کد خبر : 1525570 | 01 خرداد 1397 ساعت 13:13 | 32.3K بازدید | 0 دیدگاه

نخبه کشی از زمان قاجار وجود داشته است

اسلامیان: یادتان رفته با چه مصیبتی به جام جهانی می رفتیم؟

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال می گوید سرمربی تیم ملی موفق بوده و باید بعد از جام جهانی هم به کارش ادامه بدهد.

اسلامیان: یادتان رفته با چه مصیبتی به جام جهانی می رفتیم؟

محمود اسلامیان در گفت و گو با ورزش سه صحبت های جالبی در مورد لیست اخیر تیم ملی به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید:

 

در مورد حواشی زیادی که در مورد لیست تیم ملی به وجود آمده چه نظری دارید؟

 

 اول باید یک مساله را روشن کنیم، بازیکنان که در اردو بودند و خط خوردند از نظر شخصیتی بچه های خوبی هستند. باید قبول کنیم سرمربی تیم ملی مسوول است و باید جوابگو باشد. حق را باید به کی روش داد و اگر خودتان هم سرمربی تیم ملی باشید تلاش می کنید بهترین نتیجه را بگیرد. کی روش به اعتبارخودش مسوول است و فکر نمی کنم با اعتبار خودش بازی کند. امکانات کشور ما از  ژاپن، کره، عربستان و امارات کمتر است ولی ایشان توانسته ما را در رنکینگ آسیا اول کند و خودتان می دانید این اصلا کار کوچکی نیست.


 ولی به هرحال خیلی ها رفتار کی روش را نمی پسندند. شما دیدید او روز گذشته مقصر خط خوردن وریا غفوری و سیدحسین حسینی را شفر دانست در حالی که او در این مدت بارها از تیم ملی حمایت کرده بود.


نه کی روش به شفر حمله نکرده است. گفته وریا را در این پست می خواستم و او در پست دیگری بازی کرده است و این حمله نیست، می گوید وریا در پستی که من می خواستم بازی نکرده است. آدم های بزرگ هروقت سرکاری می آیند یکسری رفتارهای این شکلی  دارند اما آدم های کوچک می گویند چشم و نتیجه نمی گیرند. من فکر نمی کنم آقای کی روش حرف های خارج از عرف زده است.


کی روش در مصاحبه خود گفته افرادی بوده اند که در سفرها چند چمدان لباس به ایران می آوردند و باعث می شدند فدراسیون مبلغ زیادی به عنوان اضافه بار پرداخت کند. این افراد چه کسانی هستند؟


من نمی دانم. شاید در گذشته بوده است و من واقعا در جریان این موضوع نیستم.


قبول دارید اگر چنین اتفاقی بوده باید کی روش آن را حداقل به مدیران فدراسیون فوتبال اعلام می کرد؟


من چون اطلاعی ندارم نمی توانم نظر بدهم. چند میلیارد مردم دنیا چشم شان به روسیه است و ما  باید از تیم ملی حمایت کنیم چون الان بحث پرچم ایران است. هرکسی هر ایرادی دارد الان باید حمایت کنیم. شما ببینید از موفقیت بانوان ما چقدر مردم خوشحال شدند. آقای کی روش اعتبارش را گذاشته است و ایشان نمی آید با اعتبار خودش بازی کند و من فکر می کنم وظیفه ما است که حمایت کنیم.
کی روش در مصاحبه های خود اعلام کرده است که بعد از جام جهانی از تیم ملی می رود.

 

موضع فدراسیون فوتبال در مورد ادامه فعالیت او چیست؟


خروجی تیم ملی بزرگسالان مثبت بوده است. فعلا همه نقد می کنند ولی  یادتان هست در دوره های قبل با چه مصیبتی می رفتیم جام جهانی؟ الان دو بازی مانده رفته ایم جام جهانی روسیه ولی هنوز همه انتقاد می کنند. ایشان موفق ترین سرمربی ایران در چند دهه اخیر بوده ست. باید سعی کنیم ایشان را نگه داریم و این اعتقاد من است. وقتی تیم ملی بازی منظم و زمینی انجام می دهد باشگاه ها هم زمینی بازی می کنند و شما می بینید دیگر بازی هوایی در لیگ ایران وجود ندارد. نقدها قابل احترام است اما نخبه کشی از دوران قاجار در کشور ایران مرسوم بوده است و ما هرکسی که کارش را درست انجام می دهد را می زنیم.


یعنی شما می خواهید کی روش را بعد از جام جهانی حفظ کنید؟


موضع فدراسیون فوتبال ماندن ایشان است. یک مربی تا مدامی که موفق است باید حفظ شود. اگر ناموفق بود  می نشینند و تصمیم می گیرند.


صحبتی برای تمدید قرارداد با کی روش شده است؟


من با ایشان صحبت نکردم و آقای تاج صحبت کردند. البته امکانات ما واقعا کم است و حق پخش که پرداخت نمی شود باعث می شود باشگاه و تیم ملی به این روز بیفتند. جالب است حق پخش را نمی دهند بعد می گویند چرا تیم های خوب به ایران نمی آیند؟عربستان 120 میلیون دلار، امارات 80 میلیون دلار از حق پخش می گیرند و شما ببینید اگر همین مبلغ را صدا و سیما بدهد فوتبال ما چه رونقی می گیرد.


در مورد انتقادهایی که علی کریمی به فدراسیون فوتبال می کند چه نظری دارید؟


علی کریمی از نظر من یک قهرمان ملی قابل احترام است. ما در کشورمان این همه دشمن داریم و این تعداد بیکار داریم ولی در کشور ما فرهنگی است که همه دارند دعوا می کنند. علی کریمی هر چی حمله کند بازهم احترام قائل هستند ولی من می گویم این حجم از انتقاد و دعوا کردن راه به جایی نمی برد.

دیدگاه‌ها