کد خبر : 1523651 | 23 اردیبهشت 1397 ساعت 12:22 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

مسائل سیاسی هم روی کارمان تاثیرگذار است

شاهین طبع: نمی توانیم با اسم بازیکنان بزرگ بازی کنیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: اگر غفلت کنیم، ممکن است اتفاق 4 سال قبل در بازی های آسیایی برایمان تکرار شود.

شاهین طبع: نمی توانیم با اسم بازیکنان بزرگ بازی کنیم

به گزارش "ورزش سه"، مهران شاهین طبع که چند ماهی بیشتر نیست کار خود را به عنوان سرمربی در تیم ملی بسکتبال آغاز کرده، تیمش را برای رویدادهای مهم پیش رو یعنی مقدماتی جام جهانی و بازی های آسیایی آماده می کند.


سرمربی تیم ملی بسکتبال در حاشیه تمرینات امروز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. مشروح صحبت های مهران شاهین طبع را در ادامه می خوانید.


برخی بازیکنان نیاز به استراحت بیشتری داشتند


بعد از شروع سال جدید یک مرحله اردو داشتیم؛ اما در این مرحله بازیکنان به صورت کامل جمع شدند. با توجه به اینکه مسابقات لیگ به اتمام رسیده بود، برخی از بازیکنان نیاز به استراحت بیشتری داشتند. به همین خاطر چند بازیکن با من صحبت کردند و در اردوی قبلی نبودند. همه بازیکنان از دیروز در اردوی جدید حضور یافتند و کارمان را به صورت جدی تر پیگیری می کنیم. البته شرایط بدنی بازیکنان از آن چیزی که من فکر می کردم، بهتر است.


بازی های تدارکاتی به تیم ملی کمک می کند


امیدوارم تمرینات خوبی داشتیم تا اول برای بازی های تدارکاتی دوستانه آماده شویم. این مسابقات به ما کمک می کند تا برای رقابت های اصلی در مقدماتی جام جهانی و سپس بازی های آسیایی خودمان را به سطحی که می خواهیم برسانیم. بازی نخست ما با قطر در خانه حریف برگزار می شود و سپس باید با قزاقستان در تهران بازی کنیم. در نهایت امیدوارم تیم خوبی را راهی بازی های آسیایی جاکارتا کنیم.


غفلت کنیم، قهرمانی آسیا را از دست می دهیم


اگر بخواهیم نتیجه خوبی در بازی های آسیایی بگیریم و برای اولین بار به مدال طلا برسیم، باید خوب تمرین کنیم. این قابلیت را تیم ملی ایران دارد که بتواند تمام رقیبان آسیایی خودش را شکست دهد. شرایط بازی های آسیایی با سایر مسابقات متفاوت است. مثلا اینکه برخی از بازی ها صبح انجام می شود. در دوره قبلی که این بازی ها در کره جنوبی برگزار می شود، شرایط برای ما خیلی مساعد نبود. ما باید خودمان را برای قرار گرفتن در هر شرایطی آماده کنیم. اگر غفلت کنیم، ممکن است اتفاق 4 سال قبل بار دیگر برایمان تکرار شود.


مسائل سیاسی هم روی کارمان تاثیرگذار است


در جریان هستید که شرایط کشور خاص است. مسائل ارزی، سیاسی و اجتماعی روی سفرهای برون مرزی و بازی های دوستانه تیم های ملی تاثیر می گذارد. من فکر می کنم فدراسیون زحمات زیادی کشیده و جا دارد از طباطبایی تشکر کنم. 2 هفته دیگر به چین می رویم و امیدوارم طبق برنامه هایی که ارائه دادیم، پیش برویم تا دوره آماده سازی به خوبی پشت سر گذاشته شود.


برخی بازیکنان جوان از فرصت استفاده کردند


ما در چند سال گذشته برخی از جوان ها را به تیم ملی اضافه کردیم که تعدادی از آنها از این فرصت استفاده کردند. برخی هم نتوانستند از این فرصت بهره ببرند. تیم ملی جای بازیکنان خوب است. تیم زیر 22 سالی که الان تشکیل شده، این پتانسیل را دارد تا در آینده بازیکنان خوبی را تحویل بسکتبال ایران بدهد. الان بازیکنانی چون نوید رضایی فر و وحید دلیرزهان خودشان را بالا کشیدند و به سطح بازیکنان تیم ملی بزرگسالان رسیدند. البته فقط بازیکنان در اردوی تیم ملی نمی توانند رشد کنند و نیاز است که با هماهنگی هیات های استانی آموزش مناسبی به استعدادهای سراسر کشور داده شود.


صربستان و کرواسی دعوت ما را پذیرفتند


من اعتقاد دارم می توانیم در چین بازی های خوبی داشته باشیم. می تواند برای تیم ملی لازم باشد؛ اما کافی نباشد. به خاطر اینکه تیم ملی ایران شخصیتش را حفظ کند و بازی های باکیفیت بالا داشته باشد؛ از روزی که من آمدم، مکاتباتی با تیم های بزرگ دنیا داشتیم. نظرم این بود که با این تیم ها ارتباط برقرار کرده و در صورت امکان آنها را به ایران دعوت کنیم تا بازی رفت و برگشت داشته باشیم. تیم صربستان، کرواسی و بلاروس مدنظر من بود که 2 تیم اول جزو بهترین تیم های اروپا و جهان هستند. البته صربستان و کرواسی قطعا دوست داشتند با ما بازی کنند و برنامه ریزی آن را هم انجام دادیم؛ اما زمان آن با تورنمنت ترکیه تداخل داشت. قبول دارم که تیم ملی نیاز به بازی های بهتری دارد؛ اما در مجموع باید مکاتبات بین المللی خود را بهبود ببخشیم. این هم نیازمند همراهی فدراسیون و وزارت ورزش است که باید کمک کنند تا هیچ مساله ای به ورزش قهرمانی ضربه نزند.


کامرانی فوق العاده به درد تیم ملی می خورد


شخصا از مهدی کامرانی خواهش کردم که در اردو حاضر شود. چند باری با او صحبت کردم و دیروز هم در تمرین ما حضور داشت. به هر حال این بازیکن یک سالی از بسکتبال دور بوده و باید شرایط او را ببینیم. البته الان در پست گارد راس بازیکنان خوبی داریم. مهدی باید در تمرینات ما شرکت کند و اگر بتواند خودش را به سایر بازیکنان برسد که فوق العاده به درد تیم ملی می خورد. او تمریناتش را شروع کرده؛ اما هنوز در بازی های گروهی ما حضور ندارد. اضافه کردن اسم مهدی کامرانی به لیست تیم ملی ساده است؛ اما ما نمی توانیم با اسم بازیکنان بزرگ خود بازی کنیم. اگر اسم مهدی کامرانی در لیست تیم ملی قرار می گیرد، او قطعا باید این توانایی را داشته باشد و نمی توانیم بعدا روی نامش خط بکشیم. فعلا در مرحله ارزیابی هستیم.

دیدگاه‌ها