کد خبر : 1526692 | 06 خرداد 1397 ساعت 18:05 | 100.5K بازدید | 0 دیدگاه

بازی با ترکیه هدیه بود و یونان سردرد؛

کی‌روش: باید یک سال قبل با من صحبت می‌شد!

سرمربی تیم ملی ایران به شکل مبهمی راجع به ادامه همکاری‌اش با ایران بعد از جام جهانی 2018 پاسخ داد.

کی‌روش: باید یک سال قبل با من صحبت می‌شد!

به گزارش "ورزش سه" از کمپ باشگاه بشیکتاش، کارلوس کی‌روش در نشست مطبوعاتی قبل از دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه ابتدا ضمن خیر مقدم به تمام اصحاب رسانه و ابراز خوشحالی از حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در درجه دوم تشکر ویژه و مراتب تقدیر خودم، بازیکنان تیم ملی و فدراسیون فوتبال ایران را از فدراسیون فوتبال ترکیه و باشگاه بشیکتاش دارم چراکه اگر حمایت و کمک آنها نبود، برنامه آماده‌سازی تیم ملی ایران به این شکل پیش نمی‌رفت و مقدور نبود.

 

او ادامه داد: آنها نه تنها با رفتار مهربانانه و مهمان‌نوازی خود، بلکه با در اختیار گذاشتن امکاناتشان کمک زیادی به ما کردند که مجددا از آنها تشکر می‌کنم.

 

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص لغو دیدارهای تدارکاتی ابراز کرد: مطمئنا این بازی‌های مهم آماده‌سازی برای ما بسیار حائز اهمیت است؛ تدوین برنامه ما این بود برای بازی‌های مهمی که در پیش داریم، تمرین کنیم؛ بازی‌های مهم در جام جهانی برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال خواهیم داشت؛بدون این تدارک و برنامه ها، مطمئنا روند آماده‌سازی ما لطمه خواهد خورد، محدود خواهد بود و اجازه نمی دهد آماده شویم.

 

کی‌روش پیرامون دیدار تدارکاتی برابر ترکیه عنوان کرد: اگر بخواهم در یک کلمه توضیح بدهم و توصیف کنم، بازی مقابل ترکیه مثل یک هدیه برای ما است؛ نمی‌توانستیم بهتر از بازی مقابل چنین تیمی با کیفیت و شیوه‌ای که بازی می‌کند را پیدا کنیم؛ تیم ملی ترکیه از مربی خوب و بازیکنان جوان فوق‌العاده‌ای برخوردار است و دیدار با آنها مفید خواهد بود؛ مطمئنا ترکیه با سبک و شرایطی که اکنون ارائه می‌دهد و بازیکنان با انگیزه‌ای که دارد، در آینده قادر خواهد بود به نتایج خوبی دست یابد، حرف های زیادی در مسابقات بین‌المللی برای گفتن داشته باشد و اکنون نیز این بازی تدارکاتی به ما کمک بزرگی خواهد کرد.

 

او ادامه داد: بعد از ۴۴ سال که با ترکیه بازی نکردیم، از نظر تاریخی هم این مسابقه برای ما یک هدیه بزرگی است؛ اگر بازی با ترکیه یک هدیه برای ما بوده، باید بگویم بازی با یونان برای ما یک سردرد بوده است!

 

سرمربی تیم ملی ایران درباره لغو دیدار تدارکاتی با یونان گفت: باید ببینم چه می‌شود و هر زمان که خبر بگیریم درباره آن خواهیم گفت.

 

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا جایگزینی برای پیش‌بینی لغو دیدار دوستانه برابر یونان نداشتید، اظهار کرد: سه یا چها روز قبل از یک بازی بین‌المللی خیلی دشوار است کاری انجام دهیم؛ واقعا نمی شود راه حلی برای این موضوع داشته باشیم؛ راه حلی برای این موضوع وجود ندارد.

 

کی‌روش در مورد موضوع جدایی از تیم ملی ایران بعد از جام جهانی گفت: آینده من همین امروز است؛ آینده همین امروز است؛ بگذارید درباره این این چنین برای‌تان بگویم؛ همه شما با هواپیما پرواز داشته‌اید؟ بله، مطمئنا داشتید؛ اکنون شرایط ما مثل یک پرواز است!

 

او ادامه داد: جایگاه من دقیقا مثل کاپیتان و خلبانی هست که در حال حاضر هواپیمای او دقیقا روی آسمان و فاصله ای 40 هزار پای‌ای قرار دارد؛ تمام تمرکزم روی این پرواز است؛ هر صحبتی که می‌خواست انجام شود، باید قبل از حرکت و پرواز می‌افتاد و الان تمام تمرکزم روی آینده این پرواز است؛ تمام تمرکزم در حال حاضر این است که بر روی آسمان هستیم و پروازی به سمت مقصدمان داریم؛ تمام تمرکزم این است این هواپیمای‌مان شامل کادر فنی، بازیکنان و هواداران واقعی را به سلامت به مقصد برسانم؛ اگر قرار بود صحبتی انجام شود، باید در این یک سال انجام می‌شد و الان دیگر زمانش نیست!

 

سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: همانطور که گفتم، الان هواپیمای ما در حال پرواز است، منطقی نیست که انرژی و تمرکزم را روی مسائل دیگر بگذارم؛ مسائل دیگر هم به من ارتباطی ندارد چون انرژی من صرف بازیکنان و اعضای کادر همراه آنها خواهد بود.

 

کی‌روش تاکید کرد: مطلبی که من می‌توانم به گروه پروازی‌ام(کادر فنی و بازیکانم) و مسافران که شامل هواداران اصلی، نه جعلی خواهد بود، بگویم این است که ما تمام خودمان را خواهیم داشت و دست روی دست نگذاشتیم تا به موفقیت برسیم و راه حلی پیدا کنیم؛ بار دیگر به مسافران محترم این هواپیما باید بگویم که ما کارمان را در این مجموعه و کمپ به خوبی انجام می‌دهیم و ضمانت می‌دهیم که در تلاش هستیم.

 

او ادامه داد: یک بار دیکر تکرار می‌کنیم تمام اعضاء و بازیکنان تیم ملی ایران از حضور و استفاده از تمام امکانات ورزشی، جیم، غذایی و ... کمپ بشیکتاش لذت می‌بریم و کارمان را با تمرکز و شادابی بالا دنبال می‌کنیم.

 

خبرنگاران ترکیه‌ای سوال های خود از کی‌روش را اینگونه مطرح کردند: « آیا مصدومیتی در تیم ایران وجود دارد؟ و اینکه با توجه به اینکه کوآرشما و په‌په هم در بشیکتاش حضور دارند؟ ؛ نظرتان درباره این بازیکنان که سابقه همکاری با آنها دارید را توضیح دهید؟» که این پرسش با واکنش جالبی از سوی سرمربی تیم ملی ایران همراه بود و او در شرایطی که جلوی دهان خود را گرفته بود، به شوخی گفت: ما اصلا به اینجا آمدیم تا ببینم آنها چه می‌کنند؛ البته من همواره از جوانی پیگیر ستاره‌هایی مثل کوارشما و البته کریستیانو بودم و از مدیران بشیکتاش نیز جویای شرایط بازیکنان این تیم شدم؛ همیشه آرزو دارم بازیکنان سابقم در تیم ملی پرتغال و باشگاه های خود بدرخشند و موفق باشند.

 

کی‌روش عنوان کرد: با تمام احترام برای دیگر تیم‌ها، تیم ملی پرتغال قهرمان اروپا است و مطمئنا یکی از شانس‌های دستیابی به قهرمانی در جام جهانی یا صعود به جمع چهار تیم نهایی را دارد؛ تیم ملی پرتغال از تمام شرایط لازم برخوردار است و البته یک بازیکن معجزه‌گونه به اسم کریستیانو رونالدو در آن تیم هست.

 

سرمربی تیم ملی ایران ابراز کرد: در آخر امیدوارم که هواداران تیم‌های ملی ایران و ترکیه از بازی دوستانه فردا لذت ببرند؛ مسابقه‌ای که برای ما و ترکیه اهمیت زیادی دارد؛ امیدوار هستم تماشاگران دو تیم فردا در استادیوم حضور پیدا کنند و بازی زیبایی شاهد باشند.

دیدگاه‌ها