کد خبر : 1525591 | 01 خرداد 1397 ساعت 14:35 | 58.3K بازدید | 0 دیدگاه

دعوت عابدزاده معنی دار است؛ 

چراغپور: دلایل خط خوردن وریا فنی نبوده است

چراغپور کارشناس فوتبال می گوید که خط خوردن وریا به دلایل فنی به هیچ وجه برای او قابل قبول نیست.

چراغپور: دلایل خط خوردن وریا فنی نبوده است

جلال چراغپور کارشناس فوتبال در گفتگویی با "ورزش سه" در خصوص لیست تیم ملی و نفراتی که کی روش به تیم ملی دعوت کرده است، صحبت کرده و نقطه نظرات خود را مطرح کرده؛ چراغپور معتقد است که عدم دعوت سیدجلال حسینی و کاوه رضایی برای او قابل هضم بوده است ولی به هیچ وجه نمی تواند دلایل خط خوردن وریا غفوری را از لیست تیم ملی درک کند و رسانه ها باید در این خصوص بیشتر صحبت کنند تا این بازیکن به تیم ملی بازگردد.

 

لیست تیم ملی مسئله دار است


لیست تیم ملی مسئله دار است. این اولین چیزی است که باید به آن اشاره کرد. اگر لیستی عادی در خلال این سال ها به غیر از جام جهانی بود، مثل ماه های قبل، مشکلی نبود ولی این چکیده چهار سال فراز و نشیب تیم ملی است، که شامل همه چیز می شود. مماشات فدارسیون، عصبانیت های کی روش و سایر موارد تمام این فراز و نشیب ها برای جام جهانی است.

 

جام جهانی ویترین فوتبال در 4 سال را نشان می دهد


از هر جام جهانی به جام جهانی بعد تفکر جدید در فوتبال هر کشوری حاکم می شود و با آن تفکر بازی می شود و در ویترین جام جهانی بعدی نشان می دهد که چه اتفاقاتی طی سال های اخیر افتاده است. این ویترین حوادثی است که در جام جهانی گذشته اتفاق افتاده و در تیم ها می بینیم. حالا خلاقیت ها و سایر مواردی که در جام جهانی روسیه ایجاد می شود، خوراک چهار سال  بعد تیم ها برای پیاده سازی برنامه های آنها می شود. ما برای ورود به جام جهانی باید چند کار انجام می دادیم که در لیستی که داده شده چند کار انجام شده و چند کار انجام نشده.

 

دعوت امیرعابدزاده معنی دار است


مسئله اول این است که ما در روزهای پایانی فصل خودمان متوجه شدیم، گلر اصلی ما دچار نوسان شده و همه متوجه شدیم که در یک سری بازی ها این نوسان منجر به ناراحتی طرفداران شد و کی روش هم از این قضیه مستثنی نبوده است. این کمک کرد که مهره ای به نام عابدزاده بیاید و این در حالی است که فکر می کردیم حسینی سطح خوبی دارد ولی دیدیم در میان سه نفر امیر عابدزاده قرار گرفت و این نشان می دهد که ممکن است بازی کند. چون حضورش معنی دار است و همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد یا حداقل مقابل پرتغال و با توجه به حضور در لیگ این کشور شانس بازی دارد.

 

خط خوردن جلال حسینی قابل پیش بینی بود


خط دفاعی تیم ملی شرایطی دارد که با دو نگرش سازماندهی می شود؛ حالا هر کسی بخواهد این کار را بکند. اولین واقعیت این است که تیم ملی بعید است که با سه دفاع مرکزی بازی کند، چون هیچ دیداری را با سه دفاع بازی نکرده. پس این منتفی می شود و دفاع چهار نفره را باید صحبت کنیم. تمام ترکیب های ما در دفاع 4 نفره مشکلی دارد و آن این است که مرکز دفاع چهار نفره ضعیف ترین قسمت است و به خاطر همین است که دفاع ها سه نفره می شود. ممکن است در این جام جهانی دفاع سه نفره مانند دفاعی که مثلا چلسی با کونته بازی می کرد راخیلی بببینیم ولی با سه نفر سال های گذشته متفاوت است. در دفاع 4 نفره جلال حسینی نیست ولی ایراد ندارد؛ اگر قرار است تیم ملی برای جام جهانی چهار سال آینده آماده شود جلال نمی تواند کمک کند و به خصوص در این اواخر حرکات حسینی کند شده بود و چرخش های سریع نداشت و تیم ملی بازی های سختی با تیم هایی دارد که بازیکنانشان متخصص این کار هستند. به هر حال وقتی کی روش می بیند که خطا در مرکز دفاع خیلی گران تمام می شود، دست می گذارد روی جلال و او را خط می زند.

 

حق مردم است دلیل خط خوردن وریا را بدانند


اما در دفاع راست یک سوال مطرح می شود که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. بحث استندبای برای بلیت هواپیما و فرودگاه است. این توهین است و به نظرم برای وریا خوب نبود؛ این بازیکن خط راست دفاعی ایران را ارتقا داد. پیش تر زرینچه، مهدوی کیا و خسرو بازی کردند ولی کامل ترین نوع بازی در این پست را وریا در این روزها انجام می دهد و این حق مردم است که بدانند چرا خط خورده است. در مابقی پست ها مشکلی نیست. به نظر وریا می تواند در تمام تیم های اسپانیا به غیر از سه تیم اول این لیگ بازی کند.

چراغپور در پاسخ به این سوال که کی روش او را در پست تخصصی می خواسته و شاید وریا از لحاظ فنی مورد تایید کی روش نبوده، گفت: اگر با یک بازی باید جام جهانی را از دست بدهد با این حساب باید تمام بازیکنان خط بخورند. هم سنگ وریا در ایران چه کسی است. رضائیان مگر در ایران بود همه بازی ها را بازی می کرد. مگر در تیم برانکو بازی می کرد. خط خوردن وریا قابل هضم نیست و به نظرم مسائلی غیر از مسائل فنی دخیل بوده که آقای کی روش باید در این مورد پاسخ دهد.

 

 

انتظار داشتم نورافکن در بازی اول جای عزت اللهی بازی می کرد


در بازی اول ما عزت اللهی را نداریم و با توجه به اینکه جام جهانی سه بازی است. ما اینجا هم تعجب می کنیم که چرا امید نورافکن نیست؛ چون امید ابراهیمی خواص آن پست را ندارد و پرخطا بازی می کند. چون بازی ها شروع می شود و  کی روش می داند تعداد خطاهای زیاد چه بلایی می تواند سر ما بیاورد. روزبه را در دفاع و همین پست هم می توانیم تعریف کنیم. 

 

اگر ترابی را می خواست باید بیشتر او را آماده می کرد


اشکالات زیادی در خط هجومی تیم وجود دارد؛ تعجب می کنم که چطورقلی زاده در پست دفاع تعریف شده است. دوم مهدی ترابی است؛ اگر مهدی ترابی را برای جام جهانی می خواست باید بیشتر بازی می داد. سومین سوال خانزاده است. آیا حضور سروش و کاوه بهتر از حضور این دو بازیکن نبود؟ 

 

نمی توان در مورد آخرین نفری که خط می خورد حرف زد


به همه کارشناس ها حق بدهید که نتوانند کارهای کی روش را پیش بینی کنند . وقتی خودش هم به لیست خودش انتقاد دارد. یعنی شما دوشخصیتی هستید که یک شخصیت انتخاب می کند و آن یکی ناراحت می شود، چون گفته بود از لیست ناراضی هستم. شاید نفر آخر ترابی، قلی زاده و یا هر فرد دیگری باشد و نمی توانیم پیش بینی در این خصوص داشته باشیم.

 

نظرم در مورد جام جهانی را پیش خودم نگه می دارم


من نظرم را روی کاغذ می نویسم و بعد از جام جهانی آن را به شما می دهم ولی الان صحبتی در مورد پیش بینی خودم نمی کنم

دیدگاه‌ها