کد خبر : 1524929 | 29 اردیبهشت 1397 ساعت 14:45 | 28.7K بازدید | 0 دیدگاه

انحلال یا دولتی شدن

سرنوشت مبهم تیم ریشه‌دار تهرانی

تیم نفت تهران به دلیل عدم مشخص شدن مالک قطعیتش در آستانه انحلال قرار گرفته است.

سرنوشت مبهم تیم ریشه‌دار تهرانی

به گزارش "ورزش سه" در انتهای لیگ هفدهم تیم نفت تهران با هدایت هومن افاضلی به لیگ دسته اول کشور سقوط کرد تا حضور هشت ساله‌اش در لیگ برتر فوتبال ایران پایان یابد.


یکی از دلایل سقوط نفت به دسته پایین‌تر را می‌توان مشکلات مالی و مالکیتی این تیم دانست که سه فصل پیاپی گریبان آن‌ها را گرفت و در نهایت منجر به نابودی این تیم شد. پس از سقوط این تیم تهران به دسته اول، شرکت تهران کاررسا اعلام کرد اگر برخی موانع از سوی وزارت نفت حل شود مالکیت خود بر این تیم را کماکان ادامه می‌دهد و آن را احیا می‌کند. اما خبر می‌رسد که این شرکت روزهاست به دنبال برگزاری جلسه با مسئولان کمیته واگذاری تیم نفت است که با توجهی آن‌ها رو به رو می‌شوند و سرنوشت این باشگاه ریشه‌دار تهرانی مبهم‌تر از همیشه دنبال می‌شود.


گویا مسئولین تهران کاررسا به دنبال این هستند مالکیت باشگاه نفت را بدون پرداخت بدهی‌‌ها، در لیگ یک بر عهده داشته باشند که با مخالفت مسئولین وزارتخانه رو به رو شده است. از طرفی دیگر مسئولین وزارت نفت هم در بین دو راهی تیمداری و یا واگذاری کامل مانده‌اند و به جمع بندی نهایی نرسیده‌اند. طبق قانون مجلس شورای اسلامی ارگان‌ها دولتی حق سرمایه‌گذاری در ورزش حرفه‌ای را ندارند و از آنجایی که لیگ دسته اول فوتبال ایران حرفه‌ای نشده است، وزارت نفت این اجازه را دارد دوباره به فعالیت بپردازد.

دیدگاه‌ها