کد خبر : 1527057 | 08 خرداد 1397 ساعت 10:07 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

اسبقیان: تا الان به هیچ فدراسیونی جواب منفی ندادیم

دلار 4200 تومانی به دست فدراسیون ها می رسد؟

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها اعلام کرد همه فدراسیون ها و باشگاهها می توانند ارز دولتی دریافت کنند.

دلار 4200 تومانی به دست فدراسیون ها می رسد؟

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه ابهام‌های زیادی بعد از تشکیل بازار آزاد ارز درباره تزریق دلار دولتی به فدراسیون‌ها به وجود آمده بود، محمدرضا داورزنی در مصاحبه‌ای علاوه بر اینکه خیال فدراسیون‌ها را راحت کرد، به آنها هشدار داد که به هیچ وجه نباید از بازار غیررسمی دلار و یورو خریداری کنند.


این در حالی است که برخی از فدراسیون های پرکار همواره برای سفرهای برون مرزی و پرداخت دستمزد مربیان خارجی خود نیاز به ارز دارند.


البته به نظر می رسد وزارت ورزش انتظار فدراسیون ها را برآورده و با نامه نگاری و پیش بینی لازم دلار با قیمت 4200 تومان در اختیار آنها قرار می گیرد.


شروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در پاسخ به این سوال که پرداخت ارز دولتی به فدراسیون‌ها برای اعزام‌ها و دستمزد مربیان خارجی بدون مشکل انجام می‌شود، می‌گوید: «هیچ مشکلی در این روند وجود ندارد و الان چند ماهی است که این روند طی می‌شود. همه فدراسیون‌ها با نامه‌نگاری توانسته‌اند ارز مورد نیاز خود را چه بابت اعزام‌های برون‌مرزی و چه بابت پرداخت دستمزد مربیان خارجی دریافت کنند. اگر هم فدراسیونی به موقع نتوانسته این ارز را دریافت کند، احتمالا دیر اقدام کرده چون روند اداری و نامه‌نگاری‌های آن باید طی شود. ما تا امروز به هیچ فدراسیونی جواب منفی ندادیم و همه درخواست‌ها با دقت لازم بررسی و تأیید شده است.»


وی همچنین درباره اینکه این مساله درباره باشگاهها نیز صدق می کند یا خیر، می افزاید: «چه باشگاههای دولتی و چه خصوصی می توانند برای تامین نیازهای ارزی خود با وزارت ورزش نامه نگاری کنند تا ما از طریق بانک مرکزی این نیاز آنها را برآورده کنیم. ما پذیرای همه درخواست‌ها هستیم. این طور نیست که تبعیضی وجود داشته باشد. اگر باشگاه‌های خصوصی هم نیاز به ارز دولتی دارند و دلایلی موجه نیز می‌توانند ارایه دهند، قطعا با آنها نیز همکاری صورت می‌گیرد. ما تا امروز به هیچ درخواستی پاسخ منفی ندادیم و قصدمان کمک به ورزش کشور است. بستگی دارد که کدام باشگاه در چه رقابتی بخواهد شرکت کند و کمیته‌ای که تشکیل شده، در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد کرد.»

دیدگاه‌ها