کد خبر : 1527344 | 09 خرداد 1397 ساعت 17:06 | 64.6K بازدید | 0 دیدگاه

گمانه زنی در مورد خروجی های خط تهاجمی سپاهان؛

ستاره پنج پر ژنرال در خط حمله

با خرید سه مهاجم طی دو روز حالا خط حمله طلایی پوشان یکی از خطوط جذاب لیگ هجدهم خواهد بود.

ستاره پنج پر ژنرال در خط حمله

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته مدیران سپاهان با استنلی کی روش به توافق دست یافتند تا این مهاجم بلندقامت و تنومند برزیلی اولین خرید آنها در بخش هجومی باشد. البته این تنها خرید امیرقلعه نویی برای تقویت تیمش در بخش هجومی نبود و مدیران پر کار این روزهای باشگاه سپاهان بلافاصله در کمتر از 24 ساعت دو مهاجم دیگر یعنی ابراهیم صالحی مهاجم فصل گذشته پارس جنوبی جم و همینطور سجاد شهباززاده مهاجم فصل گذشته آبی پوشان و القطر را به خدمت گرفتند تا امیرقلعه نویی شرایط بسیار خوبی برای انتخاب نفرات هجومی خود داشته باشد.


حالا اما با اضافه شدن نفرات جدید بی شک برخی از مهاجمین فصل گذشته باید از تیم فوتبال سپاهان جدا شوند. مروان حسین، ساسان انصاری، مهدی شریفی و مسعود حسن زاده چهار مهاجم فصل گذشته طلایی پوشان بودند.


ساسان فصل گذشته مهاجم اول سپاهان بود و با 11 گل فصل را خاتمه داد. مهدی شریفی در نیم فصل و با پایان خدمت سربازی به تیم سابق خود بازگشت و طی نیم فصل سه گل به ثمر رساند. مهاجم دیگر طلایی پوشان مروان حسین بود که با پایان فصل از این تیم جدا شد و در نهایت مسعود حسن زاده نیز پس از چند ماه دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت موفق شد خود را به 5 دیدار انتهایی سپاهان در لیگ برساند و برای دقایقی فرصت بازی به او رسید.


قلعه نویی لیست مهاجمین خود را به باشگاه داده و تمامی بازیکنان مورد نظرش جذب شدند، اما در لیست قلعه نویی بازیکنان خروجی نیز مشخص شده که البته هنوز صحبتی در خصوص آنها مطرح نشده است. با این حال به نظر می رسد مهاجمینی که فصل خوبی با سپاهان نداشتند، راه خروج از باشگاه را در پیش بگیرند.


اگر بخواهیم در این خصوص گمانه زنی کنیم، این احتمال وجود دارد که مسعود حسن زاده که قراردادش نیز با طلایی پوشان خاتمه یافته، به تیم دیگری بپیوندد و مهدی شریفی نیز که نیم فصل خوبی با تیم سابق خود پشت سر نگذاشت و فاصله زیادی با پدیده سال های نه چندان دور طلایی پوشان دارد، دومین بازیکن خروجی باشد. شریفی البته یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد و باید ببینیم چه سرنوشتی در انتظار این مهاجم خواهد بود که پس از حضور در تراکتورسازی از شرایط آرمانی خود فاصله گرفت.

 

در صورتی که فرضیه بالا صحیح باشد و از جمع مهاجمین فصل گذشته تنها ساسان انصاری در تیم باقی بماند، قلعه نویی تیمی خواهد داشت با پنج مهاجم که همگی آنها از بازیکنان مورد علاقه این مربی باتجربه هستند.


ابراهیم صالحی و استنلی کی روش در سیستم قلعه نویی بازیکنانی هستند که تبحر بالایی در زدن ضربات سر و موفقیت در درگیری های فیزیکی دارند و علاوه بر این دو مهاجم، قلعه نویی سه مهاجم دیگر به نام های ساسان انصاری، مهرداد محمدی و سجاد شهباززاده را نیز در اختیار خواهد داشت.


اگر مهرداد محمدی و ساسان انصاری را بازیکنانی قلمداد کنیم که مهارت بالاتری در بازی روی زمین دارند ، کی روش و صالحی مکمل این دو خواهند بود و در نهایت شهباززاده که امروز به سپاهان پیوست را نیز می توان بازیکنی با ویژگی های دو گانه ( تبحر در نبردهای هوایی و همینطور روی زمین) دانست که همین موضوع دست سرمربی طلایی پوشان را برای انتخاب نفرات هجومی خود بازتر هم خواهد کرد. البته قلعه نویی در این پست رضا میرزایی را هم در اختیار خواهد داشت و باید ببینیم چه تصمیمی در خصوص این بازیکن اتخاذ خواهد کرد، اما در هر صورت می توان از همین حالا پنج ضلعی امیرقلعه نویی در تیم جدیدش را که به یک ستاره پنج پر می ماند را یکی از مهیج ترین خطوط هجومی لیگ برتر دانست و باید منتظر آغاز لیگ هجدهم بمانیم و ببینیم که پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر از کدامیک از این نفرات در ترکیب اصلی تیم خود و البته با چه آرایشی استفاده خواهد کرد؛ اینکه به بازی با یک مهاجم هدف که احتمالا کی روش یا صالحی خواهد بود و دو بال کناری روی می آورد که در ذوب آهن و به خصوص در نیم فصل دوم بیشتر شاهد آن بودیم و یا مانند گذشته از دو مهاجم با ویژگی های متفاوت استفاده خواهد کرد.


البته که هر دو سیستم توسط قلعه نویی استفاده خواهد شد ولی باید ببینیم با کدام روش سرمربی جدید طلایی پوشان می تواند به هارمونی و هماهنگی بیشتری دست پیدا کند که جواب این سوال با شروع تمرینات مشخص خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها