کد خبر : 1525502 | 01 خرداد 1397 ساعت 09:53 | 29.4K بازدید | 0 دیدگاه

پروژه احسان برای عبور از کعبی، آندرانیک و موشک

احسان حاج صفی در 28 سالگی 90 بازی ملی دارد و می تواند به زودی وارد باشگاه صدتایی ها شود.

پروژه احسان برای عبور از کعبی، آندرانیک و موشک

به گزارش "ورزش سه"، کنار گذاشتن حاج صفی به خاطر بازی با تیم اسرائیلی، می توانست یکی از بزرگترین ظلم ها به فوتبال ایران باشد اما خوشبختانه این اتفاق رخ نداد تا یکی از سرمایه های فوتبال ایران، همچنان با پیراهن تیم ملی در میادین بین المللی حاضر باشد.

 

حاج صفی چند روز قبل نودمین بازی ملی خود را انجام داد تا جایگاهش در رده هشتم پرسابقه ترین بازیکنان تیم ملی ایران را تثبیت بخشد. او روز 7 فروردین و در جدال با الجزایر از کریم باقری با 87 بازی ملی عبور کرد و حالا تنها یک گام تا حسین کعبی با 91 بازی فاصله دارد. البته باید توجه داشت که اگر کریم باقری از 27 تا 34 سالگی از تیم ملی خداحافظی نمی کرد، اکنون در جدول پر سابقه ترین ها، جزو صدرنشینان بود.

 

بالاتر از حسین کعبی، آندرانیک تیموریانی هست که 101 بازی ملی در کارنامه ثبت کرده و افتخارات ریز و درشت زیادی در فوتبال به دست آورده اما حالا حالاها قصد خداحافظی ندارد اما بعید به نظر می رسد بار دیگر او را با پیراهن تیم ملی ببینیم.

 

در رده پنجم این جدول نیز مهدی مهدوی کیا با 111 بازی ملی قرار دارد و سیدجلال حسینی نیز بالاتر از اوست.

 

اگر حاج صفی تا پایان جام ملت های آسیا در همه بازی های تیم ملی ایران حضور داشته باشد، می تواند در 29 سالگی 115 بازی ملی داشته باشد و اگر همین روند را حفظ کند، پتانسیل شکستن رکورد جواد نکونام که 151 بار پیراهن تیم ملی پوشیده را نیز دارد.

 

در بین دیگر بازیکنان، مسعود شجاعی تلاش می کند خود را به باشگاه 80 تایی ها برساند و انصاری فرد هم در آرزوی رسیدن به هفتادمین بازی ملی است.

دیدگاه‌ها