کد خبر : 1531503 | 28 خرداد 1397 ساعت 09:51 | 30K بازدید | 1 دیدگاه

آمار خیره کننده گلر مکزیک (عکس)

گیلرمو اوچوآ، سنگربان مکزیک در جریان پیروزی دیشب تیم ملی کشورش مقابل آلمان، درخششی خارق‌‌العاده و آماری خیره‌کننده داشت.

به گزارش ورزش سه، ال‌تری یا سه‌رنگهای مکزیک دیشب یکی از شگفتی‌های جام جهانی روسیه را رقم زدند و موفق شدند آلمان، مدافع عنوان قهرمانی را در اولین گام با شکست بدرقه کنند. در بازی دیشب، مکزیک ستاره‌های بسیاری داشت و اکثر قریب به اتفاق فوتبالیست‌های این کشور، عملکرد درخشانی داشتند اما دروازه‌بان این تیم، گیلرمو اوچوآ با 9 بار نجات دروازه‌اش موفق‌ترین ستاره‌ی مکزیکی‌ها بود. 


استراتژی مکزیک از آغاز بر دفاع چند لایه و هوشمندانه در مقابل آلمان‌ها، کشاندن بازیکنان گوش این کشور، به خصوص گوش راست مانشافت، کیمیش، به جلو و استفاده از فضای خالی پشت سر او توسط وینگرهای پرسرعت خود استوار شده بود. استراتژی‌ای که نتیجه داد و مکزیک را به گل رساند. 

 


ولی تیمی که با این نقشه به میدان می‌رود قبل از هر چیز باید بتواند دروازه‌اش را بسته نگه دارد. اگر دروازه‌ی مکزیک در مقابل حملات ژرمن‌ها فرو می‌ریخت نقشه‌ی مکزیک نقش بر آب می‌شد و بازی حال و هوایی دیگر پیدا می‌کرد. از موفقیت مکزیکی‌ها در فاز دفاعی که بگذریم، یکی از مهمترین ستونهای بسته ماندن دروازه‌ی ال‌تری، بدون شک سنگربان مکزیکی‌ها اوچوآ بود. 


او با 9 سیو یا 9 بار نجات دادن دروازه‌اش از خطر حتمی، آماری خیره‌کننده به جا گذاشت و نام خود را به عنوان یکی از بهترین گلرهای جام جهانی روسیه مطرح کرد. 


مکزیک با بازی دیشب نشان داد که برای مراحل بالاتر جام جهانی دندان تیز کرده. باید منتظر ماند و دید اوچوآ در ادامه چه عملکردی خواهد داشت و جام روسیه برای این گلر مکزیکی چه آینده‌ای را رقم  خواهد زد.

 


(عکس: امیرحسین خیرخواه)

دیدگاه‌ها