کد خبر : 1528634 | 16 خرداد 1397 ساعت 19:18 | 49.5K بازدید | 0 دیدگاه

مامیچ به 6.5 سال زندان محکوم شد

فرار مافیای فوتبال کرواسی به نقطه ای نامعلوم

زلاتکو مامیچ مشاور باشگاه دینامو زاگرب، یکی از افراد تاثیرگذار و قدرتمند در فوتبال کرواسی به 6.5 سال حبس محکوم شد.

فرار مافیای فوتبال کرواسی به نقطه ای نامعلوم

به گزارش "ورزش سه"، اخبار زیادی در مورد انتقال صادق محرمی، ستاره جوان پرسپولیس به دینامو زاگرب شنیده شده اما حالا ممکن است این انتقال به دلیل حکم زندان یکی از افراد مهم و تاثیرگذار کادر مدیریتی دینامو زاگرب تحت تاثیر قرار گیرد.

 

1307614

 

مامیچ شخصیتی پرنفوذ در فوتبال کرواسی بوده و بسیاری نقش او در اتفاقات فوتبال کرواسی بسیار پررنگ می دانند اما حالا به جرم پولشویی در هنگام در دست داشتن مدیریت نقل و انتقالات دینامو زاگرب به این حکم محکوم شده و حالا وی به سمت مرز بوسنی فراری شده است.

 

در این میان ممکن است این پرونده برای لوکا مودریچ، ستاره کروات رئال مادرید نیز ایجاد مشکل کند زیرا وی متهم به شهادت دروغ در مورد انتقال خود در سال 2008 به تاتنهام و تلاش برای مبرا دانستن مامیچ بوده است.

 

همچنین شائبه هایی در مورد پرونده انتقال دژان لوورن، مدافع باتجربه و فعلی لیورپول نیز مطرح است و هواداران دینامو زاگرب طی این سالها اعتقاد داشتند مامیچ از اعتبار این باشگاه برای افزایش سود مالی خود استفاده می کند.

 

مامیچ نه تنها مدیر اجرایی دینامو زاگرب، بزرگترین باشگاه کرواسی بلکه معاون رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی نیز بود که سالها متهم به درامدهای نامشروع از پست خود و فرار از مالیات و ضربه زدن به این باشگاه بود.

 

1307615

 

مامیچ بعدها به برداشت حدود 15 میلیون پوند از درآمد باشگاه و فرار مالیاتی به مبلغ 2 میلیون پوند متهم شد. دادگاه همچنین برادر مامیچ و بازرس مالیاتی را نیز به زندان متهم کرده ولی هیچ یک از متهمان در دادگاه برای شنیدن حکم خود حاضر نبودند، اما همه آنها اتهامات را رد کرده و تقاضای درخواست تجدیدنظر دادند.

 

شب قبل از افشای حکم، مامیچ به مرز بوسنی که تابعیت آن را نیز داراست گریخته و هنوز شرایط این فرد قدرتمند در فوتبال کرواسی نامشخص است.

دیدگاه‌ها