کد خبر : 1531795 | 29 خرداد 1397 ساعت 08:58 | 30.2K بازدید | 0 دیدگاه

لمپارد و فردیناند از تیم ملی‌شان می‌گویند

جلوی دروازه دقیق باشید

فرانک لمپارد ستاره‌ی سابق انگلیس و باشگاه چلسی از مهاجمین حال حاضر تیم ملی کشورش می‌خواهد در مقابل دروازه‌ی حریفان دقیق‌تر و زهردارتر باشند.

جلوی دروازه دقیق باشید

به گزارش ورزش سه، شاگردان گرت ساوت‌گیت دیشب در اولین بازی خود در جام جهانی روسیه، تونس را با نتیجه‌ی 2-1 از پیش رو برداشتند. انگلیسی‌ها در نیمه‌ی اول طوفانی ظاهر شدند و با این وجود موقعیت‌های مسلم بسیاری را از دست دادند. حالا لمپارد خطاب به ملی‌پوشان کشورش می‌گوید اگر می‌خواهند در روسیه تا مراحل بالای جام پیشروی کنند باید در میدان مثل کوه یخ، خونسرد باشند.


بعد از آنکه هری کین طلسم دروازه‌ی تونس را باز کرد و سه شیرنشان‌ها را پیش انداخت، انگلیسی‌ها آنقدر فرصت از دست دادند که چیزی نمانده بود دست‌شان از رسیدن به سه امتیاز بازی کوتاه شود. فرجانی ساسی از روی نقطه‌ی پنالتی بازی را به تساوی کشاند و مهاجم ستاره‌ی تاتنهام، هری کین بود که در وقت اضافه تیمش را از تساوی‌ای که واقعاً سزاوارش نبود نجات داد.


لمپارد که به عنوان کارشناس در برنامه‌ی شبکه‌ی بی‌بی‌‌سی حضور داشت گفت " این بازی هم نکات مثبت دارد و هم نکات منفی. ما همانطور که دلمان می‌خواست داریم خوب بازی می‌کنیم و همه از این بابت خوشحالیم. منظورم یورش‌های به سمت دروازه‌ی حریف در نیمه‌ی اول است. هر تیمی نمی‌تواند چنین یورش‌هایی را سازمان دهد. یورش‌هایی که از همه جای زمین شروع می‌شد. با شروع‌کنندگی آلی، استرلینگ، کین و لینگارد. تیمی که بخواهد در این تورنمنت تا مراحل بالا پیش برود باید به این شکل بازی کند. ولی وقتی تیمی برنده می‌شود نقاط ضعفش کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر از من بپرسید لینگارد امشب خوب نخواهد خوابید چون لینگارد گلزن است و به اعتقاد من عملکردش در این بازی برای خود او هم راضی‌کننده نبوده. امیدوارم بچه‌ها و به خصوص لینگارد در بازی بعدی، بیشتر در زمین جا بیفتند و مرتب‌تر بازی کنند.  


از سوی دیگر مدافع سابق تیم ملی انگلیس و منچستریونایتد، ریوفردیناند در تحلیل بازی دیشب معتقد بود تعداد فرصت‌های خلق‌شده توسط سه شیر نشان‌ها نکته‌ی مثبتی است و نشان می‌دهد تیم ملی انگلیس در حال پیشرفت است.


فردیناند می‌گوید " اینکه جلوی تلویزیون نشسته‌ایم و فرصت‌های خلق شده توسط تیم‌ ملی‌مان را می‌بینیم و تحلیل می‌کنیم برای من واقعاً لذت‌بخش است. مگر در تورنمنت‌های قبلی چند بار توانسته بودیم بگوییم نگاه کنید بازیکنان ما در زمین چقدر ایده‌های بکر دارند، ببینید چقدر آماده و سرحال به نظر می‌رسند. در جامهای جهانی قبلی بعضی وقتها به نظر می‌رسید بازیکنان ما اصلاً نمی‌دانند چطور باید به سمت دروازه‌ی حریف حرکت کنند، چه برسد به خلق موقعیت‌های گلزنی. برای همین معتقدم دیدن این بازی زیبا و موقعیت‌های متعدد خلق‌شده روی دروازه‌ی تونس ما را به تیم‌مان مطمئن می‌کند. به نظر من گرت ساوت‌گیت بعد از بازی باید به تیمش بگوید بچه‌ها، ما در میدان خوب بودیم و درست کار کردیم ولی از این به بعد باید به خصوص جلوی دروازه دقیق و زهردار باشیم ".

دیدگاه‌ها