کد خبر : 1529758 | 22 خرداد 1397 ساعت 12:20 | 40.1K بازدید | 1 دیدگاه

با آمدن معروف و میرزاجانپور دیگر در ایتالیا تنها نیستم

معنوی‌نژاد: خودم تهران هستم؛ قلبم با تیم ملی در آمریکا

ملی پوش والیبال ایران گفت:‌ شاید به هفته آخر لیگ ملت ها هم نرسم؛ اما حسرت فایده ای ندارد و امیدوارم در مسابقات جهانی جبران کنم.

معنوی‌نژاد: خودم تهران هستم؛ قلبم با تیم ملی در آمریکا

به گزارش "ورزش سه"، پدیده ۲۲ ساله والیبال ایران که سال گذشته خودش را به عنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی مطرح کرد و امسال هم کولاکوویچ حساب ویژه ای روی او باز کرده بود؛ دچار مصدومیت بدموقعی شد. محمدجواد معنوی نژاد که فصل اخیر را در تیم ورونا ایتالیا توپ زد و یکی از ۲ لژیونر والیبال ایران محسوب می شد، بعد از گذشت ۳ هفته از لیگ ملت های والیبال همچنان نتوانسته شرایط بازی را پیدا کند.


این بازیکن به آمریکا هم سفر نکرد تا غیبت در هفته چهارم نیز قطعی باشد؛ اما شاید در هفته پنجم که به میزبانی ایران برگزار می شود، شاهد حضور معنوی نژاد در ترکیب اصلی تیم کولاکوویچ باشیم. 


در حالی که اعضای تیم ملی والیبال برای حضور در هفته چهارم لیگ ملت ها به شیکاگو سفر کرده اند، با بازیکن ۲۲ ساله تیم ملی که در تهران مشغول رفع مصدومیتش است، همکلام شدیم. 


در ادامه مشروح گفت و گوی خبرنگار "ورزش سه" با محمدجواد معنوی نژاد را می خوانید.


* از وضعیت مصدومیتت برایمان بگو. به نظر می رسد هنوز به صورت کامل آماده نشدی؟


خدا را شکر بهترم. دردی در کمرم به سراغ من آمد و باعث شد تیم ملی را در این چند هفته همراهی نکنم؛ اما مراحل درمانی را زیر نظر دکتر افروزی پشت سر گذاشتم و امیدوارم هر چه زودتر آماده مسابقه شوم.


* هفته چهارم را هم از دست دادی. می توانی در هفته آخر که در تهران برگزار می شود، بازی کنی؟


هنوز چیزی مشخص نیست. خودم دوست دارم بازی کنم؛ اما باید طبق برنامه درمان خودم را زیر نظر پزشک تیم ملی ادامه دهم. کادرفنی و کادر پزشکی تیم ملی ترجیح دادند که من بعد از بهبود کامل بازی کنم. امیدوارم در این یک هفته آینده بتوانم خودم را برسانم وگرنه در کل لیگ ملت های والیبال امسال را از دست می دهم. 


* با توجه به جوانگرایی در تیم ملی و نتایجی که در چند هفته اخیر کسب شده؛ به نظر می رسد امسال می توانستی خیلی به کار تیم ملی بیایی؟


خودم هم خیلی دوست داشتم برای تیم ملی بازی کنم چون پوشیدن پیراهن تیم ملی یک افتخار بزرگ است و نصیب هر کسی هم نمی شود. با این حال باید قبول کنیم که مصدومیت هم جزیی از ورزش حرفه ای است و این بار نصیب من شد. همانطور که گفتم کادر پزشکی و کادرفنی تیم ملی خودشان تاکید داشتند مصدومیت من به صورت کامل برطرف شود و بعد بازی کنم.


* اگر در لیگ ملت ها بازی نکنی، حسرت نمی خوری؟


حسرت فایده ای ندارد. سعی می کنم خودم را برای مسابقات جهانی که در چند ماه آینده برگزار می شود و از اهمیت بیشتری هم برخوردار است، آماده کنم. انشااالله که آنجا می توانم بدرخشم و جبران کنم. همین الان هم خودم تهران هستم؛ اما قلبم و فکرم آمریکا همراه تیم ملی است. 


* تعداد شکست های ایران تا پایان هفته سوم ۲ برابر تعداد بردهایش بوده است. به نظرت شانسی برای صعود به دور نهایی باقی مانده است؟


قطعا همه بازیکنان حاضر در ترکیب تیم ملی دوست دارند بهترین عملکردشان را نشان دهند. گاخی اوقات شانس به ما رو می کند و می توانیم نتیجه بگیریم و گاهی اوقات هم مثل الان می شود که نتوانستیم نتایج لازم را به دست آوریم. هنوز ۶ بازی مانده و باید امیدوار باشیم که با چند برد متوالی شانس حضور در فینال را داشته باشیم. البته نباید فراموش کنیم که هفته چهارم و رویارویی با آمریکا، لهستان و صربستان شاید سخت ترین هفته برای ایران باشد. این ۳ تیم از بهترین های جهان هستند و الان هم جزو شانس های اصلی صعود به دور نهایی محسوب می شوند. با این حال باید امیدوار باشیم که تیم ملی دست به کار بزرگی بزند.

 

1300331


* امسال بازیکنان جوانی در تیم ملی هستند و نمایش امیدوار کننده ای هم داشتند. شاید خودت هم ۲، ۳ سال قبل چنین وضعیتی داشتی؟


خودم هنوز جوان هستم؛ اما این بازیکنان که چند سال از من کوچکتر هستند، سرمایه های والیبال ایران به حساب می آیند. من خوب می دانم وقتی یک بازیکن برای اولین بار در لیگ جهانی بازی می کند، چه حس و حالی دارد. زمان می برد تا این بازیکنان جوان بتوانند خودشان را با سایر نفرات هماهنگ کنند. 


* با اینکه سال گذشته تنها لژیونر ایرانی در سری آ ایتالیا بودی؛ با پیوستن بازیکنانی چون معروف و میرزاجانپور به تیم های ایتالیایی دیگر تنها نیستی؟


از این اتفاق خوشحال شدم. امسال وقتی می دیدم بازیکنان کشورهای مختلف وقتی با هموطنان خود در تیم های دیگر روبه رو می شوند، با هم خوش و بش می کنند؛ خیلی دوست داشتم چنین اتفاقی برای من هم بیفتد. خدا را شکر که حالا دیگر در ایتالیا تنها نیستم و بازیکنان ایرانی دیگری هم در سری آ حضور دارند.


* به نظرت حضور ایرانی ها در لیگ ایتالیا به بالا رفتن سطح والیبال کشورمان کمک می کند؟

 

شاید از نظر مالی لیگ ایتالیا حتی از ایران هم سطح پایین تری داشته باشد؛ اما سطح والیبال این کشور بسیار بالاست و شاید بتوانیم بگوییم بهترین لیگ دنیا محسوب می شود. بنابراین قطعا حضور بازیکنان ایرانی در سری آ به پیشرفت والیبال ایران کمک می کند.

دیدگاه‌ها