کد خبر : 1530597 | 25 خرداد 1397 ساعت 14:26 | 23.1K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی در زادگاه پوتین به میدان می رود

ایران و مراکش در سفینه فضایی

تیم ملی ایران امروز در ورزشگاه مدرن سن پترزبورگ اولین دیدارش را در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه برگزار خواهد کرد.

به گزارش " ورزش سه" رقابت های جام جهانی 2018 روسیه شب گذشته با دیدار دو تیم روسیه و عربستان آغاز شد و امروز تیم ملی ایران اولین دیدارش را در این رقابت ها برگزار خواهد کرد. این بازی در ورزشگاه کرستوفسکی شهر سن پترزبورگ که یک ورزشگاه مدرن است برگزار می شود. این ورزشگاه که به نام زنیت آره نا نیز معروف است ورزشگاهی مدرن با سقف کشویی است و در بخش غربی جزیره کرستوفسکی در سن پترزبورگ واقع شده است. سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه بعد از مسکو و سومین شهر پرجمعیت اروپا بعد از لندن و پاریس و البته شهر زادگاه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است.


آرشیتکت ژاپنی


در مناقصه ای که برای ساخت این ورزشگاه برگزار شد آرشیتکت معروف ژاپنی کیوش کوروکاوا مسئول طراحی این استادیوم شد. ساخت آن از سال 2007 آغاز و در سال 2017 به پایان رسید و برای مسابقات جام جهانی 67هزار تماشاگر می توانند در این ورزشگاه زیبا و مدرن حضور یابند.
کوروکاوا طرح این ورزشگاه را از روی یک سفینه فضایی که در سواحل خلیج فنلاند فرود آمد الهام گرفته است. گفته می شود این استادیوم طراحی کامل و اصلاح شده ورزشگاه تویوتا در ژاپن است که با هزینه ای نزدیک به 1.1 میلیارد دلار ساخته شده است. این استادیوم همانطور که گفته شد یکی از مجهزترین استادیوم های حال حاضر جهان با سقف جمع شو  و زمینی بسیار خوب است که می توان میزبان هر رویدادی چه در زمستان سرد روسیه و چه در تابستان باشد چرا که این استادیوم به سیستم کنترل دما مجهز است.


بازی های برگزار شده


این ورزشگاه در سال 2017 و برای مسابقات جام کنفدراسیون ها افتتاح و بازی فینال مسابقات میان آلمان و شیلی در آن برگزار شد. در جام جهانی هم بازی تیم ملی ایران برابر مراکش و بازی های روسیه-مصر، برزیل- کاستاریکا و نیجریه و آرژانتین از مرحله گروهی و سه بازی دیگر در مرحله حذفی و بازی رده بندی مسابقات جام جهانی در این ورزشگاه برگزار می شود.

 

1310002

 

1310001

دیدگاه‌ها