کد خبر : 1532467 | 31 خرداد 1397 ساعت 09:29 | 112.5K بازدید | 0 دیدگاه

جاسوسی از جلسه ستاد بحران مانشافت

اوزیل از ترکیب آلمان کنار گذاشته می‌شود؟

یواخیم لو روز چهارشنبه در ساحل سوچی زیر تیغ آفتاب داغ این شهر ساحلی، به پیاده‌روی‌ای طولانی‌ می‌رود.

اوزیل از ترکیب آلمان کنار گذاشته می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، اما گرمای آفتاب و شنهای داغ ساحلی در مقابل تنش‌های داغ ناشی از بحران حادی که این مربی بعد از شروع ناامید کننده‌ی تیمش در جام جهانی با آن روبرو بوده اصلاً به حساب نمی‌آید.

 

از جلسه‌ی ستاد بحرانی که بین بازیکنان تیم ملی آلمان برگزار شده گرفته تا سوال‌های روزافزون از تیم ملی درباره‌ی انتخاب پرحرف و حدیث کمپ تمرینی در روسیه و همینطور حجم عظیم و روزافزون درخواست‌ها برای کنار گذاشتن مسوت اوزیل، همه و همه از جمله پس‌لرزه‌های شکست شوکه‌کننده‌ی آلمان در مقابل مکزیک بوده.


بازیکنان آلمان که پشت سر مقر تمرینی خود در واتوتینکی، که با مرکز مسکو 40 کیلومتر فاصله داشت، بسیار بدگویی کرده بودند حالا با انتقال به سواحل زیبا و آرام روسیه در کنار دریای سیاه، خوشحال هستند. ولی این خوشحالی نمی‌تواند تنش‌های ناشی از افتضاح مکزیک را از بین ببرد.


روز سه‌شنبه بازیکنان مانشافت در یک جلسه‌ی مقابله با بحران، در مقابل لو و اولیور بیرهوف، مدیر تیم ملی آلمان قرار می‌گیرند. جلسه با این هدف برگزار می‌شود که پیش از نبرد حیاتی ژرمن‌ها در مقابل سوئد که روز شنبه در استادیوم فیشت سوچی برگزار خواهد شد، به سوال‌های مهم پاسخ داده شود تا دیگر علامت سوالی در ذهن هیچکس باقی نماند. جلسه‌ا‌ی بسیار داغ و صریح که بنا بر گزارش‌ها از نظر شدت و صراحت اعتراض‌ها تا کنون بی‌نظیر بوده.


مانوئل نویر صادقانه اعتراف می‌کند که در 9 سالی که در تیم ملی آلمان عضویت داشته هیچگاه شاهد رد و بدل شدن چنین سخنان صریحی نبوده. جلسه‌ی ستاد بحران آلمانها برای حل و فصل مسائل درونی تیم باعث می‌شود نویر با 50 دقیقه تاخیر به محل کنفرانس مطبوعاتی از پیش تعیین‌شده‌‌اش برسد.


کاپیتان آلمان می‌گوید " با هم تعارف نداشتیم. چون می‌خواهیم در بازی با سوئد، اوضاع بهتر باشد. خیلی صحبت کردیم. ما سرسخت‌ترین منتقدین خودمان هستیم. آن بازی زنگ خطری بود که به صدا درآمد. تا حالا هیچوقت ندیده بودم که در تیم ملی چنین حرفهای رک و صریحی به زبان آورده شود "

 

 

در استادیوم لوژنیکی مسکو، ناهمانگی آلمانها در میدان زنگهای خطر را برای خیلی‌ها به صدا درآورد. هر چند متس هوملس قبل از بازی با مکزیک نگرانی‌های خود درباره‌ی عدم تعادل در تیم ملی آلمان را ابراز کرده و از فقدان پوشش دفاعی در  تیمش گفته بود. فقدانی که با شروع بازی، فضاهای عظیمی در اختیار مکزیکی‌ها گذاشت تا بی‌رحمانه از آنها استفاده کنند.


یکی از مهمترین خروجی‌های جلسه‌ی مقابله با بحران آلمان این بوده که همه‌ی بازیکنان و به خصوص بازیکنان باتجربه باید مسئولیت‌پذیری به مراتب بیشتری نشان دهند. هر چند باید منتظر بود و دید که چند نفر از این باتجربه‌ها در مصاف با سوئد شانس حضور در میدان را بدست می‌آورند.


سامی خدیرا در مرکز خط میانی ممکن است جای خود را به ایلکای گوندوگان یا لئون گورتسکا بدهد و به احتمال زیاد مارکو رویس هم به میدان خواهد رفت، شاید به جای یولیان دراکسلر.


تیمو ورنر مهاجم هم جایگاه بسیار لرزانی دارد. با همه‌ی این اوصاف، درباره‌ی منبع و منشا عصبانیت و خشم آلمانها تردیدی وجود ندارد: مسوت اوزیل. لو که از مدتها پیش یکی از سرسخت‌ترین هواداران اوزیل بوده ممکن است بار دیگر از در حمایت از او درآمده و به ستاره‌ی ترک‌تبار تیمش مهلتی دیگر بدهد. اما روز چهارشنبه ملی‌پوشان سابق آلمان پشت سر هم صف کشیدند تا بازی‌ساز پر فراز و فرود آرسنال را با شدتی کم‌سابقه مورد هجوم قرار دهند.  


ماریو باسلر، ملی‌پوش سابق آلمان که در سال 96 با مانشافت قهرمان اروپا شده در مصاحبه با تلویزیون آلمانی می‌گوید " زبان بدن اوزیل اسفناک است. دقیقاً مثل قورباغه‌ی مرده". البته باسلر در آلمان به اغراق کردن و به زبان آوردن انتقادهای بسیار تند مشهور است. و به همین خاطر است که انتقاد لوتار ماتیوس در ستون خود در روزنامه‌ی اشپورت‌بیلد، برای اوزیل به مراتب سنگین‌تر تلقی می‌شود.

 

ماتیوس که با پیراهن آلمان در پنج جام جهانی بازی کرده و جام جهانی 90 را بالای سر برده می‌گوید " اوزیل یکی دو سال است به مراتب ضعیف‌تر از قبل بازی کرده و به همین دلیل، چک سفیدی که یواخیم لو به او داده، قابل دفاع نیست. وقتی اوزیل در میدان است اغلب احساس می‌کنم او با پیراهن تیم ملی آلمان راحت نیست، طوری که اصلاً انگار مایل به بازی کردن نیست. بازیکنی بدون شور و احساس که از بازی‌اش لذت نمی‌برد "

 

1309336


اشتفان افنبرگ هم با همبازی‌های سابق خود همداستان شده و به میدان فرستادن اوزیل به جای رویس در مصاف با مکزیک را اشتباه صد در صد یواخیم لو می‌داند.


اما مشکلات آلمان تنها به درون زمین خلاصه نمی‌شود. آلمان تابستان گذشته در جریان جام کنفدراسیونها که در آن به قهرمانی رسید در سوچی اقامت داشت. حالا اولیور بیرهوف مجبور است به سوال‌های زیادی جواب دهد. خیلی‌ها می‌پرسند چرا او فرمول امتحان‌شده‌ای که جوابش را پس داده کنار گذاشته و واتوتینکی را انتخاب کرده. کمپی که بازیکنان از آن به عنوان مدرسه‌ی شبانه‌روزی یاد کرده بودند. برزیل و لهستان هر دو در سوچی اقامت کرده‌اند و شک و شبهه‌هایی وجود دارد که بیرهوف در زمان بستن قرارداد کند و دیرتر از موعد اقدام کرده و در نتیجه، شانس رزرو کمپهای سوچی را از دست داده.


بیرهوف روز چهارشنبه می‌گوید " هنوز هم معتقدم مسکو انتخاب درست بود ". هر چند بعید به نظر می‌رسد بازیکنان آلمان با این گفته‌ی او موافق باشند. وقتی از تونی کروس خواسته شد نظر خود را درباره‌ی هتل واتوتینکی بگوید او با نیشخندی مسخره‌آمیز گفته بود " اتاق من دوش دارد. پس خوشحالم "


روز چهارشنبه درحالیکه توماس مولر سخت مشغول است تا مردم آلمان را تشویق کند پشت سر تیم ملی‌شان بایستند و برای حمایت از مانشافت یکدل و متحد باشند، مانوئل نویر لحنی انتقاد‌آمیز در پیش گرفته و به نظر می‌رسد با اظهارات خود می‌خواهد بگوید مشکلات تیم ملی آلمان بزرگ‌نمایی شده و بیشتر از آنچه هست به نمایش درآمده. نویر می‌گوید " شاید این هم بخشی از ذهنیت آلمانی است که همیشه به دنبال مشکلات و نکات منفی بگردد. چه قبل از المپیک، چه قبل از تورنمنت‌های بزرگ، در آلمان همه به دنبال مو را از ماست بیرون کشیدن هستند "  

 

منبع : تلگراف – آرش جلال منش

دیدگاه‌ها