بر صفر برد. سه امتیاز این بازی کمک زیادی به صدرنشینی پرسپولیس در گروهش کرد. اما در فصل قبل نیز مانینگ دو بازی مهم و حساس پرسپولیس را در مراحل یک شانزدهم نهایی و یک هشتم نهایی سوت زد که هر دو مسابقه با برد پرسپولیس مقابل حریفان پرقدرتش به پایان رسید. در بازی مرحله یک شانزدهم نهایی مانینگ بازی پرسپولیس برابر لخویای سابق و الدحیل فعلی را سوت زد که این بازی یک بر صفر به نفع پرسپولیس به پایان رسید و نماینده ایران توانست به مرحله بعدی مسابقات صعود کند. مانینگ سپس بازی برگشت پرسپولیس برابر الاهلی عربستان در مرحله یک هشتم نهایی را سوت زد که پرسپولیس این بازی دراماتیک را به نتیجه سه بر یک برد. او در این بازی حساس کمال کامیابی نیا هافبک دفاعی پرسپولیس را در دقیقه 11 اخراج کرد هرچند در دقیقه 82 هم به هوساوی بازیکن الاهلی کارت قرمز نشان داد. او در این مسابقه دو ضربه پنالتی به نفع پرسپولیس اعلام کرد که هر دو تبدیل به گل شدند. در واقع او داور یکی از خاطره انگیز ترین دیدارهای پرسپولیس در رقابت های لیگ قهرمانان بوده است.

 

1301589


دلیل دوم: خوش یمن برای ایرانی ها


داور چینی اما فقط برای پرسپولیس خوش یمن نبوده است او در بازی هایی که برای دیگر تیم های ایرانی هم سوت زده نماینده های ایران نتایج خوبی گرفته اند. او در لیگ 205/2016 بازی ذوب آهن و بنیادکار را قضاوت کرد که ذوب آهن با نتیجه 5 بر دو به برتری رسید. او همچنین بازی استقلال خوزستان برابر لخویا یا همان الدحیل را سوت زد که البته این بازی با نتیجه یک بر یک به یک پایان رسید که نتیجه خیلی بدی برای نماینده ما به حساب نمی آمد.

 

1301590


دلیل سوم: بد یمن برای الجزیره


مانینگ در تاریخ سه ساله حضورش در لیگ قهرمانان آسیا تنها یک بار برای الجزیره سوت زده است و آن آخرین بازی این تیم در لیگ قهرمانان فصل 2015/2016 است. هرچند الجزیره در آن بازی حذف شده بود و بازی با پاختاکور تشریفاتی محسوب می شد اما این بازی در نهایت با نتیجه سه بر صفر با شکست سنگین نماینده امارات و حریف دوشنبه پرسپولیس همراه بود.

دیدگاه‌ها