کد خبر : 1524199 | 25 اردیبهشت 1397 ساعت 16:31 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

سقوط دوباره به لیگ اروپا

چلسی؛ پایان جاه طلبی های قهرمان سابق اروپا؟

چلسی ضربه سنگینی خورده؛ آنها برای دومین سال در سه سال اخیر است که به لیگ قهرمانان راه پیدا نمی‌کنند.

چلسی؛ پایان جاه طلبی های قهرمان سابق اروپا؟

به گزارش "ورزش سه"، چلسی این بار در لیگ پنجم شد و این نشانه‌ای نگران‌کننده برای تیمی است که از زمان آمدن رومن آبراموویچ در سال 2003، فوق‌العاده جاه‌ طلب بوده است.


طعنه‌آمیز آنکه آنها پس از شکست مقابل تیم رافا بنیتس – که چلسی را در سال 2013 به قهرمانی لیگ اروپا رساند – حالا دوباره به لیگ اروپا می‌روند.

 

 

 

1300516

 

 


چلسی نمایش بسیار بدی در خانه نیوکاسل در نیمه اول داشت و نتوانست حتی یک ضربه به سمت دروازه حریف بزند. آنها در پایان نیمه اول یک بر صفر عقب بودند. در نیمه دوم، دو گل آیوزه پرس باعث شد نتیجه سه بر صفر شود. لیورپول هم با برد چهار بر صفر آسان مقابل برایتون امیدهای چلسی برای راهیابی به لیگ قهرمانان را نابود کرد.


اما چلسی ضربه اصلی را بسیار پیش‌تر خورده بود. آنها در طول فصل مقابل تیم‌هایی مانند بورنموث، واتفورد، کریستال پالاس، وستهم و هادرسفیلد امتیاز از دست دادند و ناتوانی‌شان در گلزنی بسیار به ضررشان تمام شد.
آنتونیو کونته که چهار فصل پیاپی قهرمان لیگ شده بود (سه بار با یوونتوس و یک بار با چلسی)، مقصر اصلی از دید بسیاری از تماشاگران است اما نباید انگشت اتهام را تنها به سوی او گرفت. طرفداران چلسی باید بپذیرند که دیگر مانند 15 سال پیش، در بازار نقل و انتقالات قدرت بالایی ندارند. آبراموویچ، الیگارش روسی دیگر نمی‌تواند با امثال باشگاه‌های منچستری، بارسلونا، رئال مادرید و پاری سن‌ژرمن رقابت کند.

 

 

 

1298883

 

 


چلسی مجبور شده سیاست انتقالاتش را تغییر دهد و به سراغ بازیکنان جوان‌ و آینده‌دار برود و بیشتر شبیه بوروسیا دورتموند شود تا منچسترسیتی اما به‌کارگیری این روش هم کار آسانی نبوده است. آلوارو موراتا نتوانسته با فیزیکی بودن لیگ برتر، نداشتن تعطیلات زمستانی و انتظاراتی که از یک خرید 60 میلیون پوندی می‌رود کنار بیاید. او هرچند که شروع خوبی در این فصل داشت اما عملا نتوانست جای دیه‌گو کاستا را بگیرد. تیموئه باکایوکو هم پایین‌تر از انتظارات بازی کرد و برنامه‌های کونته برای خط میانی سه‌نفره را خراب کرد. دنی درینک‌واتر و راس بارکلی هم چندان بازی نکردند، امرسون پالمیری تنها در پایان فصل آماده شد و داویده زاپاکاستا هم خیلی خوب نبوده است.


کونته در اسفند گفت: «نمی‌دانم آیا باشگاه هم مانند من جاه‌طلب است یا نه. بسیار مهم است که مربی و باشگاه جاه‌طلبی یکسانی داشته باشند و بخواهند که تیم و کیفیت بازیکنان را بهتر کنند. در این صورت می‌توانید لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان را فتح کنید.»

 

 

 

1297609

 

 


چلسی در این فصل هشت بازیکن خرید که چهار نفر مصدوم بودند. نمانیا ماتیچ که از نظر تاکتیکی برای چلسی بازیکن بسیار مهمی بود فروخته شد. دیه‌گو کاستا، بهترین گلزن فصل پیش هم رفت. باشگاه مدیر فنی ندارد و کونته بر این باور است که این روی عملکرد چلسی تاثیر منفی گذاشته است. همچنین در سراسر فصل، خبر رفتن کونته به گوش می‌رسید و این هم اثر منفی خود را گذاشت.


حالا همه چیز پس از فینال جام حذفی مقابل منچستریونایتد مشخص می‌شود که این آخرین فرصت چلسی برای داشتن دستاوردی از این فصل است. کونته شاید فصل بعد مربی چلسی نباشد. مشخص نیست چه کسی هدایت این تیم را به دست بگیرد، مائوریتسیو ساری، لئوناردو ژاردیم، یا مربی دیگری اما هرکه باشد، بی‌تردید کار دشواری پیش رو دارد. کونته در نخستین فصل حضورش در چلسی، در حالی که این تیم فصل پیش دهم شده بود، قهرمان لیگ برتر شد اما اوضاع حالا فرق می‌کند. باشگاه‌های منچستری خیلی قوی‌تر شده‌اند، لیورپول هم به جمع تیم‌های بزرگ برگشته و کسب سهمیه لیگ قهرمانان دستاوردی بزرگ برای جانشین کونته خواهد بود.


*منبع:Goal

دیدگاه‌ها