کد خبر : 1526360 | 05 خرداد 1397 ساعت 14:42 | 24.3K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش؛

دستاوردهای باشکوه رئال از قهرمانی در چمپیونزلیگ

رئالی ها امشب می توانند به بیست و هفتمین عنوان بین المللی خود دست یابند و رکورد خود را بهبود ببخشند.

دستاوردهای باشکوه رئال از قهرمانی در چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، امشب در ورزشگاه المیپک شهر کیف، رئال و لیورپول فینال لیگ قهرمانان را برگزار خواهند کرد.

رئال در صورت برتری بر لیورپول، برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی را از آن خود خواهد کرد و رکورد تاریخی خود را بهبود می بخشد. این قهرمانی همچنین بیست و هفتمین عنوان بین المللی رئال نیز خواهد بود.

تا به اینجا رئال 12 لیگ قهرمانان اروپا، دو جام یوفا، چهار سوپرکاپ اروپا، سه جام بین قاره ای، سه جام جهانی باشگاه ها و دو جام لاتین را در کارنامه دارد. در تاریخ لیورپول نیز 11 عنوان قهرمانی بین المللی به چشم می خورد: 5 لیگ قهرمانان، سه جام یوفا و سه سوپرکاپ اروپا.

 

 

1304821

 

 

آخرین بار که رئال در لیگ قهرمانان یک فینال را واگذار کرده به سال 1981 و برابر لیورپول بر می گردد. آخرین فینال بین المللی که رئال در آن شکست خورد نیز به جام بین قاره ای سال 2000 و برابر بوکاجونیورز بر می گردد و از آن پس رئال در 12 فینال متوالی پیروز شده است.

 

همچنین رئال می تواند امشب به یک رکورد جاودانه در ورزش اروپا نیز برسد. سوای هت تریک در کسب عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ که رکوردی تاریخی خواهد بود، این باشگاه به اولین باشگاه اروپایی بدل می شود که در یک فصل تیم های فوتبال و بسکتبالش قهرمان اروپا شده اند. هفته گذشته بسکتبال رئال، یورولیگ را فتح کرد.

 

 

1304756

 

 

دو تیم پیش از این 5 بار به مصاف هم رفته اند که سهم رئال دو و سهم لیورپول سه پیروزی بوده است. همچنین اسپانیایی ها و انگلیسی ها تاکنون در 21 فینال به مصاف هم رفته اند که سهم اسپانیایی ها 13 برد و سهم انگلیسی ها نیز 8 برد بوده است. این نهمین فینال تکراری در تاریخ لیگ قهرمانان و جام باشگاه های اروپای سابق محسوب می شود.

 

 

 

دیدگاه‌ها