کد خبر : 1531860 | 29 خرداد 1397 ساعت 14:20 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه خداحافظی دومین گلزن برتر لیگ

رجب‌زاده؛ سوپر قهرمان تیم «ب»

لیگ برتر بدون بازیکنی که عمر فوتبالش بیشتر از عمر لیگ حرفه ای است آغاز خواهد شد چرا که مهدی رجب زاده از فوتبال خداحافظی کرد.

رجب‌زاده؛ سوپر قهرمان تیم «ب»

به گزارش" ورزش سه" در فوتبال انتخاب های زیادی وجود ندارد و در مقطعی دیگر باید انتخاب کنی: به مسیر شهرت و سلبریتی شدن قدم بگذاری یا ثبات و عقلانیت و آرامش را انتخاب کنی. مهدی رجب زاده بازیکنی است که در این فوتبال به قول خودش عاقبت به خیر شده است. دلیلش هم مشخص است او از سال 76 که با فجرسپاسی فوتبال را آغاز کرد تا امروز که بعد از 21 سال با لباس ذوب آهن از فوتبال خداحافظی می کند بدون حاشیه و با یک شیب ملایم و مثبت در فوتبال ایران حضور ثابت و مستمر داشته باشد. در تیم های خوبی هم بازی کرده، بازیکن خوبی هم بوده و به احتمال فراوان درآمد خوبی هم کسب کرده است. بازیکنان با استعداد کم نبودند که در این سال ها با انتخاب مسیری که حضور روی جلد نشریات بود در نهایت عمر فوتبالی کوتاهی داشتند، اما رجب زاده و بازیکنان دیگری از این دست مثل ابراهیم صادقی ثبات و عقلانیت را در انتخاب هایشان در نظر گرفتند و سال های آرام و البته پرباری را در فوتبال داشتند.


او امروز از فوتبال خداحافظی کرد و کفش ها را آویخت. او متولد 31 خرداد 1357 در شیراز است و درحال حاضر بازیکنانی که حتی دیرتر از او فوتبال را آغاز کرده بودند روی نیمکت مربیگری نشسته اند. علی کریمی، مهدوی کیا، جواد نکونام، وحید هاشمیان و ...امروز هرکدام سرمربی هستند اما رجب زاده تا همین امروز بازی کرد و بازیکن موثری هم برای تیمش بود. او فوتبالش را از سال 76 و با تیم فجرسپاسی آغاز کرد و 6 سال در این تیم بازی کرد. او در دو دوره اول لیگ برتر در این تیم عضویت داشت و در این دو فصل 17 بازی برای این تیم انجام داد و 3 گل هم به ثمر رساند.

او هافبکی تهاجمی و گلزنی بود و در سال 2003 توسط رسول کربکندی به ذوب آهن آمد و پیراهن شماره 30 این تیم را به تن کرد. پیراهنی که تا همین امروز برتن او بود و قرار است برای همیشه بایگانی شود. او چهار فصل نسبتا خوب را چه از نظر تیمی و چه از نظر فردی با ذوب آهن سپری کرد. در اولین فصل به مقام چهارم و در فصل دوم به مقام نایب قهرمانی با این تیم در لیگ برتر رسید. در دو فصل بعدی نیز رتبه های ششم و هشتم توسط او به دست آمد. رجب زاده در دو فصل اولش با ذوب آهن در لیگ های سوم و چهارم به ترتیب در 21 و 23 بازی هر کدام 9 گل به ثمر رساند. او در لیگ پنجم در 29 بازی 14 گل و در لیگ ششم در 30 بازی 17 گل برای ذوب آهن زد. در این سال او به همراه عرفان اولروم مهاجم نیجریه ای تیم ابومسلم به عنوان آقای گلی دست پیدا کردند.


روزهای دور از ذوب آهن


او مثل خیلی از بازیکنان موفق فوتبال ایران در آن دوران بعد از درخشش در لیگ داخلی با پیشنهاد تیم های اماراتی مواجه شد و به تیم الامارات پیوست. او در این تیم در 20 بازی 6 گل زد اما در پایان فصل الامارات به لیگ پایین تر سقوط کرد. رجب زاده به الظفره پیوست اما 5 بازی و تنها یک گل حاصل حضور ناموفق او در این تیم بود. به همین دلیل خیلی زود از امارات به لیگ برتر بازگشت و این بار در اواخر لیگ هشتم با نظر امیرقلعه نویی لباس تیم مس کرمان را پوشید. او در 4 بازی پایانی فصل برای مس کرمان بازی کرد اما هیچ گلی به ثمر نرساند اما با این تیم به همراه این تیم به مقام سوم رسید. مهدی رجب فصل بعد را هم در مس پرویز مظلومی ماند و در 32 بازی 10 گل هم زد اما مقامی بهتر از نهمی به دست نیامد.
فصل بعد اما دوباره به ذوب آهن بازگشت و با این تیم و با مربیگری منصورابراهیم زاده 32 بازی انجام داد و به مقام سوم لیگ برتر رسید اما زدن تنها شش گل باعث شد تا در لیگ یازدهم به تیم فجر سپاسی برود. او در این فصل و در 32 بازی 10 گل زد و دوباره به اصفهان و به تیمی برگشت که تا پایان فوتبالش در آن بود. او از لیگ دوازدهم تا پایان لیگ هفدهم در ذوب آهن حضور داشت و در 163 بازی 38 گل برای این تیم به ثمر رساند. دو قهرمانی در جام حذفی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر که در آخرین فصل حضورش به دست آمدند بهترین نتایج او با ذوب آهن هستند. او در مجموع سه دوره متفاوت حضورش در ذوب آهن در 11 فصل و 353 بازی برای این تیم به میدان رفت و یکی از چهره های ماندگار این باشگاه شد.

 

1285702


دور - نزدیک با تیم ملی


مهدی رجب زاده همیشه یکی از بازیکنان خوب و مهم لیگ برتر بوده است. او 116 گل در لیگ برتر فوتبال ایران به ثمر رسانده و دومین گلزن برتر تمام ادوار لیگ برتر ایران به شمار می آید. اما او در تمام این سال ها تنها 16 بار لباس تیم ملی ایران را به تن کرده است و 4 گل ملی هم زده است. او اولین بار توسط برانکو برای بازی های مقدماتی جام جهانی 2006 به اردوی تیم ملی دعوت شد. او آخرین بار نیز در مقدماتی جام جهانی 2010 توسط علی دایی به تیم ملی آمد اما بعد از آن دیگر در اردوی تیم ملی دیده نشد.
رجب زاده 3 قهرمانی در جام حذفی، دو نایب قهرمانی در لیگ برتر، دو نایب قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپر کاپ ایران را در کارنامه اش دارد اما همانطور که گفته شد هیچگاه لباس تیم های پرطرفدار آبی و قرمز را نپوشید چرا که ثبات و آرامش را به شهرت و زندگی پرحاشیه ترجیح داد. او مهدی رجب زاده سمبل ثبات در فوتبال ایران است و از این به بعد لیگ برتر فوتبال ایران بدون او چیزی را حتما کم خواهد داشت.

دیدگاه‌ها