کد خبر : 1531843 | 29 خرداد 1397 ساعت 12:53 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

تمجید فوتبالیست‌های سابق اسپانیا از کوکه

کوکه در دیدار مقابل ایران این فرصت را دارد که به رکورد تورس برسد و بیشترین بازی ملی را در بین بازیکنان اسپانیایی تاریخ اتلتیکو به نام خود بزند.

تمجید فوتبالیست‌های سابق اسپانیا از کوکه

به گزارش "ورزش سه"،  سال 2009، شهر کادونا نیجریه میزبان دیدارهای جام جهانی زیر 17 ساله ها بود. تیم ملی اسپانیا موفق شده بود پس از 120 دقیقه تلاش، در ضربات پنالتی اروگوئه را حذف کند. فرناندو هیه رو، مدیر وقت تیم‌های ملی اسپانیا به رختکن تیم رفت تا به بازیکنان تبریک بگوید که با صحنه جالبی روبرو شد: کوکه روی تخت ماساژ دراز کشیده، 120 دقیقه دویده و بسیار خسته شده و بدنش از تشنگی و گرمای وحشتناک خشک شده است.

 

حالا آن پسربچه 17 ساله، در تیم ملی با هدایت فرناندو هیه رو بازی می‌کند. سوال‌ها درباره بازی کردن او یا تیاگو آلکانتارا بالا گرفته ولی به نظر می‌رسد انتخاب هیه رو، ستاره اتلتیکومادرید است. در زیر، واکنش برخی بازیکنان سابق تیم ملی اسپانیا درباره کوکه را می‌خوانیم:

 

1311658

 

 

سرجیو کوکه، بازیکن سابق اسپانیا

کوکه تحت نظارت و نگاه دقیقه هیه رو در زمستان 2008 به تیم ملی منتقل شد. از اولین باری که هیه رو کوکه را دید، می‌دانست که او چه توانایی‌هایی در زمین خواهد داشت. با گذشت زمان، حالا همه بچه‌هایی که در رده های سنی اتلتیکو توپ می‌زنند، کوکه را الگوی خود می‌دانند. سرجیو کوکه در این رابطه گفت:" او کاپیتانی است که هر مربی دوست دارد در زمین داشته باشد، بسیار بخشنده، خوش اخلاق و ... . برای فدراسیون، او یک الگو است که بازیکنان تیم‌های پایه باید چگونه باشند."

 

فرناندو تورس، مهاجم سابق اتلتیکو

کوکه بدون هیچ سر و صدای خاصی، یک رقابت شدید در ترکیب تیم ملی اسپانیا ایجاد کرده است. درست مثل زمانی که فرناندو تورس در سال 2007 راهی لیورپول شد و نمایش‌های درخشانی در این تیم داشت. ستاره سابق تیم ملی اسپانیا در رابطه با کوکه گفت:" برای تمام ورزشکاران، یک افتخار است که رکورد شکنی کنند و بیشترین بازی ملی را به نام خود بزنند. با کوکه در تیم ملی اسپانیا و اتلتیکو هم تیمی بودم، او یک الگوی مناسب است که همیشه به دنبال پیشرفت است. امیدوارم بتواند روزهای طلایی که من با تیم ملی اسپانیا تجربه کردم را تجربه کند."

 

دیدگاه‌ها