کد خبر : 1523647 | 23 اردیبهشت 1397 ساعت 12:25 | 45.9K بازدید | 0 دیدگاه

پدرم در کل مخالف مربی خارجی بود

حجازی: منتقد حضور شفر بودم

آتیلا حجازی در نیم فصل دوم فصل قبل می توانست با نفت تهران سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه کند اما شرایط نفت باعث شد این همکاری به هم خورده و زمان برای حضور بازیکن سابق استقلال و فرزند ناصرحجازی روی نیمکت لیگ برتر به تعویق بیفتد.

حجازی: منتقد حضور شفر بودم

به گزارش " ورزش سه" خرداد ماه امسال که برسد هفت سال است که فوتبال ایران ناصرحجازی اسطوره محبوب و جذابش را از دست داده است و انگار همین دیروز بود که عاشقان ناصرخان در خیابان های منتهی به بیمارستان کسری نام او را صدا می زدند.

در این سال های بدون ناصرخان اما حضور آتیلا حجازی بیش از هرچیز یادآور روزهای حضور او در کنار ناصرخان است. او از همان کودکی در کنار پدرش و فوتبال بود و انگار نمی شد که تصویر ناصرخان را بدون حضور پسرش با آن شباهت فوق العاده ای که به هم دارند تصور کرد. وقتی سال قبل و در بحبوحه لیگ برتر مالک تازه وارد نفت تهران او را به عنوان سرمربی نفت تهران معرفی کرد حس متضادی به وجود آمد. از طرفی وجود نام حجازی در لیگ برتر قطعا به این مسابقات وزن می داد و از طرف دیگر این نگرانی وجود داشت که آتیلا در این تیم پرحاشیه و پر از مشکل بسوزد. با این وجود همکاری آتیلا و نفت خیلی زود به پایان رسید تا حضور او در فوتبال ایران به عنوان سرمربی به تعویق بیفتد. در فاصلکه کمتر از ده روز به هفتمین سالگرد درگذشت ناصر حجازی با آتیلا حجازی در این باره و در ارتباط با مسایلی چون باشگاه نفت، استقلال و لیگ قهرمانان آسیا صحبت کردیم که در زیر می خوانید: 

 


از خود بگوید و اینکه اینروزها چه می کنید؟


من در حال حاضر در کشور ترکیه هستم و در این جا  زندگی عادی خودم را دارم.

 


نفت می توانست تجربه بزرگی برای شما باشد امروز که این اتفاقات برای نفت افتاده از اینکه هدایت این تیم را قبول نکردید راضی هستید؟


نه اینطوری نیست . اتفاقا من برای کار در نفت تهران خیلی انگیزه داشتم اما  باتوجه به اتفاقاتی که افتاد ترجیح دادم که با این تیم کار نکنم. مسئولان می خواستند تیم در لیگ برتر بماند و من هم به آن ها گفته بودم که تیم برای ماندن در لیگ برتر حتما باید تقویت شود. اما این اتفاق نیفتاد و نفت با همان بازیکنان ادامه داد در حالی که یک تیم برای نتیجه گرفتن ابزار می خواهد و برای ماندن در لیگ برتر هم باید با جذب چند بازیکن تقویت می شد.

 


اگر زمان برمی گشت بازهم قبول می کردید مربی نفت شوید؟ آیا در کل ریسک بزرگی نبود؟


بله اگر زمان بر می گشت و اگر آن ها می توانستند بازیکن بگیرند حتما در این تیم می ماندم. اما بعد از اینکه قرار شد من با نفت شروع کنم  کلا بحث مالکیت تغییر کرده و اکیپ عوض شد. مالکان جدید فکر کردند تیم بدون تقویت شدن می تواند در لیگ بماند که این تفکر اشتباه بود و در نهایت هم همه دیدند که چه اتفاقی افتاد.

 


استقلال هم با شفر اوضاع خوبی دارد. درباره حضور این مربی و نتایج استقلال نظرتان چیست؟


ببینید در وضعیت خیلی بدی که  استقلال داشت  مدیرعامل این باشگاه تصمیم گرفت در کادر فنی  تغییر و تحول ایجاد کند. درباره آمدن شفرهم باید بگویم  در ابتدا برای همه مشخص نبود که آیا او می تواند موفق شود یا نه؟ حتی خیلی ها به خاطر سن و سال او انتقاد کردند از جمله خود من چرا که تصور می شد به این دلیل نمی تواند کاری داشته باشد اما به مرور زمان مشخص شد تغییرات بسیار مثبتی در استقلال ایجاد شده در نهایت حضور شفر در استقلال مثبت و مفید شد . همچنین تیم شفر فوتبال دلچسبی ارائه داد و هم در بعد فنی و هم در نتیجه گیری موفق بود به خصوص این که در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج خوبی گرفت. با اینحال اکنون معتقدم آمدن آقای شفر تاثیر خوبی روی استقلال داشت.

 


ناصرخان(حجازی) تا حدودی مخالف مربی خارجی بودند و  همیشه می گفتند که مربی بزرگ خارجی باید به ایران بیاید. فکر می کنید شفر از نظر ایشان هم می توانست انتخاب خوبی باشد؟


بله پدرم در کل مخالف حضور مربی خارجی بود اما می گفت اگر قرار هم هست که یک مربی خارجی بیاید باید یک مربی خیلی بزرگ بیاوریم. در مورد شفر هم چون ایشان نیست نمی توانم واقعا اظهار نظری بکنم...

 


استقلال در مرحله رفت یک هشتم نهایی به ذوب آهن باخت. دربازی برگشت به نظرتان استقلال می تواند نتیجه را برگرداند؟


کار استقلال در بازی برگشت  بسیار سخت است و اصلا اینطوری نیست که بگوییم می تواند راحت ذوب آهن راببرد. استقلال سه شنبه کار سختی دارد  چرا که زدن یک گل ذوب باعث می شود که  استقلال برای بردن احتیاج به زدن سه گل داشته باشد. این  کار بسیار سختی است اما نشدنی نیست. موضوع مهم در بازی برگشت برای استقلال گل نخوردن است. این تیم اگر گل نخورد می تواند ذوب آهن را شکست دهد. امیدوارم این اتفاق بیفتد و استقلال بتواند به مرحله بعد صعود کند هرچند بازهم می گویم که  معتقدم که کار سختی است.

 


آینده این تیم را در آسیا و سال بعد لیگ برتر چگونه می بینید؟


استقلال ، ذوب آهن و  پرسپولیس اگر به مراحل بالاتر بروند می توانند و باید تیمشان را تقویت کنند.  اگراین اتفاق بیفتد و نماینده های ایران بازیکنان خوبی گرفته و تیمشان را  تقویت کنند می توانند در آسیا موفق شوند هرچند من اعتقاد دارم با این شکل و شمایل شانسی ندارند. البته نباید فراموش کنیم که  فوتبال آسیا به خصوص در منطقه غرب خیلی افت کرده و غیر از یکی دو تیم شاخص تقریبا بقیه تیم ها در یک سطح هستند. با این شرایط  صعود تیم های ایرانی راحت می تواند اتفاق بیفتد اما برای موفقیت در مراحل بالاتر این  تیم ها حتما باید تقویت شوند تا در برابر  تیم های قوی تر بهتر کار کنند.

 


دوم خرداد یعنی نزدیک به ده روز  دیگر هفت سال از درگذشت ناصرخان می گذرد و انگار همین دیروز بود...الان و در این روزها در رابطه با ایشان چه حس و نظری دارید؟


برایم باور کردنی نیست. من همیشه حضور پدرم را کنارم حس می کنم و این که هفت سال گذشته واقعا برایم غیرقابل باور است.

دیدگاه‌ها