کد خبر : 1531558 | 28 خرداد 1397 ساعت 12:15 | 41.9K بازدید | 0 دیدگاه

بازی مالکانه فقط سه تیم را برنده کرده است؛

معجزه ایران، مکزیک و ایسلند بدون مالکیت توپ!

تیم ملی ایران در بین تیم های برنده تا به اینجای جام جهانی، کمترین مالکیت توپ را در اختیار داشته است.

معجزه ایران، مکزیک و ایسلند بدون مالکیت توپ!

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های جام جهانی 4 روز خود را پشت سر گذاشته و تا کنون 11 بازی از این تورنمنت برگزار شده است. از این تعداد بازی، 8 بازی برنده داشته و سه تای دیگر با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.


یکی از نکاتی که مدنظر کارشناسان و آنالیزورهای فوتبال در دنیا است، بحث مالکیت توپ تیم ها در بازی های مختلف است و اینکه هر تیم تمایل دارد بازی را در اختیار بگیرد یا اینکه نسبت به عملکرد حریف واکنش نشان دهد.

 

-  ایسلند؛ از هر زاویه شگفتی ساز!


با مرور اعداد و ارقام مربوط به درصد مالکیت تیم های مختلف در این یازده بازی سپری شده از جام جهانی، مشخص است که تیم ملی ایسلند کمترین درصد را به خود اختصاص داده است. وایکینگ ها در مقابل آرژانتین دست به کار بزرگی زدند و یک امتیاز ارزشمند در اولین تجربه خود در تاریخ جام های جهانی از این تیم قدرتمند گرفتند. این نتیجه فوق العاده در حالی برای ایسلند رقم خورد که این تیم تنها 28 درصد از مالکیت توپ را در اختیار داشت.

 

1311268

 

-  ایران؛ برنده با کمترین مالکیت


رتبه دوم کمترین مالکیت توپ اما متعلق به تیم ملی ایران است. ایران که با یک بازی نسبتا منطقی در مقابل مراکش به یک برتری دراماتیک رسید، بیشتر در صدد توپگیری و استفاده از اشتباهات حریف خود بود. شاگردان کی روش در مقابل مراکشی ها 36 درصد مالکیت توپ داشتند و با این وجود موفق به اداره بازی شدند. بدین ترتیب ایران در بین تیم های برنده تا به اینجای جام جهانی روسیه، کمترین مالکیت توپ را در اختیار داشته است.

 

1311265

 

-  اسپانیا نبرد اما مالکیت را نداد


پس از ایران کمترین مالکیت متعلق به پرتغال است. شاگردان فرناندو سانتوس در دیگر بازی گروه B رقابت ها، مقابل اسپانیا قرار گرفتند و مطابق انتظار در بیشتر زمان های بازی توپ در اختیار تیم اسپانیا بود. پرتغالی ها در این دیدار و البته با درخشش فوق العاده کریس رونالدو توانستند با 39 درصد مالکیت توپ، به تساوی مقابل لاروخا دست پیدا کنند.

 

-  مالکیت به داد مدافع عنوان قهرمانی نرسید


در رتبه های بعدی این رده بندی هم تیم های روسیه و مکزیک قرار دارند. هر دوی این تیم ها با 40 درصد مالکیت توپ مقابل نخستین حریفان خود در جام جهانی به پیروزی رسیدند؛ اما کاری که مکزیک انجام داد و موفق به شکست مدافع عنوان قهرمانی شد، بسیار تحسین برانگیز بود و به نوعی اولین شگفتی کامل این جام لقب گرفت. روسیه هم با وجود مالکیت کمتر از عربستان، توانست با 5 گل حریف خود را در هم بکوبد.

 

1311269

 

-  کمتر از نصف جام به سود بازی مالکانه


دیگر تیم هایی که مالکیت کمتری از حریفان خود داشته اند، تیم های مصر، نیجریه، سوئیس، دانمارک و استرالیا بودند که از بین این پنج تیم یکی از آنها موفق به شکست حریف شده (دانمارک مقابل پرو) و یک تیم هم موفق به کسب تساوی از تیم مقابل خود شده است (سوئیس مقابل برزیل) و بقیه بازی اول را با شکست پشت سر گذاشتند.

 

-  تنها بازی 50-50

 

ضمن اینکه در دیدار صربستان و کاستاریکا که با برتری نماینده اروپا همراه شد، مالکیت توپ به صورت برابر بین دو تیم تقسیم شد.

 

 


بنابراین تا پایان یازده بازی ابتدایی، هشت بازی برنده داشته که در 4تای آنها تیمی که مالکیت کمتری داشته، توانسته 3 امتیاز را از آن خود کند. یکی از برنده ها هم صربستان بوده که با درصد مالکیت 50 به این برد دست پیدا کرده و 3 برنده دیگر یعنی فرانسه، اروگوئه و کرواسی مالکیت بیشتری از حریفشان داشته اند.

دیدگاه‌ها