کد خبر : 1525497 | 01 خرداد 1397 ساعت 09:32 | 37.1K بازدید | 0 دیدگاه

کاظمی: پاس احیا شود، می‌مانم

تیم استقلال جنوب تهران در دیدار پلی آف صعود به لیگ یک باید به مصاف نفت و گاز گچساران برود.

کاظمی: پاس احیا شود، می‌مانم

به گزارش "ورزش سه"، فرهاد کاظمی سرمربی سابق تیم های سپاهان، سیاه جامگان، ماشین سازی تبریز در لیگ برتر این روزها درگیر تیم استقلال جنوب تهران است، تیمی که برای صعود به لیگ یک باید در دو بازی به مصاف نفت و گاز گچساران برود.

 

فرهاد کاظمی در گفت و گو با ورزش سه، درباره وضعیت تیمش، لیست تیم ملی و احیای پاس صحبت کرد که آنرا مرور می کنیم:

 


تیم عشقی ها


بحث بالا آوردن تیم توسط من نیست بلکه تلاش یک مجموعه تیمی آن هم در شرایط سخت لیگ دسته دوم استقلال‌جنوب را تا به اینجا بالا آورده است. البته پیش از این جا دارد از زحمات کادرفنی این تیم مثل آقایان داود سیدعباسی، حامد کاویانپور، یاسر پورمحسنی، میعاد مظلومی، حسن افزونی و بهروز حیدری که شبانه روز برای موفقیت این تیم تلاش کردند نیز تشکر کنم. آنها رایگان و بدون هیچ چشم‌داشت مالی 11 ماه را در کنار این تیم بودند و امیدوارم با صعود این تیم به لیگ دسته اول مزد سختکوشی‌شان را بگیرند.


به یکباره روی نیمکت نشستم


من اصلا با قصد سرمربیگری یا کسب عنوان مدیرفنی به این تیم نرفتم. من به خاطر بچه محل‌هایمان که بچه‌های جنوب شهر هستند در کنار این تیم قرار گرفتم و فقط خواستم کمک مادی هرچند کم و اندک داشته باشم و از در رفاقت ورود کردم اصلا به هیچ وجه من در کار فنی هیچ دخالتی نداشتم تا بازی آخر که احساس کردم بهتر است خودم روی نیمکت بنشینم و بچه‌ها را حمایت کنم.


می خواهیم ببریم و صعود کنیم


ما تلاشمان را می‌کنیم، شرایطمان هم ایده‌آل است و همه چیز برای تیم چه لحاظ روحی روانی و چه فنی خوب است ضمن اینکه امیدواریمان هم برای صعود خیلی بالاست. البته همه این‌ها در نهایت به خواست خدا برمی‌گردد. من از لحاظ فنی می‌توانم بگویم راحت می‌توانیم به گچساران با توجه به بازی مستقیم آنها غلبه کنیم، بازی آنچنان برای ما سخت نیست اما باز هم می‌گویم همه چیز به خواست خدا در نهایت بستگی دارد.
ما دیگر به جز بادران تهران که آن هم با اخباری که شنیده می‌شود تیم تهرانی‌ای به آن صورت در لیگ دسته اول نداریم و این کار بازیکنان مستعد تهرانی را سخت می‌کند. برای همین ما قصد کردیم که این تیم را به لیگ دسته بیاوریم تا حداقل جای تیم راه‌آهن سقوط کرده را پر کند.


دوست دارم پاس احیا شود


اکثر بازیکنان این تیم با دلشان برای تیم بازی می‌کنند و شاید باورتان نشود حتی 10 میلیون تومان هم در طول یکسال حضورشان نگرفته‌اند. خیلی‌ها هم اصلا پول نگرفتند و برای تیم بازی کرده‌اند تا از اسم این تیم دفاع کنند تا تیمی با 30 سال قدمت را در لیگ دسته دوم حفظ کنند. البته جا دارد از مسئولان سازمان لیگ هم تشکر کنیم خصوصا داوری، کمیته داوران امسال سنگ تمام گذاشت و داوران بسیار خوب و عالی گذاشت تا جایی که من با تجربه 30 ساله‌ام در لیگ یک و برتر از این قضاوت‌ها لذت بردم.
من خودم دوست دارم پاس دوباره زنده شود. البته با دیدن بزرگانی مثل حسن حبیبی، مناجاتی، شاهرخی و ... پاس برای ما زنده است اما دوست دارم دوباره نام این تیم و باشگاه بار دیگر احیا شود.


پاس احیا بشود می مانم


اینجا هم فقط با یاعلی کار را شروع کردم. فقط بخاطر آنکه رفاقتم را به بچه‌های استقلال جنوب و مدیریت ثابت کنم ماندم. وگرنه چند پیشنهاد لیگ‌برتری و لیگ یکی داشتم که بخاطر رفاقت در اینجا ماندم. می‌خواستم به آنها ثابت کنم که با بی‌پول هم می‌شود کار کرد و  می‌خواستم بگویم که کسی که دست یاعلی می‌دهد و حرفی می‌زند تا آخرش می‌ماند. من ماندم اما قطعا نمی‌توانیم با این شرایط در لیگ یک کار کنیم و با بالا آمدنش قصد فروشش را داریم. هم پاس و هم چند نفر دیگر با بالا آمدن این تیم قصد دارند که تیم را در دست بگیرند. البته اگر این تیم با نام پاس احیا شود نه با اسم دیگری قطعا در کنار این تیم نمی‌مانم.


کانال من خداست


من برایم فرقی نمی‌کند کجا قرار است باشم چون فقط دنبال کار کردن هستم. من چون لابی کردن بلد نیستم و سلطه‌طلب نیستم سخت‌تر می‌توانم با تیمی کنار بیایم. من کانال‌های بالا را ندارم و در واقع کانال بالای من خداست. اعتقاد دارم که کارم را بلد هستم و هیچ وقت دنبال لابی کردن نیستم و دنبال هیچ گروهی نخواهم بود.
در فوتبال ایران به رزومه نگاه نمی‌کنند بلکه به رابطه‌ها نظر دارد. اصلا این صحبت من درباره تیم‌ملی هم صدق می‌کند، بیشتر همه چیز الان رابطه‌ای است.


بعد جام جهانی ....


من مثل خیلی ها متاسف شدم .به خاطر خط خوردن آقایان ایکس و ایگرگ نه، بلکه به خاطر صحبت‌های اخیر سرمربی تیم‌ملی؛ مردم دیگر همه آگاه هستند، ما در حرفه‌ای بودن دنبال فوتبال آقای کی‌روش بودیم نه دنبال حرف زدن‌های حرفه‌ایش. امادیگر فکر می‌کنم دست همه رو شده است، این صحبت‌هایی که در پاسخ خیلی از سرمربیان مثل آقای شفر از سوی سرمربی تیم‌ملی بیان شده اصلا درست نیست. واقعا حسرت خوردم چرا فوتبال ما باید به این روز بیفتد؟ یک مربی حرفه‌ای برای دیدن بازیکنان در روز آخر بدرقه تیم‌ملی شرکت می‌کندو پاسخ آقای کی روش به او این است که ایشان برای خط خوردن نام وریا غفوری سورپرایز شده است؟ واقعا یک مربی حرفه‌ای تیم‌ملی نباید چنین پاسخی بدهد و این واقعا در شأن سرمربی تیم‌ملی نیست. من به شما قول می‌دهم که بعد از جام‌جهانی خیلی چیزها رو خواهد شد و آن زمان بیش از 70درصد مردم متوجه خواهند شد که چه در فوتبال ما گذشته است.

دیدگاه‌ها